Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خوش نظر کارشناس علوم قرآنی درباره اعمالی که روح اموات را شاد می کند گفت: یکی از مهمترین اعمال در این باره این است که اگر بدهی بر گردن اموات است آن ها ابتدا پرداخت شود یعنی ورثه و کسانی که خبر دارند اقدام به پرداخت آن کنند و حلالیت بطلبند.

وی افزود: نماز، روزه و واجباتی که در آن دنیا برای میّت تاثیرگذار است انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مرحله بعد اگر واجباتی نماند اطرافیان برایشان قرآن بخوانند، بفهمند، درک کنند و ثواب آن را به اموات و گذشتگان هدیه کنند.

این کارشناس علوم قرآنی درباره انجام اعمال برای شادی روح میت در شب جمعه اظهار کرد: بازماندگان شب های جمعه سری به مزار اموات بزنند و فاتحه ای برای آن ها بفرستند. اگر نمی توانند به مزار بروند، یادی از آن ها کنند که این حداقل عمل است که به آن ها می رسد و ثواب بسیار دارد. خیرات کنند، صلوات بفرستند، نماز بخوانند و ثواب آن را هدیه کنند. به دیگران کمک کنند، صدقه دهند و برای جوانان بیکار کار درست کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خوش نظر ادامه داد: بازماندگان زیارت عاشورا و ائمه اطهار(ع) را خوانده و ثواب آن را به روح اموات هدیه کنند. دعای کمیل در شب جمعه خوانده شود، یادی از گذشتگان کنند که ثواب آن مجلس به رفتگان می رسد.

وی درباره کوتاهی بازماندگان در قبال اموات توضیح داد: فرزندان میت وقتی ظلمی بکنند، کوتاهی کنند حلال و حرامی را جابه جا کنند علاوه بر این که خود را اذیت می کنند گذشتگان خود نیز مورد آزار قرارمی دهند.

کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: در روایات آمده است که بازماندگان برای گذشتگان لعنت نفرستند. منظور وقتی است که بازماندگان کاری می کنند یا از آن ها کاری سر می زند که دیگران در برخورد با عمل آن ها گذشتگانشان را لعنت می کنند.

 

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۳۲۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سر نماز حواسمان پرت می شود؟

به گزارش «مبلغ»، هر انسانی در طول روز موظف است ۱۷رکعت نماز را به جا آورد، اما آنچه در هنگام به جای آوردن این‌ نمازهای واجب مهم است حضور قلب‌ و ارتباط عمیق قلبی با خداوند به هنگام نماز است.

ایسنا نوشت: اگر دوست دارید نمازی بخوانید که همراه با حضور قلب و ارتباط عمیق با خداوند باشد حتما به نکات زیر دقت کنید:

- قبل از ورود به نماز، با خودتان بگویید این آخرین نماز عمر من است. (آنگاه انسان آخرین کارهایش را با حضور قلب بیشتری انجام می‌دهد)

- چیزهایی که باعث می‌شود حواستان در نماز پرت شود را از خود دور کنید. مثلاً: خواندن نماز در محلی که رفت و آمد در آن نباشد؛ خاموش بودن از تلویزیون، موبایل و..؛ احتیاج به رفتن به دستشویی.

- ایجاد آمادگی قبل از نماز با: صحبت نکردن هنگام وضو و گفتن ذکرهای هنگام وضو؛ گفتن اذان و اقامه؛ همیشه اول وقت نماز خواندن؛ تا حد امکان نماز را به جماعت و در مسجد خواندن.

- خدا را حاضر و ناظر ببینید که در مقابلش ایستاده‌اید و مستقیم می‌خواهید با خودش حرف بزنید و به خودمان بگوییم خدا دارد مرا می‌بیند.

- اگر در بین نماز متوجه شدید حواستان پرت شده است، آن حواس‌پرتی را ادامه ندهید و به خودتان بگویید من در حضور خداوند ایستاده‌ام.

منبع: کتاب اصغر آیتی و حسن محمودی، پر پرواز؛ ص73

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895819

دیگر خبرها

  • ببینید | دعای رئیس اتاق بازرگانی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بی‌توجهی مجلس به مخالفت‌ها؟
  • پیام تسلیت سخنگوی دولت در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • عطرافشانی گلزار شهدای سنندج در آستانه روز ارتش
  • مراسم آئینی دعای باران در جشنواره رود و ریل روستای بیشه
  • ببینید | کنایه کارگردان معروف به رپ‌خواندن حمید صفت روی آنتن زنده تلویزیون
  • آیین غبارروبی مزار شهدای زنجان به مناسبت روز ارتش
  • خداخافظی یکی از بازماندگان نسل طلایی ایران
  • تجدید میثاق نیروهای مسلح زنجان با شهدا + فیلم
  • چرا سر نماز حواسمان پرت می شود؟
  • غبار روبی مزار شهدای کرمانشاه