Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ روسيه خشم خود را از اقدام دولت لتوني در اخراج يک روزنامه نگار روس از اين کشور ابراز کرد.
در شرايطي که تنشها ميان لتوني واقع در حوزه درياي بالتيک و روسيه همسايه قدرتمند اين کشور بالا گرفته است، مقامات لتوني يک روزنامه نگار روس را از کشورشان اخراج کرده و همسر وي را نيز در بازداشت قرار داده و به اخراج از خاک لتوني تهديد کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ماريا زاخارووا سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه اعلام کرد اولگا کورلائيوا روزنامه نگار شبکه تلويزيوني روسي VGTRK که در لتوني فعاليت مي کرد، بر پايه اتهامات پوچ از لتوني اخراج شده است. مقامات ريگا اين روزنامه نگار روس را تهديدي براي امنيت ملي کشورشان دانسته اند.
به گزارش خبرگزاري ريانووستي، زاخارووا تصريح کرد اتهامات مطرح شده بر ضد اين روزنامه نگار روس توسط مقامات ريگا يادآور اتهاماتي است که نظام تماميت خواه سالهاي 1930 در اسپانيا و آلمان بر ضد مخالفان و منتقدان خود مطرح مي کرد.

مقامات لتوني اولگا کورلايوا خبرنگار شبکه تلويزيوني ال راشا All-Russia را عنصر نامطلوب براي امنيت ملي کشور توصيف کرده و به وي يک روز مهلت داده بودند تا خاک لتوني را ترک کند.

روز سه شنبه نيز همسر اولگا که وي نيز روزنامه نگار است و براي شبکه هاي روسي کار مي کند اعلام کرد وي نيز در ريگا پايتخت بازداشت شده و به زودي از اين کشور اخراج مي شود.
سخنگوي نيروهاي مرزي لتوني همچنين تصريح کرد يک تبعه روس مقيم ريگا نيز بر اساس قوانين مهاجرت لتوني بازداشت و همان روز از خاک لتوني اخراج شده است.

­

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۳۵۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسبق زلنسکی در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، براساس اعلام وزارت کشور روسیه، نام آرسن آواکوف، وزیر کشور پیشین دولت ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب قرار گرفته است.

پیشتر سرویس نظارت مالی فدرال روسیه نام آواکوف را در فهرست تروریستی و افراطیون قرار داده بود. وزارت کشور روسیه هیچ جزئیاتی را درباره اینکه این فرد ذیل چه ماده‌ای در فهرست تحت تعقیب قرار گرفته است، ارائه نکرد.

کمیته تحقیقات روسیه در سال ۲۰۱۸ با طرح اتهام ممانعت از بهره‌مندی شهروندان روسیه از حق رای در انتخابات ریاست جمهوری، پرونده کیفری را علیه آواکوف تشکیل داد.

براساس اعلام بازرسان پرونده، آواکوف در آن برهه به مقامات وزارت کشور اوکراین که مسئولیت تامین امنیت نهادهای دیپلماتیک روسیه در کی‌یف، خارکیف، اودسا و لویو را برعهده داشتند، دستور داده بود تا از ورود روس‌ها به شعبه‌های اخذ رای خودداری کنند. آواکوف از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ وزیر کشور اوکراین بود.

کد خبر 6098015

دیگر خبرها

  • وزیر اسبق زلنسکی در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • گشتی در اقتصاد ایران | جاماندگان سهام عدالت برای اعتراض به کجا مراجعه کنند؟
  • نجات ۱۰ گردشگر گرفتار در منطقه کوهستانی مُنگار
  • وزارت کشور روسیه، زلنسکی را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان از آلمان
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان
  • خدشه‌دار شدن استقلال دانشگاه؛ «دخالت‌ها در دانشگاه زیاد شده است»