Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، بهروز ندایی روز پنجشنبه در بازدید از روند اجرایی این طرح افزود: 30 هزار میلیارد ریال در حوزه پایاب سد خدا آفرین در شهرستان های بیله سوار و پارس آباد مغان هزینه می شود که 18هزار میلیارد ریال توسط امور آب منطقه ای اردبیل و 12 هزار میلیارد ریال نیز در حوزه جهاد کشاورزی در مهار آب های مرزی و آبی کردن اراضی دیم منطقه سرمایه گذاری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: طرح در حال اجرای پایاب سد خدا آفرین یکی از طرح های بزرگ کشور در حوزه اقتصادی و نمود و مصداق بارز یک طرح اقتصاد مقاومتی است.
وی بیان کرد: مهار آب های سطحی و استفاده بهینه از آن یکی از موفق ترین و کارآمدترین طرح ها و برنامه های دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته بوده است.
ندایی ادامه داد: اعتباری که برای مهار آب های سطحی به استان اردبیل اختصاص یافت یک میلیارد دلار بوده که به منظور تکمیل زیرساخت های لازم برای تبدیل 62 هزار هکتار از اراضی دیم و کم حاصلخیز منطقه مغان به اراضی آبی هزینه خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: این طرح عظیم ملی در اراضی پایاب سد خدا آفرین در دشت مغان نقش سازنده ای در ایجاد اشتغال و بکارگیری نیروهای بیکار منطقه و همچنین افزایش 1.4 میلیون تنی انواع محصولات کشاورزی خواهد داشت.
وی افزود: این طرح سالانه بیش از 10 هزار میلیارد ریال برای منطقه درآمد در پی خواهد داشت و در آینده ظرفیت های صادرات محصولات کشاورزی با ارزش افزوده بالا را در منطقه بخصوص شهرستان بیله سوار فراهم خواهد کرد.
ندایی بیان کرد: ناحیه عمرانی اول و دوم این طرح ظرف یک ماه آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید و روند اجرایی و اتمام ناحیه سوم و چهارم نیز در حال انجام است.
طرح بزرگ پایاب سد خدا آفرین با درخواست رئیس جمهوری و تایید مقام معظم رهبری و اختصاص بخشی از یک میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی استان اردبیل از سال 92 اجرایی شده است.
خبرنگار: مینا میرقاسمی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
3006/6016

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۳۲۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه

آیین بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه و ۱۵ پروژه تفریحی، گردشگری و خدماتی با حضور مدیران ارشدی شهری و اصحاب رسانه شامگاه _ دوشنبه دهم اردیبهشت _ برگزار شد.

کد خبر 749372

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳