Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:13:58 GMT

2 خبر از آموزش و پرورش کردستان

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۲۵۶۰۱

2 خبر از آموزش و پرورش کردستان

سنندج - ایرنا - اهدای بسته های ورزشی به دانش آموزان زلزله زده کرمانشاه و شرکت 22 هزار دانش‌آموز کردستانی در مسابقه حفظ موضوعی قرآن 2 خبر کوتاه از آموزش و پرورش کردستان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان روز پنجشنبه گفت: با توجه به وقوع زلزله در ماه های نخست سال تحصیلی و نیاز مبرم دانش ‌آموزان به وسایل ورزشی و بهداشتی، این معاونت اقدام به تهیه این اقلام ورزشی و ارسال آن به مناطق زلزله زده کرمانشاه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افشین خوشگوار با بیان اینکه ارزش ریالی این اقلام 220 میلیون ریال است، اظهار کرد: محموله کمک های ورزشی حوزه تربیت بدنی و سلامت استان شامل 800 عدد توپ رشته های مختلف، 300 جفت راکت بدمیتون، 100 دست لباس گرم و 400 بسته بهداشتی (خمیر دندان، مسواک، صابون، شامپو و حوله ) است که برای اهدا به دانش آموزان مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارسال شد.

**شرکت 22 هزار دانش‌آموز کردستانی در حفظ موضوعی قرآن
رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به شرکت 22 هزار نفر از دانش‌آموزان استان در طرح‌های حفظ موضوعی قرآن و مصباح‌الهدی در سال تحصیلی جاری، اظهار کرد: استقبال دانش‌آموزان کردستانی از مسابقات قرآنی مطلوب است.
حسین عبدالملکی با اشاره به اینکه طرح 'حفظ موضوعی قرآن کریم' درسال تحصیلی جاری در تمام مدارس استان اجرا می شود، گفت: در این طرح آیاتی از قرآن درباره موضوعات مختلف و با شرح و تفسیری از آن آیه در قالب کتابی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.
وی تاکید کرد: در این طرح هر دانش‌آموز باید بتواند 20 آیه موضوعی قرآنی کریم را حفظ کرده و در آزمونی که از سوی آموزش و پرورش استان برگزار می شود، حضور یابد.
رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان کردستان هدف اصلی از اجرای این طرح را انس بیشتر دانش‌آموزان با قرآن کریم دانست و افزود: باید از پتانسیل‌های موجود و همکاری و همراهی دستگاه‌های فرهنگی در اجرای برنامه‌های قرآنی استفاده کرد تا برنامه‌های قرآنی با کیفیت در مدارس عملیاتی شود.
عبدالملکی یادآور شد: آموزش و پرورش در تلاش است تا زمینه انس و الفت هرچه بیشتر دانش‌آموزان با قرآن کریم را فراهم کند که در این راستا اداره قرآن و عترت برنامه‌های قرآنی مختلفی را در طول سال برگزار می‌کند.
سال تحصیلی جدید (97 - 96) در استان کردستان در سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی با 12 هزار کلاس درس و حضور 285 هزار دانش آموز در سه مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم با 26 هزار پرسنل آموزشی، پرورشی و خدماتی آغاز شده است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۵۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از جذب اعضای تیم ملی والیبال دانش‌‌آموزی به‌عنوان معلم ورزش در دانشگاه فرهنگیان و حل مشکل سربازی آنها خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صادق ستاری‌فرد؛ معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به موفقیت‌های دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف در سال‌های اخیر اظهار کرد: اعضای تیم ملی والیبال دانش‌‌آموزی جمهوری اسلامی ایران نشان دادند که دانش‌آموزان ما می‌توانند در آوردگاه‌های بین‌المللی مانند سایر حوزه‌ها چون حوزه‌های علمی و فناوری موفق شوند.

وی افزود: تیم‌های ملی دانش‌آموزی بعد از 6 سال وقفه تشکیل شدند و اولین تیم، تیم ملی والیبال بود که با آمادگی خوب و کادر فنی بسیار حرفه‌ای و اخلاقی حضور پیدا کردند، البته کادر تیم ملی همگی از خانواده بزرگ تعلیم و تربیت بودند و خوشبختانه بسیار خوب ظاهر شدند و توانستند از سد صاحب‌نام‌ها عبور کنند و مقام نخست جهان را کسب کنند.

تیم والیبال دانش آموزی ایران قهرمان جهان شد

ستاری‌فرد گفت: پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش منجر به این شد که اتفاقات خوبی برای این استعدادهای رقم بخورد. همراهی شورای انقلاب فرهنگی و ابلاغیه رییس‌جمهور نوید بخش این است که این استعدادها که از درون نظام آموزش و پرورش رشد می‌کنند باید در درون نظام تعلیم و تربیت بمانند و از این جهت ان‌شاءالله این استعدادها به عنوان معلم بر می‌گردند و در خدمت نظام تعلیم و تربیت خواهند بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان
  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • معلمان تربیت کنندگان آینده سازان کشورند
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در کردستان