Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: بیشترین تمایل و علاقه سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان حاکمیتی دریایی کشور این است که روز به روز بر قدرت و اقتدار ناوگان تحت پرچم کشور افزوده شود.

وی ادامه داد: در کنار این مسأله باید سهم ناوگان از حمل و نقل جهانی دریایی نیز رشد داشته باشد، موضوع مربوط به حذف عوارض حق پرچم توسط برخی از فعالان بخش خصوصی مطرح می‌شود و این اشخاص قصد دارند در شوراهای مربوطه این مسأله را طرح کنند، اما این موضوع باید از جوانب مختلف مورد بررسی و بحث قرار گیرد و سپس تصمیم‌گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راستاد تصریح کرد: هدف ما حمایت از ناوگان ملی کشتیرانی است، بدین گونه که مکانیزم‌های حمایتی مناسب را در کشور داشته باشیم که در مرحله اول ناوگان ملی و تحت پرچم و مالکیت کشور بتوانند، سهمی بیشتر را از حمل کالاهای کشور به عهده داشته باشند.

وی گفت: باید ظرفیت‌های بیشتری را تحت پرچم کشور جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم به گونه‌ای که اقتدار دریایی خود را در سطح بین المللی حفظ کنیم و بیشترین پتانسیل در این زمینه در اختیار ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران است.

وی افزود: امیدواریم سایر شرکت‌های خصوصی نیز مقیاس، توان و ظرفیت خود را افزایش دهند تا همه مالکان ایرانی که کشتی‌های اقیانوس پیما در اختیار دارند ناوگان خود را تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در دنیا تردد دهند.

وی اضافه کرد: باید بتوان حتی‌المقدور ناوگان تحت مالکیت و تحت پرچم ملی خود را توسعه دهیم‌، از جنبه دیگر باید صنایع دریایی با توجه به زیر ساخت‌های موجود در زمینه ساخت و تعمیرات گسترش داده شود.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در خاتمه گفت: باید بنادر خود را از نظر ظرفیت، توان عملیاتی و پسکرانه‌ها به جایگاهی برسانیم که هیچگونه نقصی نسبت به بنادر رقیب نداشته باشند، به گونه ای که کالاهای ترانزیتی و ترانشیپی بیشترین سهم را در بنادر داشته باشند در حقیقت باید بتوانیم از حمل و نقل دریایی منطقه ای و جهانی بیشترین سهم را داشته باشیم.

انتهای پیام/

حذف عوارض حق پرچم نیازمند بررسی است

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۵۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار در اصفهان

همزمان با دومین روز از دومین نمایشگاه ملی حمل‌ونقل دانش بنیان در محل دانشگاه صنعتی اصفهان از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون‌شهری در اصفهان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شهرداری اصفهان در حوزه حمل‌ونقل بار پیشرو در کشور است و این سازمان اقدامات قابل توجهی در این حوزه در شهر اصفهان انجام داده و اقدامات ویژه ای در دستور کار خود دارد.

دومین رویداد ملی و نمایشگاه حمل‌ونقل دانش بنیان از روز گذشته در محل دانشگاه صنعتی اصفهان در حال برگزاری است.

برای برای نخستین‌بار در کشور امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون‌شهری در اصفهان رونمایی شد.

کد خبر 749815

دیگر خبرها

  • تکرار هتک حرمت قرآن توسط زن سوئدی
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته ای سه ونیم حادثه رسید
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته‌ای سه ونیم حادثه رسید
  • حمایت قاطع مردم پشتوانه فرماندهی انتظامی کشور برای ادامه طرح نور
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • الحوثی: خیزش دانشجویان در آمریکا مقامات این کشور را رسوا کرد
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • تعطیلی بنادر مسافربری غرب هرمزگان
  • بنادر غرب هرمزگان به دلیل شرایط نامساعد جوی تعطیل شد
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار در اصفهان