Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما به نقل از روابط عمومي سازمان دارالقرآن الکريم؛ در مرحله چهارم و نهايي سيزدهمين دوره، 13 حافظ کل قرآن کريم با احراز شرايط حضور با هم رقابت مي‌کنند و در مرحله سوم دوازهمين دوره آزمون‌هاي ارزيابي و اعطاي مدرک تخصصي به حافظان، 45 نفر آمادگي خود را براي شرکت در اين مرحله از آزمون اعلام کردند و 55 نفر براي شرکت در مرحله سوم اين آزمون ها مجاز شده بودند اما با توجه به داشتن زمان براي حضور در آزمون 10 نفر از پذيرفته شدگان سال آينده اقبال خود را براي قبولي امتحان مي‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنين در مجموع 58 نفر از حافظان قرآن کريم از سراسر کشور 15 دي‌ ساعت 8 در سازمان دارالقرآن در مرحله نهايي يازدهمين دوره و مرحله سوم دوازهمين دوره آزمون ارزيابي و اعطاي مدرک تخصصي به حافظان رقابت مي‌کنند.


افرادي که در مرحله سوم آزمون اعطاي مدرک به حافظان حدنصاب نمره را کسب کنند حافظ ممتاز شناخته مي شوند و در صورت داشتن 10 سال سابقه تدريس و ساير شرايط به مرحله نهايي راه مي‌ يابند و افرادي که در مرحله نهايي نمره لازم را کسب کنند به عنوان حافظ درجه يک قرآن و استاد حفظ قرآن کريم شناخته مي شوند.
اسامي راه يافتگان به مرحله چهارم و نهايي سيزدهمين دوره اين آزمون‌ها به اين شرح است:
رباب باقرنژاد از آذربايجان شرقي، الهام ماندگار مهر از تهران، فاطمه رضانژاد اميردهي از قم، محمد معتمدي از اصفهان، مصطفي اصفهانيان از اصفهان، حسن فرخي مقدم از ايلام، حسين درستکار از بوشهر، عيسي خورشيدي از چهارمحال و بختياري، سيدهاشم موسوي نسب از خوزستان، محمدمسعود اسماعيلي از قزوين، ابوالفضل مهدوي صدر از قم، محمود بابايي توسکي از همدان و سيدحمزه رودباري از تهران.
همچنين اسامي راه‌يافتگان به مرحله سوم سيزدهمين دوره اعطاي مدرک تخصصي به حافظان قرآن به اين شرح است:


عاطفه رفيع منزلت، محمدرضا اکبريان دهقاني، روح الله حيدري، مرضيه غزالي اصفهاني، مرضيه صادقاني، مريم جان‌نثاري، زينب تونئي، سميه مسعودي‌نيا و هدي سادات خادم‌الحسيني از اصفهان
مريم شفيعي و کلثوم عبداللهي از ايلام
فاطمه پنبه دانه زاده و مجيده بيت عبدالله از خوزستان
محدثه رضايي از کرمان
ثريا مهدي نژادفرد از لرستان
يحيي راثي و راحله گل‌زاده از آذربايجان شرقي
ولي سجاعي اصل از اردبيل
حسين جعفرخواه تميجاني از البرز
مهدي بازرگان نژاد، عليرضا کچوئيان، عليرضا زرنوشه فراهاني، عباس علي باغستاني و زهرا هرمزي شيخ طبقي از تهران
محمد ديانت از بوشهر
محمد سعيد خواجه احمدي، حميد رحمتي، رويا فضايلي طرقي و محمدرضا جاهدي نيا از خراسان رضوي
سبحان دغاغله ، سيدمهدي موسوي نسب، حمزه عبيدي نيسي، عطاءالله رئيس پور و محمدجواد محمدي مجد از خوزستان
محمد عارفيان از زنجان
نويد رزمجو از فارس
محمدرضا احمدي، محمد رسولي خيمه سري و محسن عبدي از قم
رقيه رضايي، سيدمحمدصادق ادياني راد و پيمان ايازي از مازندران
حميد احمدي از مرکزي
مسعود داودي همراز از همدان
سيد ماشاءالله موسوي بفروئي از يزد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۳۰۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در نشست خبری شصت و دومین جایزه البرز اظهار داشت: جایزه البرز به عنوان قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور، بیش از ۶۰ سال پیش پایه گذاری شد و در طول شش دهه بیش از ۶ هزار نخبه را شناسایی و از آنها حمایت کرد. این بنیاد با سه هدف کاهش آلام بشری، ارتقای زندگی انسانی و اعتلای نام ایران فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه جایزه البرز به عنوان نوبل ایرانی شناخته می‌شود، گفت: ویژگی مهم دیگر این جایزه اتکای آن به سنت حسنه وقف است و همه هزینه های آن از محل بنیاد و عواید آن تأمین می شود. همچنین پرونده ثبت جایزه البرز در یونسکو به عنوان جایزه ای جهانی در دست انجام است.

ارشدی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۶۰ دوره اعطای جایزه البرز رخ داده است، گفت: از سال ۱۳۴۲ شمسی بیش از سه هزار دانشجو وام تحصیل و اشتغال و ۴۶۵۰ نفر جایزه البرز را دریافت کرده اند. از اوایل دهه ۹۰ شمسی هم آیین اعطای سالانه جایزه هم در قالب دو مراسم نخبگانی (در اردیبهشت ماه) و دانش آموزی (در آبان ماه) برگزار می شود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز از رشد ۵۰ درصدی جایزه البرز در شصت و دومین دوره برگزاری خبر داد و تأکید کرد: در این دوره قریب به ۹ میلیارد تومان جایزه در بخش های مختلف به برندگان اعطا می شود؛ در دانشجویی و طلاب هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان همراه با گواهی و تندیس فناوران، در بخش مخترعان و شرکت های دانش‌بنیان هر یک ۱۵۰ میلیون تومان همراه با گواهی و تندیس جایزه به برگزیدگان اعطا می شود. با توجه به افزوده شدن بخش دانشمند جوان به جایزه ویژه اعضای هیأت علمی دانشگاه ها با شرط سنی زیر ۴۰ سال، به دانشمند جوان جایزه ۳۰۰ میلیون تومانی همراه با نشان و تندیس جایزه البرز، و به چهار دانشمند هم هر کدام ۵۰۰ میلیون تومان همراه با نشان و تندیس جایزه اعطا خواهد شد.

وی ادامه داد: همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ماه با حضور وزرای علوم و بهداشت، رئیس بنیاد ملی نخبگان، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از شخصیت های علمی فرهنگی در سالن همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار می شود.

ارشدی درباره میزان استقبال از فراخوان جایزه در دوره شصت و دوم، اعلام کرد: طی مدت یک ماهه فراخوان، دو هزار و ۳۴۸ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۵۴ درصد به بخش دانشجویی غیرپزشکی، ۱۵ درصد حوزویان، ۱۱ درصد دانشجویان پزشکی، ۱۲ درصد دانشمندان جوان، ۸ درصد هم به دانش بنیان ها، مخترعان و فناوران مربوط می شود که با شروطی همچون معدل بالا، رزومه قوی علمی و پژوهشی و نقش آفرینی های اجتماعی مجوز ورود در جایزه را یافتند.

وی تأکید کرد: اگرچه بنابر اساسنامه هر سال به تناسب افزایش سن جایزه بر میزان برندگان نیز افزوده می شود و برای مثال در شصت و دومین دوره، جایزه به ۶۲ نفر تعلق می گیرد اما تأکیدی بر تکمیل همه این ظرفیت نیست و باید افراد شرکت کننده واجد دریافت جایزه باشند، چنان که در بخش دانش آموزی در دوره شصت و یکم علی رغم ظرفیت ۶۱ نفری، تنها ۴۲ نفر موفق به دریافت جایزه البرز شدند.

کد خبر 6093269 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • چگونه در سال ۱۴۰۳ مدرک کامپیوتر آی سی دی ال بگیریم؟
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟
  • آزمون ناتی تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک NAATI صفر تا صد
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند