Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه در حیطه مدیریت پرستاری در بحث آموزش به بیمار رتبه نخست در کشور را کسب کرده است.

 به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شاپور بدیعی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست مدیران پرستاری با دارابی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از ارکان دانشگاه مدیریت پرستاری است؛ پرستار یکی از اجزای مهم ارائه خدمات درمان به شمار می رود و در حقیقت یکی از خطوط اولیه تماس با بیماران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدیعی رکن اصلی خدمات درمان را مراقبت های پرستاری دانست و افزود: درحیطه مدیریت پرستاری کارهای بسیار خوبی انجام شده است که جای تشکر دارد. دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بحث آموزش به بیمار رتبه اول را کسب و موفق به دریافت لوح در این خصوص شده است که اهمیت داشتن اموزش در کنار پرستاری را نشان می دهد.

 وی ابراز کرد: در بحث کیس متد یا معرفی پرستار به بیمار مورد نظر نیز دانشگاه پیشرفت های چشم گیری داشته است. در خصوص به روز بودن پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برنامه ریزی های لازم از جمله برگزاری کنگره بین المللی کنترل عفونت دست توسط سازمان بهداشت جهانی انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در بحث ایمنی بیمار نیز جهت اجرای کدهای ۲۴۷ و ۷۲۴ اقداماتی صورت گرفته است؛ که البته نیاز به توجه بیشتر دارد و در قالب نشست های مشترک با مدیران پرستاری در این خصوص به بحث و تبادل نظر خواهیم پرداخت  و در خصوص اتصالات چرخه اورژانس پیش بیمارستان به بیمارستانی و نقش پرستاران در این زمینه نیز صحبت هایی خواهیم داشت.

ربیعی بیان کرد: اولین برخورد بیمار به عنوان فردی که سلامت خود را در خطر می بیند و آلام زیادی دارد با پرستار است. در این میان همه پرستاران فشار بسیاری را تحمل می کنند؛ اما برخی پرستاران در برخی بخش ها(سوختگی و پیوند) مشکلات بیشتری را به دوش می کشند که امروز تلاش داریم تا همفکری هایی با مدیران پرستاری در زمنیه ارج نهادن به این عزیزان داشته باشیم.

وی گفت: امسال توجه ویژه  ای برای روز پرستار قائل خواهیم شد؛  تا پرستارانی که در بخش های سخت تر در حال خدمت هستند ویژه دیده شوند و راه کارهایی در نظر گرفته شده که امید داریم به نتیجه نهایی در این خصوص برسیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص برگزاری نشست مدیران پرستاری با سرپرست دانشگاه گفت: برگزاری چنین نشست هایی ضمن هم اندیشی و همفکری در خصوص چالش ها و مشکلات پیش رو، به ما در استفاده از تجربیات دیگر دوستان در برنامه ریزی های کلان کمک می کند.

ربیعی تصریح کرد: در این نشست از مدیران پرستاری دانشگاهی و غیر دانشگاهی در استان دعوت شد تا ضمن بررسی مسائلی که در طی ۹ ماه گذشته در این خصوص داشته اند؛ به بررسی و مرور شاخص های فعالیت ها و نحوه مراقبت ها در حوزه بیماران و درمان پرداخته که بر اساس این جمع بندی برای سال آینده برنامه ریزی خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۷۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

آفتاب‌‌نیوز :

میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند.

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان