Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@23:29:20 GMT

مردم همواره حاضرند،مسئولین چطور؟!

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۲۶۹۷۶

مردم همواره حاضرند،مسئولین چطور؟!

می گویند اینجا مدرسه ی عشق است،عشقی به وسعت قلب بزرگ، ملت ایران...

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نافع،همه ی ما،دانش آموزان مدرسه ای به نام ایران اسلامی هستیم،ازمردم در طیف های مختلف گرفته تا مسئولین...

 

صفحه صفحه ی کتاب تاریخ مدرسه ی ایران، راویتی پر فراز و نشیب از ادوار مختلف است که پاورقی هر صفحه آن،حماسه ای از ایران و ایرانی حک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

می گویند اینجا مدرسه ی عشق است،عشقی به وسعت قلب بزرگ، ملت ایران...

 

اما؛ مدرسه، مدرسه است؛ اینجا برخی با نمره ی عالی، قبول می شوند و عده ای با تک ماده و برخی هم آخر سال که می شود کارنامه شان پر می شود از صفرهای بدون دو...

 

انگاراین مدرسه، برای عده ای تماما زنگ تفریح و دررفتن از دیوارهااست وعده ای هم می شوند احمدی روشن ها...

 

اما بی راهه نرویم؛انصاف که داشته باشیم، عمده ی شاگردان این مدرسه،دانش آموزان ممتازی هستند که بالای برگه ی امتحانیشان نوشته شده ملت ایران.

 

اینها که گفتم؛ خوب درس می خوانند و پای امتحان که می رسد بدون تقلب در میدان عمل حاضر می شوند.

 

حال دلشان شاید خیلی خوش نباشد و شهریه ی مدرسه شان عقب افتاده باشد، اما؛ خوب درس خوانده اند حالا بصیر شده اند...

 

اینها که گفتم، پای درس پیرمرادشان،یکپارچه چشم بوده اند و گوش، تا ریزش نکنند و رویشی شوند برای پرچم سه رنگشان...

 

عجیب دانش آموزانی هستند اینها...

مدرسه شان حالا تاریخی چندهزارساله دارد، اما؛ گاه و بی گاه، دشمنان دوست نما ویاغی صفتان مستکبرشان، تیشه برمی دارند تا بر ریشه ی جان مکتبشان بزنند غافل از اینکه؛ حالا شاگردان این مدرسه قد کشیده اند و پای ریشه های در هم تنیده مدرسه شان سخت ایستاده اند.

 

می گویند آنقدر بزرگ شده اند که حالا حماسه، پای هویتشان ثبت شده است و هرجا مدرسه ی عشقشان در خطر باشد تا پای جان در میدان عمل حاضر می شوند...

 

می گویند دفتر حضوروغیابشان پرشده است از تیک های حاضروآنقدر پای کلاس درس حاضر بوده اند که حذفشان بعید به نظر می رسد...

 

اما آن سوی دیگر کلاس درس، راستش را بخواهید، عده ای از دانش آموزان این مدرسه، نمی دانم؛ شاید گوش هایشان را پنبه ای گذاشته اند وشاید هم کمی سربه هوا، درس ها را می خوانند...

 

می گویند،این مسئول دانش آموزان، گاه حواس دلشان از پیرمراد، پرت می شود وزرق برق دنیا از کلاس درس غافلشان می کند...

 

اینها که گفتم، نامشان مسئول است و همان شاگردان ممتازمسئول نامیدندشان...

 

 عده ای از این مسئول دانش آموزان اما؛ برخلاف شاگردان ممتازمدرسه عشق،گاه پای عملشان لنگ میزند و برخی با تک ماده وعده ای هم آخر سال که میشود نامه ی عملشان سرافکنده شان می کند...

 

گمانم غافل شده اند اینها؛

 

انگار یادشان رفته که قبولی در مدرسه عشق، حضورشان را میخواهد در میدان عمل....

 

گمان کنم یادشان رفته که کارنامه ی ایران برای قبولی، به حضورتک تکشان سخت محتاج است...

 

به گمانم وقتش رسیده اینها هم حضورشان را در مدرسه عشق بلند اعلام کنند...

 

ساده تر بگویم؛ مردم؟ حاضر- مسئولین اما؛ حاضرند یا غایب؟!!

 

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۶۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع پیام صادر کرد

به گزارش تابناک، دهم اردیبهشت ماه که در تقویم رسمی کشور به نام روز ملی خلیج فارس نامیده شده است؛ روزی است که یادآور حماسه از خود گذشتگی ملت سرافراز ایران در موضوع بازپس گیری جزیره هرمز از نیرو‌های متجاوز پرتغالی است.

در تاریخ ایران زمین، روز ملی خلیج فارس در امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای این سرزمین است. تمدنی که بر شالوده فرهنگ، هنر و پایداری بنیان نهاده شده تا خلیج نیلگون همیشه فارس، از زمره مستحکم‌ترین سند حقوقی در جهان باشد.

این روز که مقارن با اخراج استعمارگران از منطقه است؛ بیانگر واقعیت‌ها، اسناد و مدارک تاریخی، سیاسی، جغرافیایی، باستان شناسی و مردم شناسی منطقه حیاتی و راهبردی خلیج فارس است. در واقع خلیج فارس یک نام جاودانه و عمری ۶۰۰۰ ساله به موازات هویت جغرافیایی ایران می‌باشد.

خلیج فارس این پهنه آبی تمدن ساز، به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ و از هزاره‌های پیش از میلاد تاکنون، همواره در همه زبان‌ها و به طور مستمر نامی شناخته شده در کتاب‌ها، سفرنامه‌ها، اسناد، نقشه‌ها، پژوهش‌های تاریخی و اسناد بین‌المللی به زبان‌های مختلف با نام کهن خلیج فارس پیوسته مورد اشاره، تصریح و تاکید مورخان و پژوهشگران به ویژه در منابع معتبر عربی و اسلامی بوده است.

در واقع از قدیمی‌ترین اسناد موجود درباره خلیج فارس به دوران یونان باستان برمی‌گردد و تا زمان حال تمام اسناد و نوشته‌های مورخان و جهانگردان در طول چند صد سال گذشته همواره از خلیج فارس به عنوان نامی که از ابتدا روی این آبراه مهم و بزرگ وجود داشته است؛ حکایت دارد.

کرانه‌های این آب‌های نیلگون از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب متاثر از فرهنگ عمیق و اصیل ایرانی- اسلامی و متاثر از این سرزمین بزرگ و کهن است. در این میان وجه برجسته و ارزشمند تنگه هرمز خلیج فارس، گویای زیست فرهنگی و هنرمندانه مردمان این دیار است که با قدرت راهبردی و اندیشه مرزداری عجین شده است تا جلوه‌های دیرپای تمدنی را باشکوه‌تر و نمونه‌های تازه‌تر آن را غنی‌تر به نمایش گذاشته و به جهان عرضه کنند.

آب‌های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان در دهه‌های اخیر به ویژه در مقطع جنگ تحمیلی که تهدیدات گسترده جهان خواران و دست نشاندگان آن‌ها بر این منطقه متمرکز شده بود شاهد مجاهد‌ت‌ها و پایمردی‌های رزمندگان نیرو‌های مسلح در حفظ حراست از هویت و ماهیت تاریخی این آبراه حیاتی بوده و همسایگان جمهوری اسلامی ایران در این منطقه راهبردی نیز دلاورمردی و رشادت جوانان ایران در این زمینه را می‌ستایند.

ایران بزرگترین و مهمترین کشوری به شمار میرود که همواره نقش مهمی را در تعاملات و مناسبات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به خصوص در منطقه خلیج فارس بر عهده داشته و اکنون نیز دارای جایگاه ویژه‌ای در منطقه غرب آسیا به ویژه در حوزه خلیج فارس است بنابراین خلیج فارس در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین المللی اهمیت وافری برای ایران دارد و تصمیمات راهبردی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره با در نظر گرفتن جایگاه این منطقه اتخاذ و تدوین می‌شود در این میان راهبرد نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تامین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز و جغرافیای منطقه است.

دیگر خبرها

  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • عاقبت رؤیافروشی؛ واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی
  • (ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان