Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: طرح عظیم اقتصادی پایاب خداآفرین بعد از بهره‌برداری سالانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال درآمد برای منطقه دارد. ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهروز ندایی پیش از ظهر امروز در بازدید از روند اجرایی طرح پایاب خداآفرین اظهار داشت: طرح پایاب سد خداآفرین که چند سالی است عملیات اجرایی آن در منطقه آغاز شده است با تخصیص اعتبارات کلان از محل صندوق توسعه ملی و استانی انتظار می‌رود با تلاش پیمانکاران تا سه سال آینده به طور کامل افتتاح و مورد بهره‌برداری کامل قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حوزه شهرهای بیله‌سوار و پارس‌‌آباد هزینه‌های کلانی برای این طرح در نظر گرفته شده است، افزود: در نظر گرفته شده است تا در مجموع 30 هزار میلیارد ریال در حوزه پایاب سد خداآفرین در شهرهای بیله‌سوار و پارس‌آباد برای این طرح اعتبار هزینه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: از مجموع اعتبارات سهم شهرهای بیله‌سوار و پارس‌آباد 18 هزار میلیارد ریال توسط امور آب منطقه‌ای اردبیل و 12 هزار میلیارد ریال نیز در حوزه جهاد کشاورزی در مهار آبهای مرزی و آبی کردن اراضی دیم منطقه سرمایه‌گذاری می‌شود.

ندایی با تاکید بر ضرورت اتمام سریع پروژه عظیم پایاب سد خداآفرین به منظور بهره‌برداری در حوزه کشاورزی و آبی در منطقه گفت: این طرح در حال‌حاضر با تلاش پیمانکاران پروژه بدون وقفه در حال اجرا است که در این زمینه اعتبارات کلانی نیز تا به این جای کار به این پروژه اختصاص یافته است که در نظر داریم تا به منظور بهره‌برداری سریع از این پروژه عظیم عمرانی در منطقه شیفت کاری پیمانکاران را افزایش دهیم.

وی این پروژه یک طرح عظیم اقتصادی داسنت و گفت: مهار آب‌های سطحی و استفاده بهینه از آن یکی از موفق‌ترین و کارآمدترین طرح‌ها و برنامه‌های دولت در طول سه سال گذشته بوده است که با اتمام عملیات اجرایی سد خداآفرین و بهره‌برداری از آن این طرح به صورت منسجم و کارآمد در منطقه اجرا می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: سعی داریم تا با توجه به وعده داده شده نسبت به بهره‌برداری از پایاب خداآفرین با تخصیص اعتبارات کلان و تلاش پیمانکاران و مسئولان در جهت تسهیل روند اجرای عملیات آن این پروژه را ظرف سه سال آینده به صورت صد درصدی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

انتهای پیام/

R41374/P1357/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۶۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مریم محمدی کاهش آلایندگی، بازگشت آب به چرخه تولید و جلوگیری از آلودگی محیط زیست را از جمله مزیت‌های ایجاد تصفیه‌خانه در واحد‌ها عنوان کرد و افزود: هزینه کردن برای ایجاد تصفیه‌خانه، نوعی سرمایه‌گذاری است که صاحبان صنایع و تمامی واحد‌های صنعتی باید برای موضوعات زیست محیطی هزینه کنند.

او تصریح کرد: واحد‌هایی که پساب و فاضلاب آنها در محیط زیست رها می‌شود و آلایندگی دارند؛ هر چه سریعتر نسبت به ایجاد تصفیه‌خانه و قرار گرفتن واحد در لیست واحد‌های غیرآلاینده اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه استفاده مجدد از پساب و آب‌های خاکستری برای ما قابل توجه و در اولویت است، گفت: امروز که با تنگنا‌ها و کمبود‌های منابع آبی مواجه هستیم، بخش عمده‌ای از فاضلاب واحد‌های صنعتی باید تصفیه و به چرخه تولید بازگردد.

مریم محمدی افزود: صاحبان صنایع باید برای تحقق شعار امسال و مدیریت بسته‌بندی‌های پلاستیکی و کاهش کیسه‌های پلاستیکی تلاش کنند.

دیگر خبرها

  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد