Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان اردبیل از معرفی شهرداری سرعین به مراجع قضایی به دلیل ایجاد آلودگی در محل دفن زباله و تهدید علیه بهداشت عمومی خبر داد. ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محمد خداپرست صبح امروز در جلسه بررسی ساماندهی محل دفن زباله سرعین اظهار داشت: محل فعلی دفن زباله در شهر سرعین فاقد مجوزهای زیست محیطی بوده و زباله‌های شهری به صورت کاملا غیراصولی و غیرفنی از سوی شهرداری سرعین در محل انبار می‌‌شود و عدم مدیریت صحیح زباله در این محل سبب انتشار بوی نامطبوع شده و دود حاصل از اشتعال آن نیز آلودگی هوا را در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عدم حصارکشی اطراف محل و عدم پوشش‌دهی مناسب و روزانه زباله با خاک، سبب انتشار و پراکنده شدن زباله‌های نایلونی و پلاستیکی با کوچک‌ترین وزش باد در سطح وسیعی از منطقه شده و منظره زشت و غیرقابل قبولی را در اطراف شهر توریستی سرعین ایجاد کرده است.

خداپرست گفت: با وجود پیگیری‌های مستمر و مکاتبات متعدد از سوی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان و نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین و مصوبات کارگروه استانی و شهرستانی مدیریت پسماند، متاسفانه تاکنون هیچ گونه اقدامی در راستای ساماندهی و رفع آلودگی در این محل مشاهده نمی‌شود که این امر سبب وخیم‌تر شدن وضعیت زیست‌محیطی و بهداشتی محل دفن شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به وظیفه نظارتی ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها در قبال مسئله پسماند، از معرفی شهرداری سرعین به مراجع  قضایی به دلیل ایجاد آلودگی در محل دفن زباله و تهدید علیه بهداشت عمومی خبر داد.

رسولی، دادستان شهرستان سرعین نیز بیان کرد: با توجه به شناسایی محل جدید برای دفن زباله، شهرداری سرعین مکلف شده بود تا یک ماه آینده تکلیف محل دفن زباله را روشن کند که انتظار می‌رود در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد تا مجبور به پیگیری قانونی در این زمینه نباشیم.

انتهای پیام/

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۳۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان مختار بذرافشان، گفت: این مأموریت با همکاری مأمورین یگان حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی شهرستان میناب انجام شد.

وی افزود: در این راستا از متخلف دستگیر شده مقدار یازده کیلو گرم گوشت کل وحشی و چهار قطعه پرنده جیرفتی کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست میناب گفت: این پرونده به مراجع قضائی ارجاع شد.

کد خبر 6097865

دیگر خبرها

  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه