Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - شهردار کلانشهر تبریز در مراسم استقبال از رویداد بین‌المللی «تبریز۲۰۱۸» بر اهمیت این رویداد در ارتقا جایگاه بین‌المللی تبریز تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج شهین‌باهر عصر امروز در مراسم استقبال از رویداد بین‌المللی «تبریز۲۰۱۸»که با حضور شخصیت‌ها و مسئولان ملی و استانی برگزار شد، تصریح کرد: تبریز، مهد انقلاب، شهر سرداران شهید، شهر شعور و ادب، پیش‌گامی خود را عرصه‌های مختلف به اثبات رسانیده و در حال گسترش درهای تازه می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هنرمندان تبریز در طول تاریخ تلاش‌های بسیای کرده‌اند و اکنون ثمره تلاش هنرمندان این است که تبریز به عنوان پایتخت فرش جهان معرفی شده است. همچنین تبریز با داشتن بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان، اهمیت بین‌المللی خود را مضاعف و گوی سبقت را از شهرهای همجوار ربوده است.

شهردار کلانشهر تبریزاظهار امیدواری کرد: باید سعی کنیم با رویکرد مثبت مدیران شهری و فراهم‌کردن فرصت‌های خوب برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی بتوانیم جایگاه بین‌المللی تبریز را بیش از پیش ارتقا دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مساجد و بناهای زیبا در کنار موقعیت مهم و طبیعت زیبای تبریز دست به دست هم داده‌اند تا تبریز شاخصه‌های مهمی در عرصه گردشگری داشته باشد و به همین خاطر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شده تا میزبان گردشگران اقصی نقاط جهان در این سال باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۳۰۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید فبین‌فود را در سطح بین‌المللی گسترش دهیم

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به چشم‌انداز رویداد ملی فبین‌فود گفت: چشم‌انداز ما برای این رویداد این است که تبدیل به رویدادی بین‌المللی شود و در سطح جهان گسترش یابد.

شقایق حق‌جوی جوانمرد امروز ۱۳ اردیبهشت در اولین رویداد ملی فبین‌فود که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، با اشاره به اهمیت کیفیت غذا در کلام پیامبر(ص) اضافه کرد: با توجه به سخن رهبری و شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است، باید از مردم خواستار شویم که در حوزه ارتقای صنعت غذا مشارکت کنند، زیرا غذای خوب حق تمامی مردم ایران است و باید در تامین غذای خوب و سالم خود کوشا باشند. صنعت غذا، صنعتی شاداب با گردش مالی بزرگ است که پتانسیل ایجاد ثروت و اشتغال را به خوبی دارد و بعد از صنعت پتروشیمی دومین صنعت بزرگ ایران است. لذا همه ما باید به ارتقای آن توجه کنیم.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری بیان کرد: انسان برای اینکه بتواند خوب زندگی کند، باید در مرحله اول غذای خوبی داشته و در مرحله بعدی دارای شغل مناسبی باشد. دانشگاه‌های ما رشد بسیار خوبی داشته و فارغ‌التحصیلان آن مهارت‌های بالایی دارند، بنابراین باید جوانان ایرانی ما در همین صنایع پویای ایران مشغول به فعالیت شوند.

حق‌جوی جوانمرد ادامه داد: صنعت غذا با سختی مواد اولیه را جمع می‌کند و سعی در حرکت دارد و نیازهای مختلفی را شامل می‌شود، بنابراین سخت می‌تواند نوآوری را در خود جای دهد. لذا ما در معاونت علمی ریاست‌جمهوری فقط مسئول توسعه فناوری نیستیم، بلکه مسئول اشاعه فناوری هم هستیم که این اتفاق در چنین رویدادی رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه رویداد فبین‌فود در راستای همرسانی صنعت و فناوری است، عنوان کرد: صنایع ما نیازهایی دارند و متخصصین باید برای رفع این نیازها وارد شوند تا صنعت ناچار به واردات نباشد و نوآوری در ایران توسط فارغ‌التحصیلان دانشگاهی صورت گیرد. لذا این رویداد طراحی شده است تا به این مسائل رسیدگی کند. صنعتی که با سختی اجزای خود را در کنار هم جمع می‌کند، برای تمرکز بر روی نوآوری دچار سختی است و باید واسطه‌ای در این میان روی کار بیاید و نوآوری را به ارمغان بیاورد. همچنین تکثیر نمونه جدید، هزینه‌ و ریسک بالایی دارد، لذا باید نهاد بینابینی حضور یابد که ساخت سریع و آسان در آن صورت گیرد. چنین نهادی فب‌لب (آزمایشگاه ساخت سریع) نامیده می‌شود.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به چشم‌انداز این رویداد بیان کرد: چشم‌انداز ما برای این رویداد این است که تبدیل به رویدادی بین‌المللی شود و در سطح جهان گسترش یابد. فرهنگ غنی ما سرشار از دستورالعمل‌های غذایی بسیار فاخر است که نه تنها به دلیل طعم بلکه به دلیل نوآوری و ترکیبات بسیار خاص، دارای ارزش غذایی بالایی هستند. غذای هر قوم یکی از مهمترین نمادهای فرهنگ و تمدن آن است. بنابراین باید بتوانیم تمامی قدرت خلاقانه خود را با نوآوری ترکیب نماییم تا ارزشی خلق شود که بتوانیم آن را در سطح کشور معرفی کنیم و انتشار دهیم.

در پایان این بخش از مراسم، قراردادهای همکاری میان برخی از صاحبان صنایع با پژوهشگران و اساتید دانشگاه امضا شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باید فبین‌فود را در سطح بین‌المللی گسترش دهیم
  • دهه کرامت فرصتی برای ارتقای معارف ولایی
  • باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران به نخبگان
  • مقابل نساجی برای ارتقای جایگاه ذوب‌آهن تلاش می‌کنیم
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • اکسپو فرصتی برای توسعه
  • دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام