Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@17:13:59 GMT

وجود بیش از ۴۰۰۰ روحانی شهید در کشور

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۲۳۷۰۷

وجود بیش از ۴۰۰۰ روحانی شهید در کشور

فرمانده تیپ ۸۳ امام صادق(ع) با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴ هزار روحانی شهید در کشور وجود دارد گفت: شهر مقدس قم نیز بیش از هزار روحانی شهید تقدیم انقلاب کرده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، حجت‌الاسلام حسین طیبی‌فر چهارشنبه شب در پنجمین برنامه کنگره هزار روحانی شهید استان قم که با عنوان بزرگداشت و تجلیل از روحانیون ایثارگر در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه ‌برگزار شد، گفت: ستاد کنگره‌ شهدای روحانی استان قم به منظور تجلیل از شهدای روحانی و زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدای روحانی برنامه‌های مختلفی را به مدت ۱۰ شب برنامه‌ریزی کرده است که این برنامه‌ها مورد استقبال همه مراجع عظام تقلید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه باید همواره در مسیر شهدا حرکت کنیم، بیان کرد: شهدا برای ما میراث ماندگار باقی‌ گذاشته‌اند که این میراث، زمینه را برای جوشش بیشتر ما فراهم می‌کند؛ امیدواریم همواره در مسیر شهدا حرکت کنیم و بتوانیم یاد و خاطره آن‌ها را زنده نگه‌داریم.

فرمانده تیپ ۸۳ امام صادق (ع) با بیان اینکه روحانیت همواره در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی پیشتاز و پیشگام بوده است، افزود: پیشگامی، جلوداری و قافله‌سالاری روحانیون از سال ۱۳۴۱ با روشنگری و بیداری ملت و در سال ۱۳۵۷ با راه‌اندازی کاروان‌های مردمی، صحنه‌های زیادی خلق کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴ هزار روحانی شهید در کشور وجود دارد، افزود: امروز به هر شهر و استانی که می‌رویم، یک نماد از شهدای روحانیت در آن شهر وجود دارد و شهر مقدس قم نیز با بیش از هزار روحانی شهید در این زمینه پیشتاز و پیشگام است.

مردم اجازه نمی‌دهند دشمنان در کشور فتنه‌گری کنند

حجت‌الاسلام طیبی‌فر افزود: افرادی که به فتنه‌گری می‌پردازند هیچگاه قصد خدمت به حمهوری اسلامی ایران را نداشته و ندارند؛ فتنه‌گران همواره سعی‌ می‌کنند زمینه نارضایتی را برای مردم در جامعه ایجاد کنند و می‌کوشند تا شرایطی را فراهم کنند تا ملت ایران را زیر فشارهای اقتصادی قرار دهند.

وی با بیان اینکه دشمنان برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاش و توطئه‌ای دریغ نکردند، اظهار کرد: روحانیت همواره ولایت‌پذیری را سرلوحه خود قرار داده است چرا که می‌داند اگر ولایت‌مدار نباشد، توسط دشمن لگدمال می‌شود.

فرمانده تیپ ۸۳ امام صادق(ع) ادامه داد: امروز ملت ایران، هوشیار، دشمن شناس و با بصیرت هستند و در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی می‌کنند؛ در حال حاضر مردم اجازه نمی‌دهند که دشمنان و فتنه‌گران در کشور فتنه‌گری کنند و با بصیرت و هوشیاری خود توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کنند.

منبع: مهر ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۳۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، حجت‌الاسلام دکتر عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دومین کنگره ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران که با محوریت شهید اهل قلم آیت الله هاشمی نژاد در مصلای بزرگ آیت الله جباری برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق (ع) با بیان اینکه شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین هستند، گفت: جهاد تبیین مجاهد پرور است و امروز مهمترین حمله دشمن به جهاد تبیین است که با ما می‌جنگند و واقعیت‌ها را تحریف و شبهه را القا می‌کند.

او با بیان اینکه امروز بزرگترین مصداق جهاد، جهاد تبیین است و می‌تواند موتور محرکه بقیه جهادها باشد، افزود: گفتمان قرآنی و دینی درباره شهادت، پیروزی، بشارت و عزت است نه ناکامی؛ و دشمنان قدرت فهم و درک این موضوع را ندارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه از اثرات بر گزاری این یادواره‌ها گفت و بیان کرد: برگزاری کنگره شهدای روحانی نشان می‌دهد که روحانیت فقط با سخن و بیان در میدان نیستند و نبودند، بلکه با عمل خود نشان دادند که در پای انقلاب باید جان داد و ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران نشان از همین رشادت‌ها در میدان مبارزه دارد.

حجت الاسلام حاجی صادقی همچنین ادامه داد: رزمندگان با حضور روحانیت در جبهه و جنگ دلگرم می‌شدند و بعنوان چراغ راه از آنها درس می‌گرفتند.

او گفت: روحانیون در جبهه و جنگ، هم رزمنده بودند و هم رزمنده پرور و رزمندگان با نگاه به عمل روحانیت حرکت می‌کردند و پیروز میدان شدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز هم، مردم در همه عرصه‌ها از روحانیت الگو برداری می‌کنند که این خود نشان از عملکرد درست آنهاست که بر گرفته از آیات و روایات معصومین و قرآن کریم است.

حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: بیشترین شهید روحانی مربوط به سال ۱۳۶۵ و ۱۲۱۴ نفر است، همچنین بیشترین شهید روحانی در یک روز مربوط به چهارم دی ماه ۱۳۶۵ است که ۱۳۹ نفر به شهادت رسیدند. در «عملیات کربلای ۵» بیشترین شهید روحانی را داشتیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از باخت استکبار در جنگ با غزه گفت و افزود: امروز اسرائیل و حامیان آنها در جنگ با غزه از مرد و زن غزه شکست خوردند و این یعنی شکست استکبار که خداوند نقشه نابودی آنها را کشید.

نماینده ولی فقیه در سپاه کشور ادامه داد: خون به ناحق ریخته مردم در غزه مطمئنا نتیجه خواهد داد و خداوند شر آمریکا و اسرائیل را از سر مردم و مسلمانان دنیا کم خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • قدردانی وزیر کشور از نیرو‌های امدادی در یافتن کودک گلستانی
  • نمایشگاه کتاب ظرفیت جذب گردشگران خارجی را دارد
  • حساسیت فوق‌العاده یک مسئول نسبت به بیت‌المال! + فیلم
  • علم‌آموزی همواره در آیات و روایات مورد تاکید بوده است
  • چرا فلسطین طی ۷ ماه جنگ همواره اصلی‌ترین موضوع جهانی بوده است؟
  • مادر روحانی شهید گیلانی به فرزند شهیدش پیوست