Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌گیلان ضمن تقدیر از بسیجیان و امت حزب الله گیلان گفت: بهترین مدیریت آشوب‌های اخیر کشور در گیلان انجام شد. ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمد احمدی‌پور صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته گزینش در سالن اجتماعات مرکز تربیت معلم پردیس بنت‌الهدی صدر در رشت اظهار داشت: مهم‌ترین مسئله برای یک نظام و حاکمیت قطعاً مسئله گزینش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌گیلان اداره جامعه، خدمت به مردم و اجرای حکمرانی مناسب را از اهداف اصلی گزینش معرفی کرد و گفت: متاسفانه در کشور ما به مسئله حکمرانی خوب پرداخته نمی‌شود و اگر کسی درباره آن حرف بزند می‌گویند منظورش این است که نظام خوب نیست.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اجتماعی ایران و جایگاهش در میان کشورهای جهان عنوان داشت: منابع انسانی مهم‌ترین بخش یک جامعه هستند که با سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها بسیاری از کمبودهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جبران می‌شود.

احمدی‌پور هدف کارکنان گزینش را انتخاب افراد شایسته جهت خدمت در نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: معیار کارکنان هسته گزینش مسائل اعتقادی، اخلاقی و سیاسی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌گیلان با بیان اینکه چارچوب گزینش ادارات مختلف باید با یکدیگر متفاوت باشد ابراز داشت: متاسفانه امروز این تفاوت در میان هسته‌های گزینش وجود ندارد و این رفتار یکسان سبب بی‌اعتمادی مردم می‌شود.

احمدی‌پور با تاکید بر اینکه شرایط عمومی جامعه باید در هنگام گزینش مدنظر قرار بگیرد خاطرنشان کرد: قراردادن معیارهای غیرواقعی و برخلاف حقیقت جامعه سبب می‌شود تا افراد در هنگام گزینش تظاهر و ظاهرسازی کنند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های کنترلی مانند هسته‌های گزینش و حراست‌ها علاوه بر نقش حرفه‌ای، نقش عمومی نیز دارند افزود: مسئولان حوزه‌های کنترلی باید سبب اعتمادسازی در مردم شوند و اگر این اعتماد ایجاد نشود کشور در توسعه اقتصادی و اجتماعی ضربه می‌خورد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌گیلان ضمن تقدیر از بسیجیان و امت حزب الله گیلان خاطرنشان کرد: بهترین مدیریت آشوب‌های اخیر کشور در گیلان انجام شد و این رخداد نشان دهنده اعتماد مردم گیلان به نظام است.

وی با تاکید بر لزوم برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تصریح کرد: مقام معظم رهبری تنها برای ساکت کردن فضای دانشگاه‌ها بر برپایی این کرسی‌ها تاکید نکردند و هدف ایجاد گفتمان‌سازی در جامعه بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌گیلان با اشاره به تفاوت‌های موجود میان نسل اول و فعلی انقلاب اسلامی گفت: برخی تلاش دارند تا تمام این تفاوت‌ها را پای دولت‌ها بنویسند و طوری صحبت می‌کنند که انگار خودشان هیچ مسئولیتی در جمهوری اسلامی نداشته و بقیه مقصر هستند.

احمدی‌پور وقایع اخیر را تلنگری برای تمام مسئولان دانست و ابراز داشت: این وقایع نشان داد که مسئولان نباید از بخش‌های مختلف جامعه غافل شوند و با درس گرفتن از گذشته در هنگام بروز مشکلات دیگران را محکوم نکنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌گیلان با تاکید بر اینکه جامعه نیاز به یک تحول با محوریت اشتغال دارد خاطرنشان کرد: هسته‌های گزینش باید با اعتمادسازی میان مردم از کشوری که با خون شهدا به اینجا رسیده دفاع کنند.

انتهای پیام/

R7877/P1377/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۵۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟

محمدی شیران مدیرعامل و کارآفرین دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: زمانی که در مورد اقتصاد دانش‌بنیان صحبت می‌کنیم، بجز جنبه مالی آن باید به بهره‌های سیاسی آن نیز توجه کنیم. اینکه گفته می‌شود که گوشی پاناسونیک ژاپن روی میز رییس جمهور کشوری است که این کشور را بمباران اتمی کرده است یک شوخی نیست بلکه نمادی از هیبت نفوذ سیاسی با محصولات فناورانه است.

وی ادامه داد: محصولات فناورانه ایرانی در دو وجه امنیتی نیز بر بازار تاثیر دارند. یک وجه در خرید و امتیاز خاص امنیتی این محصولات است و وجه دیگر در نقطه عکس آن یعنی خرید نکردن محصولات فناورانه ایرانی توسط برخی کشور به دلایل امنیتی نهفته است؛ یعنی برخی کشور‌ها توانایی استفاده از محصولات ایرانی را ندارند، چرا که در معرض خطر قرار می‌گیرند.

بحث کریدور‌های حمل و نقل مسئله است

این صاحب کسب وکار دانش بنیان ادامه داد: دنیای استفاده از اهرم انرژی برای اعمال فشار بر دیگر کشور‌ها به پایان رسیده است و هم اکنون بحث کریدور‌های حمل و نقل مسئله است؛ اما این موضوع نیز محدود به شرق آسیا و خاورمیانه و اروپاست. پس می‌توان گفت که مسئله پررنگ امروز بازدارنگی فنی است؛ یعنی کشور‌ها به صورت عامدانه از شرکت‌های دارای سطح دانش فنی بالا و به نوعی دانش بنیان حمایت می‌کنند تا با تولید محصولات فناورانه و فروش آنها در بازار‌های هدف، از لحاظ فنی به آن کشور نفوذ کنند و آن را تحت سلطه درآورند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال امارات اولین کشوری است که وزارت هوش مصنوعی دارد و همچنین نمایشگاهی به نام جی‌تکس را برگزار می‌کند که در قاره آفریقا هم اکنون خود را به عنوان قطب تکنولوژی مطرح کرده است. با این اوصاف می‌بینم که هیچ کس دیگر جرات تحریم کردن کشور‌هایی مثل چین و ژاپن را ندارد؛ چرا که این کشور‌ها به گونه‌ای سطح نفوذ تکنولوژی خود در دیگر کشور‌ها را گسترش داده اند که تحریم آنها به معنای از کار افتادن بسیاری از لوازم کاربردی است.

دانش بنیان‌ها برای بسط قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند

شیران گفت: اولین موضوع این است که به لحاظ تحریمی شرکت‌های ما از دسترسی آزاد به منابع اطلاعات فناوارانه دنیا محروم هستند و حتی اگر محصول پیشرفته‌ای هم در ایران تولید شود به آن اجازه فروش در دیگر کشور‌ها که در اشراف سیستم بانکی و اطلاعاتی غرب وجود دارد، داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: باید در نظر داشته باشیم که یک فرد ایرانی در بسیاری از کشور‌ها حتی حساب تجاری نمی‌تواند افتتاح کند؛ و این یعنی تحریم‌های ظالمانه غرب ملیت ایرانه را هدف گرفته است. از این رو لازم است که تمهیدات برای رفع مشکل تحریم‌ها اندیشیده شود. دوم آن‌که ما به دلیل فاصله‌ای که ایجاد شده است، شرکت‌های ما ادبیات مورد نیاز و شناخت از فضای خارج از کشور را در اختیار ندارند.

این فعال اقتصادی اظهار کرد: سومین مورد به نرخ وحشتناک ارز برمی گردد. با توجه به نرخ بالای خرید ارز در ایران، شرکت‌های دانش بنیان برای بحث تبلیغات و بازاریابی در خارج از ایران با هزینه‌های سرسام آوری روبرو می‌شوند که سرمایه هنگفتی را می‌طلبد.

اهمیت وجه امنیتی و سیاسی توسعه محصولات فناورانه

شیران در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت وجه امنیتی و سیاسی توسعه محصولات فناورانه اظهار کرد: تاثیر دیگر توسعه صادرات محصولات دانش بنیان در ایجاد بازدارندگی است. یعنی صادرات برخی از محصولات دانش بنیان و فناورانه باعث ایجاد بازدارندگی سیاسی و امنیتی می‌شود. این تاثیر به حدی مهم است که برخی از کشور‌ها برای آن به شرکت‌های دانش بنیان خود یارانه و تهسیلات اعطا می‌کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ژاپن برای حضور تویوتا در خاورمیانه یارانه پرداخت می‌کند. سوال اینجاست که چرا این کار را انجام می‌دهد؟ تجربه کار با شرکت‌های بین المللی نشان می‌دهد که بسیاری از آن برای به دست آوردن عنصر بازدارندگی برای کشور مطبوع خود به شدت تلاش می‌کنند؛ چیزی که در ایران در مورد آن صحبت نمی‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جامعه‌ای برهنه نبوده‌ایم بلکه متنوع به لحاظ حجاب بوده‌ایم | طرفداران جمهوری اسلامی کلاه بر سرش گذاشتند | تمام جهان را در مقابل‌مان قرار داده‌ایم
  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • اعتراض برخی دانشجو معلمان به نحوه گزینش در آموزش و پرورش استان گیلان
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • فرونشاندن التهابات اجتماعی و تنش‌های داخلی، ضرورتی امنیتی است
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود