Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: شخصی که با سوءاستفاده از اعتماد دوستش جهت خرید بازی‌آنلاین، اقدام به برداشت‌ اینترنتی غیرمجاز ۴ میلیون ریال از حساب وی کرده بود، توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا شهرستان بابل دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از انجام بررسی‌ها و استعلامات لازم، متهم به هویت معلوم که صاحب یک گیم‌نت بود شناسایی شد.

سرهنگ محمدنژاد گفت: کارشناسان پلیس فتا شهرستان بابل پس از چک کردن دوربین مداربسته گیم‌نت با توجه به تاریخ و زمان برداشت از حساب، متهم اصلی را شناسایی کردند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران افزود: متهم پس از مواجهه حضوری با شاکی و صاحب گیم‌نت، ضمن اقرار به بزه انتسابی، اظهار داشت که دوستِ شاکی است و از اعتماد وی سوءاستفاده کرده است.

وی گفت: با توجه به اینکه رمز دوم کارت پدرش را در اختیار داشته، از طریق بازی پوکر در گیم‌نت دوستِ خود و بدون اجازه آنها، اقدام به خرید اینترنتی کرده است.

سرهنگ محمدنژاد هشدار داد: به هیچ عنوان رمز کارت‌بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و همچنین رمز کارت خود را به صورت دوره‌ای تغییردهید تا جلوی سوءاستفاده دیگران را بگیرید.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بابل شد.

انتهای پیام/آ

برداشت‌اینترنتی غیرمجاز در گیم‌نت جهت خرید بازی‌آنلاین

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۸۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریدار سکه سارق از آب درآمد

رییس پلیس فتای استان البرز از دستگیری سارق خریدار سکه در سایت دیوار در یکی ‌از مناطق شهرستان کرج خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ رسول جلیلیان عنوان کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای البرز مبنی بر اینکه تعدادی سکه خود را از طریق سایت دیوار به فروش گذاشته و پس از ۲۴ ساعت حساب بانکی وی بسته شده است، بررسی پرونده در دستور کار مأموران پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان با استفاده از اقدامات پلیسی، متهم را در یکی از مناطق کرج شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند. متهم با استفاده از سایت و برنامه دیوار فروشندگان سکه و طلا را در مناطق مختلف شهر شناسایی و با فریب آنان مبالغی را از افراد دریافت می کرده است.

جلیلیان گفت: فرد دستگیر شده پس از انتقال به پلیس فتا در بازجویی تخصصی ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری در سایت مذکور شد اما پس از مواجهه با مستندات پلیسی به بزه انتسابی اعتراف کرد. تاکنون ۱۵ نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند و احتمال می‌رود ۱۰۰ مالباخته دیگر از سراسر کشور به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته باشند.

رئیس پلیس فتای استان البرز در پایان در خصوص آگهی‌های درج شده در سایت‌های آگهی مانند دیوار و شیپور متذکر شد: کاربران باید مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران در فضای سایبری گرفتار نشوند و قبل از واریز هرگونه وجه از صحت و سلامت معامله مطمئن شوند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • فیلم/ توصیه رئیس پلیس فتای تهران به مردم
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در مرکز تهران 
  • رفع تصرف اراضی ملی ۲۵۰ میلیاردی در لاهیجان
  • کلاهبردار ۵۰۰ میلیاردی بازار فارکس در مازندران دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیاردریالی سرمایه‌گذاری در بازار فارکس
  • دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیارد ریالی سرمایه گذاری در بازار فارکس
  • کشف کالای دخانی ۱۰ میلیاردریالی قاچاق در بابل
  • خریدار سکه سارق از آب درآمد
  • خریدار سکه سارق از آب درآمد/ متهم دستگیر شد
  • آزادسازی اراضی ملی در شهرستان بابل