Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر بهداشت از رونمایی چهار داروی داخلی ضد سرطان تا پایان سال خبر داد و گفت: ۹۶ درصد داروهای مصرفی ایرانیان  در ایران تولید می‌شود. ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، غلامرضا اصغری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره اروپایی آسیایی فارماکو اپیدمیولوژی اظهار داشت: اغلب داروهای قلمی ایرانیان در داخل کشور تولید می‌شود که این امر بیانگر تلاش محققان ایرانی در زمینه تولیدات دارویی است و تا پایان سال نیز از  4 نوع داروی ضد سرطان رونمایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت موضوع عوارض دارویی افزود: این امر یکی از نکات مهم در ورود یک دارو به فهرست دارویی کشور است و بر اساس گزارش‌ها سالانه 6 هزار گزارش عوارض دارویی در کشور ثبت می‌شود که با توجه به میزان جمعیت و میانگین جهانی، رکورد خوبی است.

اصغری با بیان اینکه زیرساخت‌های مناسبی در بیمارستان‌های کشور برای ثبت مصرف دارو وجود دارد، گفت: اطلاعات ما از نسخ تجویزی کامل است و اطلاعات بیش از 400 میلیون نسخه دارویی را در اختیار داریم.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین به اثربخشی داروها در اقوام مختلف اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه خود بیماران هم گزارش‌های مناسبی از اثربخشی داروها ارائه می‌دهند بنابراین می‌توان موضوع اثربخشی داروها در اقوام مختلف را مورد توجه قرار داد.

معاون وزیر بهداشت مشارکت تیم درمانی در ارائه گزارش از عوارض دارویی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این گزارش‌ها در سیاستگذاری‌های دارویی به ما خیلی کمک می‌کند.

رئیس سازمان غذا و دارو در بحث بدهی بیمه به داروخانه‌های کشور گفت: مبلغ 3200 میلیارد تومان این بدهی به 1800 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده که بیشترین بدهی به بیمه تامین اجتماعی است. 

اصغری درباره میزان واردات داروی قاچاق به کشور اظهار داشت: در بحث قاچاق براساس بررسی‌های میدانی مدعی هستیم که کمتر از یک درصد داروهایی که عرضه می‌شود، قاچاق است که بیشتر این موارد در زمینه لوازم آرایشی بهداشتی است. 

وی اظهار داشت: مجازات واردات کالاهایی که با جان مردم بازی می‌کند باید به‌ قدری شدید باشد که مانع ارتکاب به جرم باشد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هیچ اعتمادی به داروهای عرضه شده در فضای مجازی و داروخانه‌ها نیست و این مسئله قاچاق و خلاف قانون است، گفت: مصرف این داروها می‌تواند برای مصرف‌کننده خطر آفرین باشد و به همین منظور قانون‌گزاران باید برای بازدارندگی آن از قانون‌های شدیدتری استفاده کنند.

انتهای پیام/

R41382/P1377/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۶۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان

سفیر ایران در عربستان با معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان با سعود السطی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه عربستان دیدار و رایزنی کرد.

طبق اعلام وزارت خارجه عربستان، در این دیدار روابط دوجانبه دو کشور و برجسته‌ترین موضوعات مورد علاقه مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بدون توجه به فرهنگ امکان پیشرفت وجود ندارد/ رونمایی از سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد
  • بلژیک: اشغال فلسطین باید پایان یابد
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • کشف بیش از یک میلیون عدد داروی قاچاق توسط مرزداران سیستان و بلوچستان
  • انواع داروی مخدر از یک عطاری کشف و ضبط شد
  • کشف و ضبط انواع داروی مخدر از یک عطاری
  • کشف محموله داروی قاچاق توسط مرزداران سیستان و بلوچستان
  • کشف انواع دارو‌های مخدر از یک عطاری
  • نامه معاون دادستان کل به وزیر بهداشت برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی