Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@03:35:34 GMT

مادر؛ طراح ربودن فرزند ١٨ساله

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۲۲۲۶۲

مادر؛ طراح ربودن فرزند ١٨ساله

زنی که نقشه ربودن فرزند خود را طراحی کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، ماجرای ربوده‌شدن پسری ١٨ساله روز ٢٣ آذر از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ به کلانتری یوسف‌آباد اعلام شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «آدم‌ربایی» و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ٢٧ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مادر فرد ربوده‌شده با حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «داخل خانه در حال تماشای فیلم بودم و پسرم به نام امیرعلی نیز در اتاق خوابش در حال استراحت بود. در همین زمان با بازشدن درِ خانه، دو نفر با صورت پوشیده وارد شدند. من را گرفتند و دست و پایم را بستند. این دو نفر در ادامه سراغ پسرم در اتاق خواب رفتند و پس از مجروح‌کردن او با چاقو و در حالی که به علت خون‌ریزی شدید بی‌هوش شده بود، او را داخل پتو قرار دادند و با خودشان از خانه خارج کردند».

شاکی در همان تحقیقات اولیه صراحتا عنوان کرد ربوده‌شدن پسرش به وسیله همسر سابقش انجام شده است. با معرفی همسر سابق شاکی به‌عنوان یکی از مظنونان پرونده، کارآگاهان به تحقیق از او پرداختند و با توجه به دلایل و مستندات به دست‌آمده، اطمینان پیدا کردند که این مرد به هیچ عنوان در ربوده‌شدن پسرش دخالتی نداشته است.

کارآگاهان که در تحقیقات پلیسی به برخی اظهارات و تناقضات شاکی پی برده بودند، در ادامه تحقیقات خود موفق به شناسایی شخصی به نام ناصر (٤٢ساله) شدند که مدتی پیش با شاکی آشنا شده بود. ناصر به‌عنوان راننده مسافرکش در منطقه باغستان کرج شناسایی و دستگیر شد. او در همان تحقیقات اولیه اعتراف کرد پیشنهاد ربودن «امیرعلی» از سوی  مادرش مطرح شده و او نیز صرفا به‌واسطه اصرار مادرِ امیرعلی موضوع آدم‌ربایی را با فرد دیگری به نام مجید - از فروشندگان مواد مخدر در شهرستان کرج - مطرح کرده و در نهایت آدم‌ربایی به‌وسیله سه نفر از دوستان مجید (خریداران مواد مخدر) انجام شده است. با اعتراف صریح ناصر، دستگیری مادر امیرعلی به نام «ثمانه» (٤٦ساله) در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مأموران اطلاع پیدا کردند او برای پیگیری پرونده ربوده‌شدن پسرش به دادسرای ناحیه ٢٧ تهران رفته است که بلافاصله موضوع اعترافات ناصر به بازپرس پرونده اعلام و ثمانه نیز در همان شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه ٢٧ تهران بازداشت شد.

تنها با گذشت دو روز از زمان دستگیری ثمانه و ناصر، امیرعلی نیز از سوی ربایندگان رها شد تا شاید به این ترفند، مانع از تعقیب و دستگیری خود توسط پلیس شوند.

با شناسایی ناصر (٢٣ساله) به‌عنوان یکی از فروشندگان مواد مخدر در شهرستان کرج، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی با اخن نیابت قضائی به این شهرستان اعزام و موفق به دستگیری وی شدند.

«ناصر» در همان تحقیقات اولیه صراحتا به طراحی آدم‌ربایی و پیشنهاد آن به سه نفر از مصرف‌کنندگان مواد مخدر در ازای دریافت دو ‌میلیون تومان اعتراف کرد.

با شناسایی حمیدرضا، سیف‌الله و عباسعلی (هر سه نفر ١٨ساله) به‌عنوان دیگر متهمان پرونده آدم‌ربایی، مخفیگاه آنها در منطقه باغستان و همچنین یک قهوه‌خانه واقع در منطقه تفریحی آتشگاه شناسایی شد و هر سه نفرشان در دو عملیات جداگانه دستگیر و به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

سرهنگ حمیدرضا یاراحمـدی، سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت:« متهمان پس از دستگیری، با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند».

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۲۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا"

سیدجواد میردوستی اظهار داشت: متهمان ۴ مرد هستند که یکی از آن‌ها پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.

به گزارش تسنیم، میردوستی گفت: سه متهم دیگر این پرونده فعلا در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آن‌ها تصمیم قانونی اتخاذ خواهدشد.

دادستان کلاله گفت: بعضی از افراد بازداشتی جزو افرادی هستند که پیش از پیدا شدن یسنا، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.

دادستان کلاله تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی رسانی خواهد شد.

یسنا کودک کلاله‌ای بود که یکشنبه هفته گذشته مفقود شد و پس از چند روز جستجو روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

دیگر خبرها

  • ربودن دختر نوجوان؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • ربودن دختر نوجوان در این شهر؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • عامل ربودن دختر نوجوان در تهران دستگیر شد
  • قتل دایی و خاله به‌خاطر تقسیم ارثیه میلیاردی با ضربات سنگ
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا" در دشت کلاله
  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا"
  • ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند
  • ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند |‌ انگیزه متهمان از ربودن این کودک مشخص شد؟
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا، کودک کلاله‌ای