Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-07@14:45:02 GMT

نقش کولین در حاملگی چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۳۱۹۴۵

به گزارش پارس نیوز،

دریافت مواد مغذی کافی برای بارداری سالم ضروری است و میزان توصیه شده بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی، در طول بارداری افزایش می یابد.

کارشناس ارشد تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، گفت: "کولین" یک ماده مغذی مهم است که به رشد مغزی و نخاعی نوزاد کمک می کند، همچنین می تواند خطر ابتلای نوزاد به نقص لوله عصبی را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"فاطمه صادقی" دریافت مقادیر مناسب کولین، روی و اسیدهای چرب امگا 3 را در بهبود رشد مغزی تاثیرگذار دانست و افزود: مصرف کولین می تواند با کاهش سطح کورتیزول، در شرایط مرتبط با استرس، از جمله اختلالات روانی، فشار خون بالا و دیابت نوع 2 از بدن محافظت کند.

او با اشاره به اینکه  نیاز به کولین در طول بارداری به میزان کمی افزایش می یابد، گفت: غذاهای سرشار از کولین شامل شیر، گوشت و تخم مرغ است.

این کارشناس ارشد تغذیه اضافه کرد: یک رژیم غذایی متنوع می تواند نیاز بدن به کولین را تامین کند، اما برخی از زنان بارداری که از منابع غذایی کولین استفاده نمی کنند به مکمل نیاز دارند.   

صادقی یادآور شد: باید توجه داشت که تجویز مکمل باید زیر نظر متخصص صورت بگیرد، چرا که می تواند عوارضی مانند ناراحتی های گوارشی به همراه داشته باشد.

 

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۳۱۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید خطوط جوانی جمعیت را رد کنیم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمداسماعیل اکبری فوق تخصص غدد و سرطان و رئیس انجمن آموزش پزشکی ایران  درباره آمار‌های کهنسالی جمعیت در کشور مباحثی را مطرح کرد و گفت: در تحقیقی که از من به زودی قرار است منتشر شود همه آمار‌ها و چارچوب‌ها مشخص شده و به نظر می‌رسد که شرایط از قبل وخیم‌تر شده است. ما تا بیست سال دیگر نزدیک به ۹۰ میلیون نفر جمعیت خواهیم شد و کشور‌های اطرافمان هم همین میزان خواهند بود.

وی در ادامه درباره مهمترین شاخص‌های جمعیتی گفت: نخستین شاخص میزان تولد یا بقای یک جمعیت است که این میزان برای کشور ما هر روز کمتر می‌شود، دومین شاخص ازدواج است که همین الان هم از نظر سن ازدواج بالاو به لحاظ عددی کمتر از قبل شده‌ایم. شاخص سوم مهاجرت است که نزدیک به شش میلیون مهاجر ما داریم که قطعا بزرگترین استراتژی کشور‌های غربی برای تأمین نیاز‌های جمعیتشان مهاجرپذیری است و سیاست‌های ما برای جلوگیری از این مهاجرت‌ها هنوز مشخص نیست. دکتر اکبری یادآور شد: شاخص دیگر بارداری است که از صد بارداری تعداد هشتاد بارداری به تولد منجر می‌شود و بقیه به دلائل مختلف سقط می‌شوند و درنهایت شاخص آخر مرگ است که ما امروزه در بین جوانان و سپس کودک و نوجوان مرگ و میر به دلیل تصادفات و مسائل دیگر سلامتی زیاد داریم.

وی با بیان اینکه تلاش‌های خوب ستاد ملی جمعیت برای تشویق به فرزندآوری و دیگر سیاست‌های جمعیتی گفت: به لحاظ علمی و جایگاه اجتماعی هم افرادی که در این ستاد کار می‌کنند می‌بایست مورد وثوق و شناس مردم باشند تا قدرتمندانه بتوانند حرفشان را بزنند و مورد قبول قرار بگیرند. دکتر اکبری با اشاره به اینکه نباید از خط و خطوط جوانی جمعیت عبور کنیم، گفت: سیاست‌های دولتی و حاکمیتی در این عرصه کاملا دلسوزانه و تعبدی است که باید در میدان عمل هم نتیجه بدهد و همه اینها در تعامل با اساتید و پژوهشگران این عرصه که کار علمی، پاسخ به ابهامات و پژوهشی می‌کنند اثربخش خواهد بود.

وی با تأکید بر اهمیت تبلیغات دراین زمینه گفت: تبلیغات نباید تبدیل به ضد تبلیغ شود، هنوز اثر تبلیغات سوقبلی در جامعه در عرصه فرزندآوری دیده می‌شود و خیلی طول می‌کشد که ما با تبلیغات مناسب سیاست‌ها را در بین جامعه تغییر دهیم.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نباید خطوط جوانی جمعیت را رد کنیم
  • نقش تغذیه مناسب را در کنترل آسم جدی بگیرید
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • دریافت قند برای بدن امری حیاتی است
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • این غذا‌ها انرژی‌تان را بیشتر می‌کند
  • مقام دوم گردش مالی در کشور برای صنعت غذایی
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • مطالعه یک ماده مغذی، مسیری برای درمان اختلالات مغزی!