Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی هادی چگنی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان اظهار داشت: لرستان در بخش‌های مختلف دارای ظرفیت‌های خوبی است، ولی این ظرفیت‌ها به فعلیت نرسیده‌اند.

وی بابیان اینکه به فعلیت رساندن این ظرفیت باید توسط بخش خصوصی انجام شود افزود: تنها راه ما سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که متأسفانه وقتی یک سرمایه‌گذار می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند با موانع مختلفی مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با اشاره به اینکه اولین مانعی که در مقابل سرمایه‌گذاران قرار دارد موضوع منابع و مصارف بانک‌هاست عنوان کرد: پس‌انداز مردم لرستان در بانک‌ها پایین است و به همین دلیل منابع بانکی ما کم است.

وی به آمار و ارقام میزان منابع و مصارف بانک‌های استان اشاره کرد و گفت: میزان ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان منابع در بانک‌های دولتی داریم که مصارف ما ۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است و با این وجود ۱۲۶ درصد بیشتر از منابع‌مان، مصرف می‌کنیم.

چگنی با اشاره به اینکه بنا به آمار دریافتی از چند بانک خصوصی استان، حدود ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان منابع داریم تصریح کرد: از این مقدار فقط ۲۲۱ میلیارد تومان در راستای تولید و مباحث اقتصادی مصرف‌شده است؛ بانک‌های خصوصی منابع استان را جمع‌آوری می‌کنند و برای توسعه استان هزینه نمی‌کنند.

وی به انعقاد ۲۲ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: برای تحقق این رقم حداقل ۵۰ درصد نیازمند تسهیلات هستیم که برای وصول آن با موانع مواجه‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با اشاره به‌ضرورت معرفی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خصوصی استان اظهار داشت: در لرستان خلأ نبود دبیر این شورا ملموس است و باید معرفی شود؛ برای گزارش‌گیری از بانک‌های خصوصی دچار مشکلاتی هستیم و از همه آن‌ها نمی‌توانیم آمار بگیریم که با حضور دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خصوصی این مشکل رفع خواهد شد.

انتهای پیام/م

بانک‌های خصوصی منابع اعتباری لرستان را برای توسعه استان هزینه نمی‌کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۷۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش خصوصی ریلی توان توسعه ندارد

تین نیوز

عضو انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی گفت: بخش خصوصی نه توان توسعه دارد و نه میل به توسعه در راه آهن.

به  گزارش تین نیوز به نقل از نود اقتصادی، فرهنگ طلوعی افزود: باید کفش آهنین بپوشیم و پولمان را از راه آهن بگیریم. با ادامه این روند بخش خصوصی ریلی تا ۴ سال دیگر نابود می شود.

وی افزود: راه آهن سه ماهه ۷۰ درصد کرایه حمل را از ما می‌ گیرد ولی حق لوکوموتیو ما را هر وقت دلش بخواهد بر می‌ گرداند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کمترین پیشرفت را تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن لرستان داشته‌ایم
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • بخش خصوصی ریلی توان توسعه ندارد
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان ۴۰-۵۰ میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟
  • جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان