Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@20:47:24 GMT

آخرین اخبار از وضعیت پرونده پزشک تبریزی

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۳۵۴۶۵

آخرین اخبار از وضعیت پرونده پزشک تبریزی

حجت‌الاسلام و المسلمین مظفری ادامه داد: پس از برگزاری جلسه دادگاه آخرین دفاع از متهم اخذ خواهد شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی پیش از این گفته بود: حسب ادعای متهم و وکلای وی، نیاز بود تحقیقات تکمیلی و آزمایشات جدیدی در رابطه با ادعای مطروحه انجام شود که به تازگی پاسخ استعلام از پزشکی قانونی واصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است؛ کیفرخواست پرونده پزشک تبریزی در اواسط فرودین ماه سال جاری صادر شد و چهارم مهرماه جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه 3 دادگاه کیفری یک تبریز برگزار شد.

بیستم مهر ماه سال گذشته و همزمان با روز تاسوعای حسینی خبری مبنی بر فوت 2 عضو خانواده یکی از پزشکان تبریز در رسانه‌ها منتشر شد. بر اساس گفته رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی این پزشک مدعی شده بود که فردی چند غذای نذری در اختیار آن‌ها قرار داده و اعضای خانواده‌اش با مصرف این غذا مسمومیت پیدا کرده، راهی بیمارستان شده‌اند و در نهایت همسر و مادربزرگ این پزشک فوت می‌شوند.

تحقیقات برای شناسایی علت این حادثه با پیگیری‌های شبانه روزی دادستان مرکز استان و بازپرس پرونده ادامه داشت تا اینکه این پرونده ابعاد تازه‌ای به خود گرفت و 10 آبان ماه سال گذشته قاضی موسی خلیل الهی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان جرئیاتی جدید از پرونده فوت دو عضو خانواده این پزشک را تشریح کرد.

وی از صدور نظریه پزشکی قانونی در رابطه با این پرونده خبر داد و گفت: بر اساس نظریه پزشکی قانونی علت فوت دو نفر از اعضای خانواده این پزشک مسمومیت با سم فسفین بوده و در بررسی غذاها نیز این نوع سم کشف شده است.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۳۵۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور

ایسنا/خراسان شمالی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی از توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور در سال گذشته خبر داد.

دکتر سعید کریمی در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های درمانی که با حضور مدیران ارشد خراسان شمالی امروز، ۸ اردیبهشت ماه انجام شد، رویکرد کنونی دولت را توسعه عدالت در سلامت ذکر و عنوان کرد: کاهش فاصله مناطق محروم و برخوردار از رویکردهای وزارت بهداشت است و بدین منظور تدابیر مهمی را در حوزه رشد شاخص های بهداشتی مناطق محروم اتخاذ کرده است.

وی افزود: استان خراسان شمالی در تعالی نظام سلامت و توسعه عدالت در این حوزه به خوبی عمل کرده و بررسی رشد شاخص‌های مبین این موضوع است.

کریمی با اشاره به استراتژی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر برخوردار، عنوان کرد: یکسان سازی تعرفه بخش دولتی و بخش خصوصی، پرداخت حق مقیمی به پزشکان، برداشتن سقف کارکرد پزشکان، اصلاح طرح قاصدک، کاهش مالیات پزشکان از جمله اقداماتی است که برای جان گیری بخش دولتی و رفع مشکلات مناطق محروم از جمله خراسان شمالی انجام شده است.

وی نیاز دست یافتن به توسعه یافتگی را داشتن برنامه و کارنامه ذکر و بیان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی در دولت سیزدهم انقلاب بزرگی رخ داده است و در حوزه نیروی انسانی نیز عملکرد بسیار خوبی به ثبت رسیده به نحوی که سال گذشته ۲۰۰۰ پزشک عمومی و تعداد قابل توجهی پزشک متخصص و فوق تخصص در کشور توزیع شده است.

کریمی همه اقدامات انجام شده را ارزشمند خواند و گفت: اقدامات و دستاوردهای این حوزه در راستای تحقق رویکرد نظام سلامت بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!
  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان