Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-یک کارشناس سازمان بهزیستی اظهار کرد: نحوه پرداخت هزینه‌ها از سوی بیمه و افزایش نظارت‌ها به مراکز ترک اعتیاد از جمله مواردی است که انگیزه مراکز خصوصی را برای همکاری با بیمه‌ها کاهش می‌دهد.

دکتر داریوش تقی‌زاده افزود: معتادان متجاهری که توسط پلیس بازداشت می شوند بر اساس قانون و با رای قاضی باید مدت حداقل سه ماهه را در مراکز ترک و نگهداری معتادین سپری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که عمده بیماران و معتادینی که متقاضی بیمه‌های معتادان هستند مدارک هویتی مشخصی ندارند، اظهار کرد: در بسیاری از مواقع معتادان برای اخذ بیمه معتادان از ارائه مدارک خود به مراکز مربوطه خودداری می کنند.


این کارشناس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این که مراکز دولتی ترک اعتیاد در کشور برای همکاری با بیمه معتادان مکلف شده‌اند، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از مراکز دولتی ترک اعتیاد با بیمه‌های مربوطه قرار داد بسته و تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

وی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد با بیان این که مراکز خصوصی ترک اعتیاد انگیزه‌ای به عقد قرارداد با بیمه‌ها را ندارند، تصریح کرد: نحوه پرداخت هزینه‌ها از سوی بیمه و افزایش نظارتها به مرکز ترک اعتیاد از جمله مواردی است که انگیزه مراکز خصوصی ترک اعتیاد را برای همکاری با بیمه‌ها کاهش می‌دهد.

تقی زاده همچنین در ادامه اضافه کرد: در سالهای گذشته مراکز ترک اعتیاد اجازه اخذ هزینه‌های بالاتر از تعرفه‌های دولتی را نداشتند، در حالی که امروزه مراکز مختلف می‌توانند هزینه‌های مازاد بر تعرفه‌های دولتی را از شخص بیمار دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه هزینه درمان دارویی یک فرد معتاد در مراکز خصوصی ماهانه حدود ۱۴۴ هزار تومان می شود، تصریح کرد: ۷۰ درصد این رقم در قالب تعرفه دولتی پرداخت می‌شود که رقمی بالغ بر ۶۵ تومان می‌شود لذا هزینه بیش از این مبلغ را بیمار از جیب باید پرداخت کند.

این کارشناس هزینه‌های دارویی درمان اعتیاد به صورت دولتی را نیز ۹۳ هزار تومان اعلام کرد که ۷۰ درصد این مبلغ را بیمه و بیمار مابقی آن را (۲۳ هزار تومان) باید پرداخت کند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۲۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب ظهر یکشنبه در دیدار با فرماندار و اعضای تشکل‌های گردشگری شهرستان سرعین اظهار کرد: همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی در راستای پیشبرد اهداف و توسعه گردشگری استان اردبیل لازم و ضروری است.

وی خواستار فعال بودن تشکل‌های حوزه گردشگری در راستای معرفی ظرفیت‌ها و اقدامات تبلیغی شد و گفت: بدون معرفی ظرفیت‌ها نمی‌توانیم انتظار افزایش گردشگران ورودی به استان را داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به برخی از مشکلات حوزه گردشگری مانند فعالیت غیرقانونی جارچی‌ها در ورودی شهرها، فعالیت بدون پروانه تأسیسات گردشگری و تغییر کاربری برخی از تأسیسات اشاره کرد و ادامه داد: برای این موارد پیگیری‌های لازم در جلسه‌های متعدد در سطح استانی و ملی انجام می‌شود و انتظار داریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به نتیجه مطلوب دست یابیم.

محمدی ادیب با اشاره به مشکل تخصیص تسهیلات حمایتی برای تأسیسات گردشگری استان از سوی بانک‌ها، خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل به صورت مستقیم در حال رایزنی با بانک‌ها و پیگیر هستیم.

وی با بیان اینکه مدیریت عالی استان توجه ویژه‌ای به صنعت گردشگری دارد، تصریح کرد: با پیگیری کوچک‌ترین موارد در این حوزه به منظور تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاران و فعالان، حمایت همه جانبه‌ای از صنعت گردشگری انجام می‌شود.

کد خبر 6091048

دیگر خبرها

  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • کمترین پیشرفت را تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن لرستان داشته‌ایم
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند