Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان،استاندار خوزستان امروز در آبادان و خرمشهر طی بازدید از اجرای طرح های نوسازی سیستم آب و فاضلاب این دو شهرستان از اختصاص 280 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح ها خبر داد و گفت:با توجه به اینکه مشکلات آب و فاضلاب از دغدغه های اصلی مردم در این منطقه طی سالهای گذشته بوده است با تصویب هیات دولت برنامه جامعی برای حل این مشکلات تدوین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

غلامرضا شریعتی با بیان اینکه مناطق گسترده ای از آبادان و خرمشهر ذر طرح توسعه و بهسازی شبکه آب و فاضلاب قرار می گیرند افزود: اکنون 50 میلیارد تومان طرح اصلاح شبکه فعال است که با اجرای این طرح ها اروندکناربه واسطه ایستگاه پمپاژ 10 هزار مترمکعبی مشکل آب آن به طور کامل برطرف و چوئبده نیز با ایجاد مخزن 2 هزار مترمکعبی از نعمت آل به صورت مداوم بهره مند می شوند.

او از پیشرفت طرح ایجاد تصفیه خانه بزرگ فاضلاب آبادان خبر داد و گفت:با راه اندازی این تصفیه خانه و بهره برداری آن سال 98 ، در فاز اول نیاز جمعیت 500 هزار نفری برطرف می شود.

وی در ادامه به طرح های عمرانی در حوزه آب و فاضلاب خرمشهر و اجرای عملیات ایجاد شبکه آب و فاضلاب در منطقه محرزی با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اشاره کرد و گفت: مشکل آب و فاضلاب ساکنان منطقه کوت شیخ خرمشهر نیز با ایجاد 2 ایستگاه پمپاژ تا خرداد ماه سال 98 برطرف می شود.

او محل اعتبار این ایستگاه را از فاینانس خارجی و 8 میلیون یورو عنوان کرد و گفت:طرح های شبکه فاضلاب خرمشهر تاکنون 43 درصد پیشرفت داشته که در فاز اول اجرایی شدن آنها مشکل 180 هزار نفر و در فاز دوم 211 هزار نفر به طور کامل برطرف می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۳۰۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری بین «ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست» و «شرکت پالایش نفت آبادان» امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، تفاهم‌نامه همکاری بین «ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست» و «شرکت پالایش نفت آبادان» صبح امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌) با هدف حرکت از اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی و ایجاد ارزش افزوده برای طرح‌ها در محل معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بین حکیم قیم، مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان، و محمدمهدی نوربخش، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست، امضا شد.

هدف از امضای این تفاهم‌نامه اجرای تدابیر مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ظرفیت‌ها، ایجاد هم‌افزایی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و عمل به اصل ۵۰ قانون اساسی بوده است.

شرکت پالایش نفت آبادان، به‌عنوان نخستین شرکت صنعتی در کشور، در همکاری با ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، آب، اقلیم و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در زمینه‌های مختلفی ازجمله کارگروه‌های راهبری و فنی دوجانبه، ارائه و واکاوی اجرایی برای طرح‌های اولویت‌دار با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای گذر از اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی، و ایجاد ارزش افزوده برای این طرح‌ها در سطح این مجتمع صنعتی این تفاهم‌نامه را امضا کرده است.

شرکت پالایش نفت آبادان به‌منظور تحقق شعار خود با عنوان پالایشگاهی سرآمد و پیشرو در زمینه تولید، توسعه و مانع‌زدایی در طرح‌های زیست‌محیطی، استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار قرار داده است.

با اجرای این تفاهم‌نامه، افزون بر ایجاد یک مرکز هم‌آفرینی، محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال پایدار در سطح منطقه و کشور و «جهش تولید با مشارکت مردم» عملی می‌شود و رشد و اعتلای شرکت‌های دانش‌بنیان و صادرات فناوری به دیگر کشورهای منطقه تحقق می‌یابد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر
  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر