Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور در سال ۲۰۱۸ شش فروند جنگنده بمب‌افکن پیشرفته را دریافت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است، این جنگنده‌های استراتژیک پیشرفته که امکان حمل مهمات هسته‌ای را نیز دارند، قرار است در سال جدید میلادی به سه فروند بمب‌افکنی که در سال گذشته به ارتش این کشور افزوده شده بود، ملحق شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نیروی هوایی روسیه سه نوع جنگنده به نام‌های تو۲۲، تو۹۵ و تو۱۶۰ وجود دارند که همگی توان هدف قرار دادن اهداف دور را با مهمات مختلف از جمله موشک‌های هدایت‌شونده با کلاهک هسته‌ای را دارند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۷۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک انسان قرار گرفت.

اولین نبرد هوایی بین انسان و هواپیمای تحت کنترل هوش مصنوعی توسط نیروهای هوایی ارتش آمریکا برنامه‌ریزی شده بود.

دارپا، آژانس تحقیقاتی پیشرفته دفاعی دولت آمریکا، با انتشار این اطلاعات فاش کرد که این نبرد هوایی ماه سپتامبر سال گذشته میلادی بین یک جنگنده «اف-۱۶» به خلبانی یک انسان با یک هواپیمای نظامی آزمایشی مجهز به هوش مصنوعی در پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا صورت گرفت.

گفته می‌‌شود این نبرد هوایی در ارتفاع بیش از ۶۰۰ متر از سطح زمین برای آزمایش میزان قدرت و پیشرفت هوش مصنوعی انجام شد. ارتش آمریکا در مورد این نبرد‌ هوایی اطلاعاتی فاش نکرده است.

دارپا در بیانیه مطبوعاتی خود از نبرد بین یک هواپیمای کنترل شده با هوش مصنوعی و یک هواپیمای کنترل شده توسط انسان به عنوان «نقطه عطفی در تاریخ» یاد کرده است.

بیل گری، از مدرسه خلبانی آزمایشی ارتش ایالات متحده گفت: «انتظار می‌رود که این آزمایش‌ها ادامه یابد».

ارتش آمریکا چند سال است که بر روی تولید هواپیماهایی نظامی کار می‌کند که توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شوند. نیروی هوایی ایالات متحده پیش از این تجربه چند مورد 

گفته می‌شود تا کنون بیش از ۲۱ پرواز آزمایشی نیز در این راستا انجام گرفته و در ماه فوریه ۲۰۲۳ نیز هوش مصنوعی برای اولین بار هدایت یک هواپیمای نظامی را نزدیک به ۱۷ ساعت در دست داشته است.

 

دیگر خبرها

  • تقابل هوش مصنوعی و انسان در نبرد هوایی ارتش آمریکا!
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • عملیات ساخت جنگنده‌های فوق پیشرفته سوخو ۵۷ در روسیه (فیلم)
  • حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به شهر غزه
  • فرآیند تولید موتور‌های فوق پیشرفته جنگنده F-۳۵ در کارخانه آمریکایی (فیلم)
  • تصاویری از لحظه هدف قرار گرفتن جنگنده اوکراینی در باند فرودگاه | ویدئو
  • مشخصات سوخو-۲۴ جنگنده ضربتی مافوق صوت نسل سوم + تصاویر
  • روسیه : یک فروند سوخو-۲۵ اوکراین سرنگون شد
  • جنگ اوکراین در پی سرنگونی یک بمب افکن راهبردی روسیه تشدید شد
  • جنگنده‌های «سوخو ۳۵» در راه تهران