Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: معاون امور اقتصاد و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهارداشت: درآمد نزدیک به ۸۰۰ هزار خانوار شهری و روستایی از مستمری خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هم کم تر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ علی سرزعیم، معاون امور اقتصاد و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز پنج شنبه در سی و پنجمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که به نمایندگی از «دکتر ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر معین اقتصاد مقاومتی در خراسان شمالی در این جلسه حضور داشت، با بیان اینکه ما نباید به رشد اقتصادی اکتفا کنیم، افزود: ما در مجموعه وزارتخانه و سیاستگذاری ها معتقدیم اگر اقتصاد با دو ویژگی فراگیر بودن و به نفع فقرا بودن همراه شود، می توان به بهبود وضعیت امید داشت و خوشحال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهارداشت: بر همین اساس ما در بودجه 97 بسیار تلاش کردیم و پیوسته همکاران ما در کمیسیون های مجلس حضور داشتند و با نمایندگان رایزنی می کردند تا اگر قرار است سختی به جامعه دهیم، نفع آن برای قشر پایین جامعه بیشتر باشد.

 

سرزعیم با بیان اینکه درآمد نزدیک به 800 هزار خانوار شهری و روستایی از درآمد مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی هم کم تر است، بیان کرد: این رقم در روستاها 320 هزار خانوار و در شهرها 450 هزار خانوار را شامل می شود.

 

معاون امور اقتصاد و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه همه تلاش ما این است تا اقتصاد کلان کشور به نفع قشرهای پایین جامعه باشد، تصریح کرد: اگر اصلاحات اقتصادی به نفع اقشار پایین جامعه رقم نخورد، عملا کاری از پیش نبرده ایم.

 

وی در خصوص مطالبات استان هم با اشاره به اینکه در بودجه 97، اعتبار لازم برای راه آهن بجنورد اختصاص یافته بدون اشاره به مبلغ اختصاص یافته، از فراهم بودن مجرای قانونی برای اجرای این طرح خبر داد.

 

سرزعیم، با اشاره به دو درخواستی که در حوزه بیمارستان ها مطرح بود، یکی از آنها را افزایش ظرفیت بیمارستان تامین اجتماعی اعلام کرد و افزود: این طرح برای تایید نهایی برای هیئت امنا ارسال شده و موافقت ضمنی را دریافت کرده ایم و قطعا به زودی نتیجه مثبت آن اعلام می شود.

 

وی در خصوص احداث واحد درمانی جدید هم بیان کرد: در این حوزه هنوز به تصمیم گیری قطعی نرسیده ایم چرا که اجرای آن نیازمند طرح توجیهی خوب و کامل است تا بتوان آن را محقق کرد.

 

معاون امور اقتصاد و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در خصوص مشکلات پرواز در این استان با بیان اینکه شرکت هواپیمایی آسمان با مشکلات مالی زیادی روبه است، ادامه داد: با توجه به مشخصات این شرکت، افزایش تعداد پروازها برای شرکت آسمان سخت است لذا ما به دنبال همکاری با شرکت هواپیمایی ایران ایر هستیم که این شرکت، هواپیماهای مناسب تری برای مسافران شهرهای کوچک با مسافت کوتاه در اختیار دارد.

 

وی اجرای طرح توسعه پتروشیمی خراسان را یکی دیگر از مطالبات خراسان شمالی برشمرد و با بیان اینکه ساتا (سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح) و شرکت پترو فرهنگ برای سرمایه گذاری ابراز تمایل نکردند، افزود: وزیر تعاون به شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) دستور داد تا سهام این دو شرکت را خریده و کار را پیش ببرد.
 


سرزعیم با بیان اینکه در حال حاضر شستا برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده، مشکل اصلی را خودداری کردن وزارت نفت از دادن خوراک اعلام کرد و افزود: لازم است علاوه بر پیگیری وزیر تعاون، نمایندگان مجلس هم برای حل این مشکل رایزنی های لازم را داشته باشند.

 

وی در خصوص وام های ازدواج هم با بیان اینکه آمار و ارقام از حل شدن مسائل این حوزه خبر می دهد، بیان کرد: اگر بانک ها در اعلام ارائه تسهیلات ازدواج، آمار غلط ارائه داده اند و مشکلات وام ازدواج در این استان حل نشده، اطلاع دهید تا برخورد شود.

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۶۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار

«علی محمد قادری»، با اشاره به بهره‌گیری سازمان بهزیستی از ظرفیت مساجد، بیان کرد: سازمان بهزیستی در اجرای برنامه ها تلاش دارد که از سازه زنده جهان اسلام یعنی مساجد بهره مند شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مسجد مکان مقدس و خانه خدا است، تصریح کرد: خوشبختانه یک وفاق جدی اتفاق افتاده است و ما فعالیت های خودمان را معطوف به حضور در مسجد نموده‌ایم، زیرا که فعالیت در مساجد مشمول برکات بسیاری است.

وی ادامه داد: به همین دلیل سازمان بهزیستی از ظرفیت خانه های خدا برای رسیدگی به مسائل و مشکلات بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت و نیز تسهیل‌گری امورات آنها استفاده می‌کند.

قادری افزود: همچنین در قالب طرحی، رسیدگی به وضعیت و مشکلات افراد دارای معلولیت را در مساجد مورد توجه قرار دادیم و بنا داریم که این جلسات را در سال جدید در ۵۰۰ مسجد برگزار نماییم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • این پز اجتماعی میلیون ها تومان برای افراد آب می خورد | سگ گردانی و درآمد میلیونی داگ واکرها