Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@23:31:45 GMT

انتقاد ماکرون از جنگ‌های دهه گذشته در خاورمیانه

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۳۱۰۳۱

به گزارش فارس به نقل از شبکه «المیادین»، «آمانوئل ماکرون»، رئیس جمهوری طی سخنرانی‌ای که شامگاه پنجشنبه در بین هیات‌های دیپلماتیک در پاریس داشت گفت که جنگ‌های افغانستان و عراق و اشتباه‌های گذشته باعث به وجود آمدن القاعده و داعش شد.

ماکرون در مورد سوریه نیز گفت که باید با نمایندگان «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه گفت‌وگو کرد و همه مخالفان سوری در مذاکرات شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری در مورد آینده گروه‌هایی عراقی که در جنگ علیه داعش شرکت داشتند گفت که امیدوار است گروه‌های نظامی‌ای ککه وابسته به ارتش عراق نیستند، خلع سلاح شوند.

ماکرون دست‌یابی به صلح در خاورمیانه را مهم خواند و گفت برای اینکه از شکل گیری گروه‌های تروریستی جدید در این منطقه جلوگیری شود، باید صلح برقرار شود.

وی از برگزای کنگره‌ای بین‌المللی حول محور مقابله با منابع مالی تروریسم در ماه آوریل آینده خبر داد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۳۱۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد

 دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر حمایت خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام و تاکید کرد: برخی از سیاستمداران یهودی در ایالات متحده پشت (رژیم) اسرائیل را خالی کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز همچنین بار دیگر به شدت از تظاهرات‌های ضد صهیونیستی اخیر در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین انتقاد کرد و مدعی شد که شرکت کنندگان در این تظاهرات‌ها، شست وشوی مغزی شده‌اند.

ترامپ در ادامه با حمله به چاک شومر رئیس اکثریت دموکرات در مجلس سنا و بلندپایه‌ترین مقام یهودی در آمریکا که پیشتر با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه خواستار استعفای او شده بود، گفت: من دارم می‌بینم سیاستمداران یهودی (در آمریکا) پشت اسرائیل را خالی کرده‌اند. من این را می‌بینم، شما هم می‌بینید.

وی با اعلام حمایت دوباره از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، از اقدامات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت از (رژیم) اسرائیل انتقاد کرد و مدعی شد که دولت بایدن به اندازه کافی از این رژیم حمایت نمی‌کند.

ترامپ افزود: الان هیچ‌کس نمی‌داند ایالات متحده در کجا ایستاده است و به نظر من بایدن در کنار (رژیم) اسرائیل نایستاده و با این کار اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رئیس جمهور دریافت کرد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • شناسایی ۶۰ شهید خدمت | ساخت ۱۱ هزار مسکن