Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیروت-ایرنا- شیخ «عبدالامیر قبلان» رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با اشاره به ناآرامی های اخیر در ایران گفت: جمهوری اسلامی با آگاهی ملت ایران و حکمت رهبری خود بر همه توطئه ها غلبه می کند و در نوک پیکان محور مقاومت در مبارزه با صهیونیسم و تکفیر باقی خواهد ماند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان وی افزود: جمهوری اسلامی هدف بسیاری از دشمنان است که در پی فرصتی برای ضربه زدن به امنیت و ثبات آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شیخ قبلان آنچه که در ایران رخ داد را تظاهرات و اعتراض های مطالبه گر مردمی دانست که در حوزه امور داخلی ایران به حساب می آید، اما از نظر وی عناصر مرتبط با خارج که خیر و ثبات ایران و ملت آن را نمی خواهند به فتنه انگیزی و اغتشاش روی آوردند و از آزادی بیان برای مقاصدی چون آشوبگری و تخریب استفاده کردند.
وی تصریح کرد: ما اطمینان کامل داریم که جمهوری اسلامی ایران بر تمام تلاش هایی که برای بی ثبات کردن آن صورت می پذیرد پیروز می شود؛ همانگونه که در جنگ خود علیه تروریسم تکفیری پیروزی بزرگی به دست آورد و طرح های استعماری و برنامه های بی ثبات کننده علیه خود را ناکام گذاشت.
رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان ضمن محکوم کردن فراخوان هایی که از سوی برخی طرف های بین المللی و منطقه ای برای تحریک و شعله ور کردن آشوب و فتنه می شد، این اقدامات را برای انتقام از موضع ایران در مبارزه با تروریست های صهیونیستی_تکفیری و همچنین حمایت از ملت مظلوم فلسطین و جنبش های مقاومت دانست.
از پنجشنبه هفته گذشته یک رشته اعتراض های مردمی در مناطق مختلف ایران برگزار شد. این در حالی است که برخی تلاش کردند با دست زدن به اقدامات خشونت طلبانه و طرح شعارهای براندازانه، مسیر خواسته های مردم را که عمدتا اقتصادی است منحرف کنند. از دو روز پیش تاکنون ناآرامی ها فروکش کرده است.پ
خاورم**2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۷۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اعلام عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران، برای حمل محموله تجاری بعدی پس از کسب مجوزات لازم از سوی مراجع ذی‌ربط از جمله مرزبانی و گمرک، اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:

«با وجود عدم اخذ مجوزات لازم و عدم هماهنگی با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، ۱۰ واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا شد و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و با همراهی مرزبانی کشور به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

همچنین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را جهت حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می‌کند.

در پی اطلاع‌رسانی‌های گذشته تاکید می‌شود متاسفانه مجموعه موسوم به کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوزات مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان متولی حمل‌ونقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعدادی واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این ۱۰ واگن در شمتیغ کرده و تلاش کرد با فشارهای رسانه‌ای و توسل به برخی ادعاهای بعضا کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

در این راستا راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌رغم ناپختگی و بی‌صداقتی صورت‌گرفته از سوی کنسرسیوم، با لحاظ کردن مصالح ملی و با حسن نیت، حمل بخش اول محموله تجاری را روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز کرد و این محموله روز گذشته (شنبه ۱۵ اردیبهشت) از تهران نیز عبور کرده و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمال غرب کشور است. همچنین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود جهت حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوزات لازم از سوی مراجع ذی‌ربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می‌دارد.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌کند برقراری خط دائمی تبادلات تجاری ریلی با کشور افغانستان به ایران مستلزم انجام اصلاحات لازم روی خطوط ریلی افغانستان جهت رسیدن به استانداردهای مورد نیاز و همچنین انجام روال اداری و تشریفات قانونی لازم شامل اخذ مجوزهای مربوطه از مرزبانی، گمرک و راه‌آهن توسط فورواردرها خواهد بود.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی‌بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تاکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری کشور افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود جهت کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.»

بیشتر بخوانید

اولین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از ایران عبور می‌کند

اعلام آمادگی مجدد راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه

دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است

به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته اخباری مبنی بر ورود و توقف اولین قطار ترانزیتی افغانستان ـ ترکیه به خاک ایران منتشر شد. پس از آن راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد با توجه به رویکرد توسعه‌ای در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، اقدامات لازم جهت اعزام آزمایشی اولین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه انجام گرفت.

با وجود این هفته گذشته، جواد طاهرافشار ـ معاون کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان ـ در پاسخ به اینکه در صورت رفع مشکلات و انجام شدن تشریفات گمرکی، چرا همچنان بار متوقف است، گفته بود: تا زمانی که به ما اجازه ندهند لکوموتیومان به واگن متصل شود، یعنی مشکل هنوز حل نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود
  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • عیادت سرکنسول ایران در فرانکفورت از رئیس اسبق فدراسیون کشتی
  • تصویری از حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دولتی امریکا
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است