Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@12:21:59 GMT

انواع کسر خدمت‌ها را بشناسید

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۲۴۷۲۲

انواع کسر خدمت‌ها را بشناسید

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: طبق قانون وظیفه عمومی مدت زمان سربازی 24 ماه است؛ البته مدت زمان سربازی برای افراد ذکور در کشور ما 30 سال است که دو سال از آن دوره ضرورت می‌باشد.

وی در ادامه در خصوص کسری‌هایی که به دوره ضرورت تعلق می‌گیرد، گفت: کسانی که در نیروهای مسلح و یگان‌های حفاظتی دستگاه‌ها خدمت می‌کنند شامل سه ماه کسر خدمت می‌شوند و دوره ضرورت آن‌ها به 21 ماه تقلیل می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار کمالی افزود: خدمت در مناطق محروم شامل پنج ماه کسر خدمت از 24 ماه و خدمت در مناطق عملیاتی هم شامل شش ماه کسر خدمت از 24 ماه می‌شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح دسته دوم کسر خدمت‌ها را ویژه محققین دانست و گفت: کسانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا هستند، می‌توانند با انجام پروژه‌های تحقیقاتی در حوزه‌های دفاعی و امنیتی از کسر خدمت از 2 ماه تا 19 ماه برخوردار شوند؛ البته این افراد دوره آموزشی را باید حتماً بگذرانند.

وی ادامه داد: در این دسته نخبگان و استعدادهای برتر هم هستند که از سوی بنیاد ملی نخبگان معرفی شوند و با انجام پروژه در رابطه با نیروهای مسلح و یا دستگاه‌های دیگر از کسر خدمت بهره‌مند می‌شوند.

سردار کمالی گفت: دسته سوم کسر خدمت‌ها نیز مربوط به بسیجیان فعال است. این افراد حداکثر تا شش ماه می‌توانند کسر خدمت دریافت کنند. آن دسته از بسیجیانی نیز که دوره آموزش تکمیلی بسیج را گذارنده و دارای برگ سبز باشند، می‌توانند از حداکثر 2 ماه کسر خدمت بهره‌مند شوند.

وی دسته آخر کسر خدمتی‌ها را ویژه فرزندان ایثارگران دانست که قرار است سالیانه حداکثر 20 هزار نفر به ازای هر ماه خدمت والدین یا امتیاز مشابه ایثارگری از یک ماه کسر خدمت بهره‌مند شوند و در این رابطه گفت: آن کسانی که والدینشان 24 ماه به بالا سابقه حضور در جبهه را داشته باشند، از خدمت سربازی معاف می‌شوند و می‌توانند کارت معافیت دریافت کنند؛ اما باید تعهدی بدهند که اگر ظرف سه تا پنج سال به دوره آموزش فرا خوانده شدند، حتماً حضور پیدا کنند.

سردار کمالی اضافه کرد: اگر افرادی با کمتر از 24 ماه خدمت یا امتیاز مشابه شامل 20 هزار نفر شوند، باید دوره آموزش و یا مدت زمانی از خدمت را بگذرانند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

مدت زمان سربازی و جزئیات کسری خدمت 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۴۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط شهرداری بم به لیگ ۳

تیم فوتبال شهرداری بم در هفته ۲۴ گروه اول لیگ دسته دوم فوتبال کشور و در دیداری سرنوشت‌ساز، میهمان آینده سازان اردبیل بود.

این تیم در پایان با یک گل مغلوب شد و بدین ترتیب با توجه به شکست شهرداری بم و پیروزی رقیبان، سقوط نماینده شرق استان کرمان به لیگ پایین‌تر قطعی شد.

شهرداری بم فصل را با مهدی جزینی آغاز کرد؛ اما وی خیلی زود جای خود را به علیرضا آلبوغبیش سرمربی فصل قبل این تیم داد. با این حال حضور آلبوغبیش نیز نتوانست تاثیری در روند شهرداری ایجاد کند و جهانبخش جعفری که یک بار موفق به نجات شهرداری از سقوط شده بود، بار دیگر این ماموریت را به عهده گرفت؛ اما در انجام آن موفقیتی کسب نکرد تا شهرداری بم به عنوان تنها نماینده کرمان در لیگ دو، سقوط تلخی دیگر را به فوتبال کرمان تحمیل کند.

بر این اساس، تیم‌های شهرداری بم و شهدای ساری دو هفته مانده به پایان رقابت‌های مرحله گروهی به لیگ دسته سوم سقوط کردند.

جدول رده‌بندی گروه اول لیگ دسته دوم فوتبال کشور در پایان هفته بیست و چهارم

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تربیت نیروهای متخصص برای کشور بزرگترین خدمت محسوب می‌شود
  • علائم و نشانه‌های مالاریا را بشناسید
  • شهید جوادی را بهتر بشناسید
  • برپایی میز خدمت اخذ شناسه یکتا برای صاحبان کسب‌وکار در شمیرانات
  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • ۹ معلم مازندرانی نمونه کشوری شدند
  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • سقوط شهرداری بم به لیگ ۳
  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید