Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@10:26:14 GMT

دلجویی از خانواده معظم شهید قنبر ابراهیمی/تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۲۶۹۵۲

دلجویی از خانواده معظم شهید قنبر ابراهیمی/تصاویر

با حضور فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل و جمعی از مسئولین شهرستان خلخال مراسم دیدار ودلجویی از خانواده معظم سردار شهید قنبر ابراهیمی انجام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ازناو ، صبح امروز سردار بابازاده به اتفاق فرمانده سپاه خلخال، امام جمعه و  فرماندار شهرستان خلخال در منزل سردار دلاور  اسلام سردار شهید "قنبر ابراهیمی" حضور یافته و با خانواده معظم آن شهید دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار سردار بابازاده در سخنانی کوتاه صبوری خانواده معظم شهدا را ستود و بر لزوم تکریم خانواده معظم شهدا تاکید کرد.

بابازاده بر همت مسئولین در حل مشکلات خانواده معظم شهدا و ایثارگران تاکید کرد.

  به یاد این شهید بزرگوار وصیت نامه و زندگینامه این شهید برای آشنایی بیشتر مخاطبان در سایت خبری ازناو درج شد.

سردار شهید قنبر ابراهیمی متولد روستای کرکزلو شهرستان خلخال است این شهید در تاریخ هشتم آبان ماه 1362 درمنطقه پنجوین به درجه رفیع شهادت نائل آمده است .

 

نام : قنبر

نام خانوادگی : ابراهیمی

نام پدر: ریحانعلی

محل تولد : روستای کرکزلو

تاریخ تولد : 1341

تاریخ شهادت : 8 / 8 / 1362

محل شهادت : پنجوین

نوع عضویت : پاسدار رسمی

 

 

زندگی نامه

شهید قنبر ابراهیمی در سال 1341 در روستای کرکزلو در یک خانواده محروم و بسیار مذهبی به دنیا آمد. از آنجائیکه فرزند بزرگ خانواده بود پدر و مادرش علاقه زیادی به وی داشتند و او را جهت تحصیل و فراگیری علم به درس گذاشتند و انتظار زیادی از ایشان داشتند.

دوران ابتدایی را در روستای کرکزلو در مدرسه ابتدایی گذراند . جهت ادامه تحصیل مرحله پنجم ابتدایی و راهنمایی درمرکز بخش( هشجین) مشغول به تحصیل بوده و با دوستان دیگرش در یک منزل زندگی می کردند و دوران دبیرستان را نیز در خود شهرستان خلخال به ادامه تحصیل مشغول شد.

قنبر ابراهیمی ازدوران طفولیت انسانی پاک و با تقوا بود و همیشه درفکر زندگی محرومین بود ونوع حکومت و روش حکومت پهلوی را نقد می کرد ودر پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهم داشت و همیشه دست به دعا بود

بعداز شروع جنگ تحمیلی و به دستور حضرت امام (ره) در جنگ شرکت نمود و بعد از پایان تحصیلات چهارم متوسطه، به عضویت سپاه پاسداران خلخال به عنوان پاسدار رسمی در آمد.

وی هنگام مراجعه به به منزل نیز هیچ وقت در سر سفره رنگین غذا نخورد و در پاسخ این حرکات خود گفت: اگر من روی سفره رنگین غذا بخورم محبت مال دنیا جبه ها را از یادم خواهد برد

دوستانش در جبهه از ویژگی خاص قبنر ابراهیمی و به پایداری نماز اول وقت سخن گفته و ایشان دراعمال خود از تظاهر پرهیز داشتند.

قنبر ابراهیمی در سال 1362 در منطقه مریوان و در جریان عملیات والفجر 4 ایشان در واحد تخریب فعالیت داشتند و در منطقه کله قندی مورد تهاجم دشمن قرار می گیرند و به درجه رفیع شهادت نائل گشتند.

بعد از شهادت قنبر به نقل از همرزمان به خاطر این که پیکر شهدا در تیررس دشمن بود حدود 5 روز طول کشید تا پیکر این شهید از منطقه به خلخال انتقال یابد

قسمتی از از وصیت نامه شهید قنبر ابراهیمی

سلامم بر مهدی آقا امام زمان عج ونائب مهدی امیر مستضعفین جهان و قلب تپنده مسلمین و درود بی کران بر ارواح مقدس شهدا و به خون خفتگان تاریخ و سراجان منیر و سلام بر لاله های پرپر و سلام قلبی خودم را بر شما تقدیم می کنم

امروز وقت غفلت نیست به هوش باشید .سلاح افتاده شهید را برگیرید و پویندگان راه مقدس شان باشید .راه شهدا، راه حسین (ع) و راه علی اکبر و علی اصغرهاست . امروز روز جهاد با کفر است اسلام و قرآن در خطر است.

"یا ایها النبی جاهد الکفار و اغلظ علیهم و ماواهم جهنم و بئس المصیر" (سوره توبه)

امت حضرت محمد (ص) باید جهاد کنند . ای پیامبر جهاد کن با مشرکان با مشرکان و منافقان.

ودر آخر یک جمله برای پدر زحمت کش و مادر مهربانم می گویم: بعد از اظهارات در دعای اندرونم که به صورت مختصر گفته شد، از این سرزمین خونین حسین که زهر در خون جوانان عزیز ریخته شده سلامی از ته قلب دارم امیدوارم که پذیرا باشید . ای پدر همیشه با زحمت و هزاران مشکلات و با کارگری و عرق جبینت به درس گذاشته بودی و آگاهم کرده بودی، اجرت در پیش خدا . ای مادر دلسوز که همیشه قلبت برایم می تپد که شاید برایم آرزوی دیگری داشتید.بالاخره برایم غصه مخورید. اولا که نمرده ام، بلکه در کنار شهیدان زنده هستم . من که نتوانستم از عهده زحمات شما برآیم و مقابل آن را عرضه نمایم، از این بابت مرا حلال کنید وافتخار کنید. آری پدر گل ترا چیدند. ای باغبان، گل هایت را پرپر کردند ،اما نگران نباش اگر این گل ها چیده نشوند، درخت بزرگ و رشد نمی کند وافتخار کن همچون فرزند روستا زاده ات، از مکتب خویش(اسلام) را درک کرده است . آگاهانه و داوطلبانه به سوی جبهه رفتم و بعد از تلاش، شهادت را در آغوش خود گرفتم . به گفته های امام امت و این ستون اسلام و منجی بشریت ، گوش فرادهید .مبادا از طرف من سوء استفاده شود. پدرم من قربانی خدا بودم . برادر کوچکم را برای اسلام و ادامه راهم تربیت کنید، تا منافقان و دشمنان بدانند ما از دانشگاه به کربلا رفتیم . گفته هایم را به کاغذها بنویسید به باسوادها بدهید تا بخوانند.

 

 

 

 

 

 

گردآوری و تنظیم : سید مصطفی مرادخانی

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۶۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا رفتند تا امروز بزرگترین مستکبران جهان جرئت تعرض به کشور را نداشته باشند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: نیروی انتظامی کشور هر لحظه در معرض شهادت است، زیرا باب شهادت در این نیرو باز است و ممکن است مأموران ما در هر لحظه در انجام مأموریت‌های خود مورد حمله مجرمان و بزهکاران قرار گیرند و جان خود را از دست بدهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار عباسعلی محمدیان اظهار کرد: شهدا شمع محفل بشریت هستند و رفتند تا چراغ راهی باشند، برای همه ما شهدا جان خود را تقدیم کردند تا سایه قرآن بر این کشور حاکم باشد، شهدا رفتند تا امروز ما بتوانیم در امنیت کامل باشیم و استقلال داشته باشیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: شهدا رفتند تا امروز بزرگترین مستکبران جهان نیز جرئت تعرض به کشور ما را نداشته باشند.

محمدیان گفت: نیروی انتظامی کشور هر لحظه در معرض شهادت است، زیرا باب شهادت در این نیرو باز است و ممکن است مأموران ما در هر لحظه در انجام مأموریت‌های خود مورد حمله مجرمان و بزهکاران قرار گیرند و جان خود را از دست بدهند و به شهادت برسند.

وی با اشاره به خاکسپاری پیکر شهید گمنام در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: حضور این شهید به روحیه ایثار همکاران ما کمک می‌کند و اعتقاد دارم برکت مجموعه ما خواهد بود.

لازم به ذکر است صبح امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ مراسم تشییع شهید گمنام در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار و پیکر این شهید در محوطه مقر مرکزی پلیس پایتخت به خاک سپرده شد.

کد خبر 750699

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • فیلم| در آخرین دیدار شهید زاهدی با رهبر معظم انقلاب چه گذشت؟
  • شهدا رفتند تا امروز بزرگترین مستکبران جهان جرئت تعرض به کشور را نداشته باشند
  • برگزاری دومین یادواره شهدای مهرجرد در میبد
  • شهدا برکت مجموعه انتظامی هستند
  • پلیس هر لحظه در معرض شهادت است
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • آئین تجلیل از خانواده معظم ۲۰شهید روحانی و طلبه ورامین️ برگزار شد