Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@16:59:35 GMT

حمله هکرها به تراشه های اینتل

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۲۴۸۱۹

حمله هکرها به تراشه های اینتل

هکرها بوسیله مشکلی که در تراشه های رایانه ای « اینتل»، «ای ام دی» و «ای آر ام» وجود دارد به حافظه دستگاه کاربران دست یافته و اطلاعات کاربران را فا ش می کنند.

ایران آنلاین /محققان گوگل متوجه شده اند یک مشکل مهم در تراشه رایانه های مختلف اطلاعات شخصی صدها میلیون نفر را در معرض خطر هک شدن قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درهمین راستا کارشناسان گوگل به مشکلاتی در تراشه های اینتل، AMD و ARM اشاره کردند که به طور گسترده در تمام دستگاه ها استفاده می شود.

 این مشکل به هکرها اجازه دسترسی به حافظه kernel را می دهد. احتمال دارد رایانه هایی که از ۱۰ سال قبل تا به امروز با تراشه های اینتل ساخته شده اند، با این مشکل دست و پنجه نرم کنند. همچنین حدود ۸۰ درصد رایانه های پی سی جدید و ۹۰ درصد لپ تاپ های حاوی پردازشگر اینتل نیز در معرض این خطر قرار دارند.

هر دو شرکت اینتل و گوگل مشغول برنامه ریزی برای افشای مشکلات تراشه ها در هفته آتی هستند. آنها تخمین می زنند تا این زمان راه حلی برای مشکلات یافته خواهد شد.

البته طبق گزارش مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس  تاکنون نشانه ای مبنی بر سواستفاده از این مشکل در تراشه ها مشاهده نشده است.

/مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۴۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارین پالیسی: ۷۴ درصد اسرائیلی‌ها با واکنش به حمله موشکی ایران مخالفند

نشریه فارین پالیسی درباره پاسخ موشکی ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی نوشت: وقایع حکایت از آن دارد که جنگ بین ایران و اسرائیل تازه شروع شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: نشریه آمریکایی می‌نویسد: در پی حمله ایران، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به بنیامین نتانیاهو گفت که در این حمله شما برنده شدید و از او خواست که نسبت به واکنش احتمالی خویشتنداری کند. اما اسرائیل علاقه چندانی به پذیرش این توصیه نشان نداده و گزارش شده بسیاری از مقامات ارشد اسرائیل از جمله یوآو گالانت وزیر جنگ، هرزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش‌، بنی گانتز عضو کابینه جنگ، و خود نتانیاهو همگی وعده دادند که در مقابل حملات ایران واکنش نشان خواهند داد. روز جمعه، اسرائیل یک حمله به یک سیستم دفاع هوائی در پایگاه هوائی اصفهان انجام داد. اگرچه به نظر می‌رسد این حمله تا حد زیادی نمادین بوده با این وجود این سؤال را ایجاد می‌کند که چرا اسرائیل دوباره به آمریکا و متحدانش ضربه می‌زند در حالی که آنها به کمک اسرائیل آمده بودند. به اعتقاد تحلیلگران این ماجرا هنوز ابتدای جنگ ایران و اسرائیل است و تنش‌ها از ماجراهای چند روز گذشته فراتر خواهد رفت. واقعیت این است که اسرائیل و ایران درگیر جنگی هستند که فراتر از امروز نیز ادامه خواهد داشت. تا زمانی که این درگیری ادامه داشته باشد، منطق عملیاتی آن درگیری به سمت تشدید پیش خواهد رفت.

نتانیاهو عمیقاً در داخل اسرائیل منفور است. او تنها ۱۵درصد محبوبیت دارد. منبع اصلی مشروعیت سیاسی او ادعای او برای تضمین امنیت اسرائیل است که در حمله ۷ اکتبر حماس به شدت آسیب دیده است. نتانیاهو ممکن است مردی ناامید باشد، اما فشار برای تلافی تنها از جانب او نیست. در واقع، برخی از صداهای بلندتر در داخل اسرائیل که خواستار ضدحمله می‌شوند، از سوی رقبای سیاسی نتانیاهو، مانند گانتز، گالانت، و دیگران که بیشترین سود را از نظر سیاسی از نابودی نتانیاهو دارند، شنیده می‌شود.

بر اساس نظرسنجی‌ها، اگر انتخابات امروز برگزار شود، احتمالاً گانتس نخست‌وزیر خواهد بود. به نظر می‌رسد پاسخ روز جمعه اسرائیل، یک حرکت سیاسی برای نتانیاهو باشد. طبق یک نظرسنجی دانشگاه عبری، حدود ۷۴ درصد از ساکنان اسرائیل با واکنش به حملات موشکی ایران مخالف هستند. همین نظرسنجی نشان داد که ۵۶ درصد از اسرائیلی‌ها گفته‌اند که اسرائیل باید به خواسته‌های سیاسی و نظامی متحدانش پاسخ مثبت دهد تا سیستم دفاعی پایدار را در طول زمان تضمین کند.

البته انگیزه اساسی‌تری باعث می‌شود که اسرائیل بخواهد به ایران ضربه بزند و آن هم قدرت‌نمایی است. ایران حدود ۶۰ تن مواد منفجره را مستقیماً به سوی اسرائیل پرتاب کرد و قوانین نانوشته جنگ در سایه اسرائیل و ایران را در هم شکست و کل ساکنان سرزمین‌های اشغالی را یک شبانه‌روز در هراس کامل نگه‌ داشت.

دیگر خبرها

  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • رسمی: آزادی پرسپولیس و استقلال از چنگ وزارت ورزش بعداز ۴۰سال / AFC واگذاری را تأیید کرد / ۵درصد سهام به بازیکنان قدیمی سرخابی رسید!
  • فارین پالیسی: ۷۴ درصد اسرائیلی‌ها با واکنش به حمله موشکی ایران مخالفند
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • گوشی ریلمی Narzo 70 5G چه مشخصاتی دارد؟
  • روش جدید تراشه‌ها در مغز؛ با فکر شما اشیا هدایت می‌شوند!
  • مایکروسافت ظاهراً به‌دنبال افزایش همکاری با سامسونگ در حوزه هوش مصنوعی است
  • گشایش نمایشگاه دستاورد‌های دانش آموزان عشایر جرقویه
  • آموزش: ده برنامه ضروری که باید روی رایانه جدید خود نصب کنید!