Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@17:14:03 GMT

رتبه ارتش ایران دربین ۳۰ ارتش برتر جهان

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۲۸۷۷۲

هر ساله لیست برترین ارتش‌های جهان توسط موسسه معتبر Global Firepower منتشر می‌شود. در روزهای گذشته طبق هر سال موسسه Firepower لیست برترین ارتش جهان در سال ۲۰۱۷ را که ۱۲۷ مورد است منتشر کرد.

البته باید گفت سال ۲۰۱۷ وضعیتی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته داشت؛ چرا که درگیری‌ها و جنگ‌های زیادی رخ داد و یا در حال رخ دادن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در سال ۲۰۱۷ نیروهای نظامی و دفاعی بیش از ده کشور جهان در حال نبرد با با گروههای تروریستی بودند؛ از طرفی وجود جنگ و درگیری‌های بیش از اندازه در خاورمیانه احتمال وقوع جنگ در سال گذشته را بیش از پیش کرده بود.

در این بین جمهوری اسلامی ایران که نقش مهمی در ایجاد صلح و برقرای آرامش در منطقه خاورمیانه داشت نیز مورد بررسی قرارگرفته و در رتبه ۲۰ام قرار گرفته است.

در ادامه فهرست ۳۰ ارتش برتر جهان را می بینید:

ارتش برتر جهان در یک نگاه

۱- ایالات متحده آمریکا (شمال امریکا و ناتو)

۲- روسیه (آسیا)

۳- چین (آسیا)

۴ - هند (آسیا)

۵- فرانسه (اروپا و ناتو؛ Eunion) ۶..۲۱۹۸ - پادشاهی متحده (اروپا و ناتو؛ Eunion)

۷- ژاپن (آسیا)

۸- ترکیه (آسیا، شرق میانه، ناتو)

۹- آلمان (اروپا و ناتو؛ Eunion)

۱۰- ایتالیا (اروپا و ناتو؛ Eunion)

۱۱- کره جنوبی (آسیا)

۱۲- مصر (آفریقا؛ شرق میانه)

۱۳- پاکستان (آسیا)

۱۴- اندونزی (آسیا، جنوب شرقی)

۱۵- اسرائیل (شرق میانه)

۱۶- ویتنام (آسیا، جنوب شرقی)

۱۷- برزیل (جنوب امریکا؛ لاتین)

۱۸- لهستان (اروپا و ناتو؛ Eunion)

۱۹- تایوان (آسیا)

۲۰- ایران (شرق میانه)

۲۱- تایلند (آسیا، جنوب شرقی)

۲۲- استرالیا (آسیا)

۲۳- کره شمالی (آسیا)

۲۴- عربستان سعودی (شرق میانه)

۲۵- کانادا (شمال امریکا و ناتو)

۲۶- الجزایر (آفریقا)

۲۷- اسپانیا (اروپا و ناتو؛ Eunion)

۲۸.- یونان (اروپا و ناتو؛ Eunion)

۲۹- سوئد (اسکاندیناوی؛ Eunion)

۳۰- اوکراین (اروپا)

ارتش جمهوری اسلامی ایران با ۱ میلیون ۸۰۰ هزار نیروی ذخیره، ۱۳۱۵ خودرو زرهی و تانک، ۱۴۷۴ لانچر پرتاب موشک، ۴۷۷ هواپیما که ۱۳۷ فروند از آن رهگیر بوده و ۱۳۷ فروند آن از نوع بمب‌افکن است، در رتبه بیستم قرار گرفته است. البته برای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ۳۹۸ کشتی و قایق جنگی نیز ثبت شده است که از ۵ناوچه، ۳رزم ناو، ۲۳۰کشتی دفاع از ساحل و ۳۳ زیر دریایی تشکیل شده است.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۸۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ارسالی کشورهای غربی به اوکراین را قبل از تحویل آنها به ارتش اوکراین در میانه راه منهدم می‌کند.

وی با اشاره به حمله اخیر ارتش روسیه به راه‌آهن اوکراین و هدف‌قراردادن تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای ارتش اوکراین گتف: باید توجه داشت که این حمله علیه تجهیزات نظامی انجام شد.

این روزنامه‌نگار آلمانی در ادامه تأکید کرد که «به لطف کار خوب نیروهای امنیتی و اطلاعاتی روسیه، ارتش روسیه تجهیزات غربی‌ها را قبل از اینکه به دست نیروهای مسلح اوکراین برسد، منهدم می‌کند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو دیروز جمعه اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند؛ آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

چهارشنبه گذشته «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6090214

دیگر خبرها

  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • برگزاری اردوی تیم تنیس روی میز دختران جوان
  • مسیر دشوار والیبال ایران برای المپیکی شدن
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • ناتو، قلدر ۷۵ساله
  • چرا فلسفه کانت در میانه جنگ‌های امروزین هنوز کار می‌کند؟