Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون جیرانی در بیست‌ودومین قسمت از برنامه «سی و پنج»، میزبان پرویز پرستویی خواهد شد. این برنامه ساعت ۹ شب شنبه، ۱۶ دی به صورت زنده روی سامانه‌ تی‌وی‌نت پخش می‌شود.

ایران آنلاین / به گزارش روابط عمومی برنامه 35 ،پرویز پرستویی متولد تیر ۱۳۳۴ است. او در سال ۱۳۴۸ به گروه بهرام بیضایی پیوست و در همان سال اولین نقشش در تئاتر «ماجرای یک محل» را بازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرستویی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۴۸ با اجرای نمایش در مراکز رفاه، کاخ جوانان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد. در سال ۱۳۵۳ برای بازی در نمایش «دکه» و یک سال بعد برای بازی در نمایش «تسلیم شدگان» جایزه کاخ جوانان را گرفت. آشنایی او با بهزاد فراهانی او را به گروه کوچ کشاند تا به دنبال کسب تجربه باشد.

در سال ۱۳۶۲ با فیلم «دیار عاشقان» به کارگردانی حسن کاربخش بازی در سینما را آغاز کرد. در سال ۷۳ و ۷۴ به ترتیب در فیلم‌های «آدم برفی» ساخته داود میرباقری و «لیلی با من است» به کارگردانی کمال تبریزی ایفای نقش کرد و در آنها خوش درخشید. «مهر مادری» و «روانی» فیلم‌های بعدی اوست. تا اینکه در سال ۷۶ نقش حاج کاظم را در فیلم «آژانس شیشه‌ای» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا بازی کرد و تحسین بسیاری را برانگیخت. او برای بازی در این نقش سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

«مرد عوضی»، «روبان قرمز»، «شوخی»، «موج مرده»، «آب و آتش»، «عزیزم من کوک نیستم»، «دیوانه‌ای از قفس پرید» و «دوئل» فیلم‌های بعدی او هستند.

در سال ۸۲ در فیلم پر سر و صدای «مارمولک» به کارگردانی کمال تبریزی نقش رضا مثقالی را بازی کرد و به خاطر آن تندیس ویژه هیات داوران جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

پرستویی بار دیگر برای بازی در فیلم «بید مجنون» ساخته مجید مجیدی سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

این اتفاق بار دیگر در سال بعد یعنی ۸۴ و برای بازی در فیلم «به نام پدر» ابراهیم حاتمی‌کیا برای او رخ داد تا سومین سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را به خانه ببرد.

«پاداش سکوت»، «کتاب قانون»، «بیست»، «من و زیبا»، «مهمان داریم»، «امروز»، «بوفالو» و «دو» از دیگر فیلم‌هایی هستند که او در آنها بازی کرده است.

در سال ۹۴ بازی در فیلم «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا چهارمین سیمرغ بلورین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را برای او به ارمغان آورد.

این روزها دو فیلم «قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی و «خانه کاغذی» ساخته مهدی صباغ‌زاده با بازی او در حال اکران است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۸۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره گل لورکوزن برای جاودانگی

قهرمان زودهنگام این فصل بوندس‌لیگا تیم ششم جدول را در هم کوبید تا رکورد افسانه‌ای بنفیکا را تکرار کند.

به گزارش تابناک ورزشی، در دیدار ماقبل پایانی هفته سی‌و‌دوم بوندس‌لیگای آلمان، امشب (یکشنبه) از ساعت 19 به وقت تهران، تیم فوتبال بایرلورکوزن قهرمان زودهنگام مسابقات میزبانش اینتراخت فرانکفورت را با نتیجه 5 بر یک شکست داد تا روند شکست‌ناپذیری خود در فصل جاری را ادامه دهد.

گرانیت ژاکا (12)، پاتریک شیک (44)، اسکیل پالاسیوس (58 - پنالتی)، جرمی فریمپونگ (77) و ویکتور بونیفاسه (89 - پنالتی) برای لورکوزن گلزنی کردند و اوگو اکیتیکه در دقیقه 32 تنها گل اینتراخت را به ثمر رساند.

با این نتیجه، شاگردان آلونسو، تنها دو هفته دیگر با ثبت رکورد یک فصل بدون شکست در بوندس‌لیگا فاصله دارند.

ژابی آلونسو امشب برابری با رکورد ۵۹ ساله بنفیکا را جشن گرفت و به سمت جاودانگی در تاریخ فوتبال رفت. با پیروزی برابر فرانکفورت، لورکوزن به آمار ۴۸ بازی بدون شکست‌ رسید و با رکورد بنفیکا در فاصله سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۵ به عنوان شکست‌ناپذیرترین تیم تاریخ اروپا برابر شد!

 لورکوزن در این فصل از ۴۸ بازی، ۴۰ برد و ۸ تساوی با ۱۳۴ گل زده ثبت کرده است.

در تاریخ لیگ های معتبر اروپایی (حداقل ۱۰ لیگ معتبر) ففط بنفیکا از نظر شکست نخوردن در بازی‌های متوالی با باشگاه لورکوزن برابری می‌کند. بنفیکا بین سال های ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۵ در ۴۸ بازی متوالی در همه رقابت‌ها مغلوب نشد.

اینتراخت اما با قبول این شکست خانگی تثبیت سهمیه‌اش در فصل آتی لیگ اروپا را یک هفته دیگر به تعویق انداخت، چرا که فاصله این تیم با فرایبورگ رده هفتمی نسبت به هفته قبل به چهار امتیاز کاهش یافت و این در حالی است که دو هفته دیگر از مسابقات باقی مانده است.

در جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا بایرلورکوزن 84 امتیازی، بایرن مونیخ 69 امتیازی، اشتوتگارت 67 امتیازی، لایپزیگ 63 امتیازی و دورتموند 60 امتیازی تیم‌‌های اول تا پنجم هستند که حضورشان در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی شده است.

دیگر خبرها

  • جشنواره گل لورکوزن برای جاودانگی
  • عزیزترین مهمان پرسپولیس در طول فصل
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • کدام نمایش‌ها در مونودرام خوزستان به صحنه می‌آیند؟
  • درباره میوه‌فروشی که ۱۶ سال فکر کردیم «فریدون فروغی» است!
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • شیرازی‌ها به دادگاه عالی ورزش شکایت می‌کنند/ تیم مهمان نباید تاوان برگزار نشدن بازی را بدهد
  • (ویدئو) ادعای جنجالی در صداتو: فریدون فروغی نه، خواننده اصلی منم!
  • فیلم | ادعای جنجالی؛ خواننده تنهاترین عاشق این جوان گمنام بود نه فریدون فروغی!
  • ادعای جنجالی: فریدون فروغی نه، خواننده اصلی منم!