Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آیین استقبال از رویداد «تبریز ۲۰۱۸‌» گفت: گردشگری، راهی زودبازده و ارزان برای اشتغال‌زایی است.

به گزارش، ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی‌اصغر مونسان در آیین استقبال از رویداد «تبریز ۲۰۱۸‌» با بیان این که صنعت گردشگری امروز به منبع سوم اقتصاد جهان تبدیل شده است، اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌ها صنعت گردشگری تنها صنعتی است که از رشد فناوری تاثیر نمی‌پذیرد؛ به طوری که بسیاری از حوزه‌ها همچون سیستم بانکداری و اقتصادی به واسطه‌ی هوشمندسازی افت خواهند کرد، ولی می‌توان پایداری در رشد اقتصادی را از طریق صنعت گردشگری تخقق بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طبق آمارهای جهانی، امروزه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر گردشگر در جهان وجود دارند که سود اقتصادی آن معادل  ۱۵۰۰ دلار به ازای هر گردشگر است.

وی تاکید کرد: بیش از ۵۰ درصد از مشکلات اشتغال، در کشورهای توسعه یافته از طریق صنعت گردشگری قابل حل است؛ چرا که گردشگری، راهی برای ایجاد اشتغال ارزان با حداقل سرمایه گذاری به شمار می‌آید. در سال ۲۰۱۶ میلادی، بیش از ۱۰۸ میلیون شغل مستقیم و سه برابر آن شغل غیرمستقیم از طریق صنعت گردشگری ایجاد شده است. به ازای هر ۱۱ شغل در دنیا، یک شغل مربوط به گردشگری است. 

مونسان در ادامه با اشاره به برنامه‌ی توسعه‌ی کشور، گفت: طبق این برنامه، تا سال ۱۴۰۴ باید حدود ۲۰ میلیون گردشگر در کشور داشته باشیم که هم اکنون حدود پنج میلیون گردشگر ورودی به کشور داریم. کشور ایران از جاذبه‌های متعدد طبیعی و میراث فرهنگی و تاریخی زیادی برخوردار است. با توجه به این که کشورهای همجوار ما با جاذبه‌های محدود توانسته‌اند توسعه بیابند، ما نیز می‌توانیم با بهره‌مندی از این موهبات در صنعت گردشگری پیشرفت کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در خصوص علت اصلی انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸، بیان کرد: تبریز بر پایه‌ی داشته‌های فاخر فرهنگی، آثار متعدد فرهنگی و اجتماعی به این عنوان انتخاب شد. استان آذربایجان شرقی همواره جزو پنج استان برتر کشور بوده است و طبق آخرین آمار، حدود ۳۰۰ هزار نفر در سال جاری از این استان بازدید کرده‌اند که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، رشد شش درصدی داشته است و همچنین ۱۸۰۰ اثر از تبریز ثبت ملی شده است؛ از همین رو تبریز پس از شهرهای قدس، قونیه و مدینه به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شد که امیدواریم این رویداد مهم را به فرصتی جهانی تبدیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تبریز بزرگ‌ترین و مهم ترین شهر ایران، پایتخت امن و شهر اولین تجربه‌های شیرین توسعه یافتگی در کشور است. امیدواریم آذربایجان سرافراز همواره مسیر رشد را ادامه داده و استان نمونه‌ی کشور باشد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۳۱۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از مرمت و ساماندهی مسجد یوردشاهی ارومیه خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا در آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، مرتضی صفری با اعلام خبر آغاز مرمت مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه اظهار کرد: مرمت بخشی از نمای ضلع غربی و مرمت و ساماندهی نمای ضلع شمالی مسجد یوردشاهی ارومیه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این اقدامات زیر نظر کارشناسان مرمت و معماری این اداره‌کل انجام می‌شود، افزود: علاوه بر اقدامات مرمتی، تابلوها و مبلمان نامتناسب جلوی مسجد یوردشاهی نیز جمع‌آوری شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: مسجد یوردشاهی یک بنای تاریخی متعلق به دوره قاجار بوده و در سال‌های گذشته نیز اقدامات مرمتی از جمله اندودبرداری و اجرای نمای آجری ضلع غربی در این مسجد انجام شده است.

صفری ساماندهی بناهای تاریخی خیابان امام خمینی (ره) ارومیه را از اولویت‌های نخست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی دانست.

کد خبر 751583

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هنرمند یزدی بیمه می‌شوند
  • ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد
  • آغاز هفتمین دوره آموزشی توانمندسازی فعالان صنعت گردشگری
  • تایید بیمه تأمین اجتماعی ۲۲۴ نفر از شاغلان صنایع‌دستی استان گلستان
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • اشتغال زایی مستقیم ۱۴۳ هزار نفری در صنعت پتروشیمی
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد