Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:28:14 GMT

25 میلیون کاربر اینترنتی درمالزی

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۲۵۷۳۲

25 میلیون کاربر اینترنتی درمالزی

کوالالامپور – ایرنا – آمار نهادهای حوزه ارتباطات در مالزی نشان می دهد که این کشور دارای حدود 25 میلیون کاربر اینترنت است که قریب 89.4 درصد آن‌ها (افزون بر 20 میلیون نفر) با تلفن‌های همراه هوشمند به اینترنت دسترسی دارند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، طبق تازه ترین آمار ارائه شده توسط کمیسیون ارتباطات و چند رسانه ای مالزی حدود 75.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 درصد از جمعیت 31.8 میلیون نفری مالزی در مناطق شهری زندگی می‌کنند و میانگین سن در این کشور 28.1 سال است.
در همین حال «کمیسیون ارتباطات و چند رسانه ای مالزی» (ICMC) در گزارش سالانه خود درباره کاربران اینترنت که سال 2017 (IUS2017) تهیه شده، جمعیت افرادی را که در مالزی از اینترنت استفاده می‌کنند ، 24.5 میلیون نفر اعلام کرده است.
طبق آمار این کمیسیون تحقیقاتی، ضریب نفوذ اینترنت در مالزی 76.9 درصد از جمعیت این کشور است.
براساس این گزارش ، 89.4 درصد از کاربران اینترنت درسال 2017 از گوشی‌های هوشمند استفاده ‌کرده اند.
از همین رو بازار تلفن‌ همراه هوشمند در مالزی مورد توجه شرکت‌های بزرگ تولید کننده این تلفن‌ها قرار دارد زیرا با میلیون‌‌ها نفر متقاضی این محصولات روبه روست.
در کنار اپل (Apple) و سامسونگ (Samsung) دو غول بزرگ جهانی تولید کننده‌ این تلفن‌ها، شرکت‌های اوپو (Oppo)، هواوی (Huawei) و ایسوس (Asus) نیز در بازار مالزی فعالیت گسترده ای دارند.
طبق گزارش اخیر ' شرکت جهانی آمار فروش تلفن همراه آی دی سی ' شرکت کره‌ای سامسونگ بیشترین سهم در بازار فروش تلفن همراه هوشمند مالزی را به خود اختصاص داده است و پس از آن شرکت‌های چینی اوپو و هواوی به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. شرکت تایوانی ایسوس چهارمین فروشنده بزرگ تلفن‌های همراه در این کشور است تا اپل در رتبه پنجم قرار بگیرد.
نقطه قوت شرکت های تولید کننده چینی ، تایوانی و کره ای که اکثریت بازار تلفن‌ همراه مالزی را تحت کنترل خود دارند ،جذب مشتری با قیمت پایین‌ تر است.
جمعیت بالای متقاضیان و بازار رقابتی تلفن‌های همراه در این کشور باعث شده تا شرکت‌های ارائه دهنده مکالمه و خدمات تلفنی-اینترنتی همراه، که سالیانی پیش رقابتشان تنها در فروش سیم‌کارت با قیمت بهتر مکالمه و ارسال پیامک بود، حال در بازار فروش تلفن‌های همراه هوشمند نیز به رقابت بپردازند.
طبق آمار گزارش «کاربران اینترنت 2017»، 96.3 درصد از کاربران از اینترنت برای مکالمات نوشتاری استفاده می‌کنند که نشان می‌دهد پیامک‌های رایگان اینترنتی به طور کلی جایگزین پیامک‌های سنتی (SMS) شده اند. همین مورد باعث شده است که حدود 84 درصد از کاربران اینترنت در مالزی از اینترنت‌های همراه نسل سوم و چهارم ارائه شده توسط شرکت‌های ارائه دهنده مکالمه و خدمات تلفنی-اینترنتی همراه، استفاده کنند.
آساق****241**1599

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۵۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت سرعت و قطعی اینترنت در اپراتورهای مختلف

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در آخرین شماره از فصلنامه این سازمان، گزارش شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط به پاییز ۱۴۰۲ را منتشر کرده است که بر اساس این گزارش، سهم بازار مشترکین تلفن ثابت، تعداد خطوط شهری و روستایی، تعداد خطوط منصوبه و دایری و ضریب نفوذ تلفن ثابت اعلام شد.

سهم بازار مشترکین تلفن ثابت

شرکت مخابرات ایران (TCI) حدود ۶۶۶/‏۹۸ درصد از سهم بازار مشترکین تلفن ثابت، شرکتهای دارای پروانه FCP که ارائه دهنده سرویس‌های اینترنتی و ارتباطی ثابت هستند، ۰۱/‏۱ درصد و SERVCO تنها ۰۰۴/‏۰ درصد را در اختیار دارد.

بر اساس این گزارش از پاییز سال ۱۴۰۱ تا پاییز سال ۱۴۰۲، تعداد اشتراک‌های روستایی ۳۱/‏۰ درصد کاهش داشته است اما تعداد روستاهای دارای ارتباط و تعداد روستاهای دارای تلفن خانگی ۰۱/‏۰ درصد رشد داشته است.

بیشترین آمار شکایت کاربران در حوزه ارتباطات ثابت

در این گزارش، جزئیات شکایت کاربران از خدمات ارتباطی و وضعیت شکایات ثبت شده در حوزه ثابت و سیار در سامانه ۱۹۵ اعلام شده است به طوری که ۷۵ درصد شکایات مربوط به حوزه ثابت و ۲۵ درصد شکایات مربوط به حوزه سیار است.

همچنین در این گزارش تعداد شکایات ثبت شده تلفن ثابت و تلفن همراه در ۴ دوره زمانی (سال ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و۱۴۰۲) مورد بررسی قرار گرفته است که بر اساس آن شکایات ثبت شده تلفن ثابت و تلفن همراه با نوسان زیادی همراه بوده است.

در بخش تلفن ثابت در پاییز سال ۱۳۹۹، ۱۳ هزار و ۳۰۲ شکایت ثبت شده که در پاییز سال ۱۴۰۲، تعداد ۲۰ هزار و ۷۹۷ شکایت ثبت شده است.

همچنین در بخش تلفن همراه، در پاییز سال ۱۳۹۹، ۸ هزار و ۷۴۶ شکایت ثبت شده که در پاییز سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۰ هزار و ۳۶۵ شکایت ثبت شده است.

سرعت اینترنت و قطعی در اپراتورهای مختلف

شاخص‌های کیفیت شبکه سیار از جمله سرعت انتقال داده مشترکین، میزان قطعی سرویس داده و میزان برقراری موفقیت‌آمیز سرویس داده در نسل سوم و چهارم تلفن همراه در اپراتورهای مختلف طی آخرین گزارش به شرح زیر اعلام شده است.

در سرعت انتقال داده مشترکین در نسل سوم، اپراتور اول تلفن همراه عملکرد بهتری داشته است اما در سرعت انتقال داده در نسل چهارم رایتل پیشی گرفته است.

میزان قطعی سرویس داده نسل سوم در اپراتور دوم از همه بیشتر و بیش از ۰.۴ درصد است و پس از آن میزان قطعی سرویس نسل سوم در اپراتور سوم (رایتل) و پس از ان اپراتور اول است.

بررسی میزان قطعی سرویس نسل چهارم در اپراتورها نشان می‌دهد که در نسل چهارم اپراتور اول قطعی بیشتری دارد و کمترین قطعی سرویس داده نسل چهارم به اپراتورسوم (ایرانسل) مربوط می‌شود.

بر این اساس میزان برقراری موفقیت‌آمیز سرویس داده 3G در اپراتور اول حدود ۹۹.۵ درصد و از دیگر اپراتورها بیشتر است و همچنین میزان برقراری موفقیت‌آمیز سرویس داده 4G، در اپراتور دوم بیش از ۹۹.۵ درصد است که پس از آن اپراتور اول قرار دارد و اپراتور سوم (رایتل) ،۹۹ درصد است.

کد خبر 6093274 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • ژاپن بر روی اینترنت نسل۶، ۵۰۰برابر سریع‌تر از نسل۵ کار می‌کند!
  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • آموزش و نحوه فعال‌سازی تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت (ViLTE)
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • آخرین وضعیت سرعت و قطعی اینترنت در اپراتورهای مختلف
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود