Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:28:12 GMT

آمریکا از قطع کمک امنیتی به پاکستان خبر داد

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۳۳۹۱۶

آمریکا از قطع کمک امنیتی به پاکستان خبر داد

آمریکا اعلام کرده به سبب آنکه پاکستان با شبکه‌های تروریستی حاضر و فعال در این کشور برخورد نمی کند کمکهای امنیتی به این کشور را قطع خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد تا زمانی که اسلام‌آباد علیه گروه های شبه نظامی شبکه حقانی و طالبان اقدام نکند کمک امنیتی واشنگتن را دریافت نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوایل این هفته، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، پاکستان را متهم کرد با وجود دریافت میلیاردها دلار کمک از آمریکا به این کشور در خصوص اقداماتش دروغ می‌گوید با این وجود دولت پاکستان اتهامات آمریکا را به شدت رد کرده است.

اسلام‌آباد گفته است حمله به پاکستان از سوی آمریکا غیرقابل درک است و دهه‌ها فداکاری مردم پاکستان را نادیده می‌گیرد.

موضع‌گیری آمریکا با حمایت هند و افغانستان روبرو شده اما چین که ده‌ها میلیارددلار در پاکستان سرمایه‌گذاری کرده است از اسلام‌آباد حمایت می‌کند.

دولت ترامپ تا امروز انتقال ۲۵۵ میلیون دلار کمک نظامی به پاکستان را به تاخیر انداخته است.

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هنگام اعلام قطع کمک‌ها گفت نمی‌تواند میزان دقیق کمک‌های قطع شده را اعلام کند.

به گفته این سخنگو، دولت آمریکا شبکه حقانی و طالبان افغانستان را عامل بی‌ثباتی در منطقه می‌داند که درعین‌حال به دنبال حمله به آمریکایی‌ها هستند.

به گزارش بی.بی.سی، روز پنجشنبه آمریکا درعین‌حال پاکستان را به فهرست ناقضان آزادی‌های مذهبی افزود.

آمریکا و دیگر کشورها مدت‌هاست شکایت می‌کنند که پاکستان منطقه امنی را دراختیار طالبان و متحدش، شبکه حقانی قرارداده است و با اینکار به آنها اجازه می‌دهد عملیات برون‌مرزی خود را در افغانستان اجرایی کنند.

این اتهامی ‌است که اسلام‌آباد رد می‌کند با این‌حال دونالد ترامپ از زمان آغاز ریاست‌جمهوری‌اش آتش انتقادهایش را تندتر کرده‌است.

پاکستان بعد از حمله یازدهم سپتامبر 2001  با اکراه به جنگ آمریکا علیه تروریسم پیوست و درپی آن میلیاردها دلار کمک نظامی و غیرنظامی دریافت کرد.

این کمک مدتی‌ست که به دلیل نارضایتی آمریکا از پاکستان رو به کاهش است اما رابطه کج‌دار و مریز دو طرف به دلیل نیاز آمریکا به پاکستان کماکان ادامه دارد.

پاکستان می‌گوید این کشور در جنگ طولانی علیه شبکه‌های اسلام‌گرا قربانیان زیادی داده و از اینکه رییس جمهوری آمریکا حاضر به رسمیت شناختن نقش این کشور نیست خشمگین است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۳۳۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان: نه پایگاه نظامی به آمریکا داده و نه خواهیم داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، ارتش پاکستان امروز سه شنبه اعلام کرد که پایگاه های نظامی خود را در اختیار احدی قرار نخواهد داد.

بر اساس اعلام این رسانه، سخنگوی ارتش پاکستان با رد گزارش‌ هایی مبنی بر اینکه اسلام‌آباد ۲ پایگاه در اختیار آمریکا قرار داده است، گفت: پاکستان نه پایگاه‌ های نظامی در اختیار کسی قرار نداده و نه خواهد داد.

سرلشکر «احمد شریف چودری» (Ahmed Sharif Chaudhry) سخنگوی ارتش پاکستان در یک کنفرانس خبری در شهر راولپندی در شمال شرقی کشورش گفت:«نه پاکستان پایگاه‌های نظامی در اختیار کسی قرار داده و نه این کار را خواهد کرد.

«احمد شریف چودری» در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا پاکستان پایگاه نظامی در جنوب غربی بلوچستان و شمال غربی خیبرپختونخواه به آمریکا داده است یا خیر؟» تأکید کرد: همانطور که خودتان گفتید، این فقط یک تبلیغ است. ادعاهای تایید نشده ای در رسانه های اجتماعی منتشر شده است مبنی بر اینکه واشنگتن از اسلام آباد خواسته است تا ۲ پایگاه نظامی برای نظارت بر ایران، افغانستان و چین تأسیس کند.

کد خبر 6099760

دیگر خبرها

  • پاکستان: شایعات واگذاری پایگاه نظامی به آمریکا کذب است
  • پاکستان: نه پایگاه نظامی به آمریکا داده و نه خواهیم داد
  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل