Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@19:04:58 GMT

زمستان ۹۶ در روستای افراتخته گلستان+ تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۳۶۱۱۵

زمستان ۹۶ در روستای افراتخته گلستان+ تصاویر

روستای کوهستانی افراتخته در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهرستان علی آباد کتول در میان انبوهی از جنگل‌ های بکر و مه‌های غلیظ گاه و بی‌گاه واقع شده که یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری و از دیدنی‌ترین مقاصد برای طبیعت‌گردی در گلستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از  زرین نامه؛ روستای افراتخته در میانه کوه‌هایی پوشیده از درختان سرسبزقرار دارد که محل زیست جانواران زیادی است و از همین رو اطراف این روستا شکار ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گونه‌های جانوری که در این منطقه زندگی می‌کنند، همه حفاظت‌شده هستند و شکار در این ناحیه جرم محسوب می‌شود. از 195 میلیون سال پیش جنگل های اطراف این روستا محل زندگی سرخدارهاست و عمر برخی دیگر از درختان در این جنگل انبوه به بیش از 1000 سال می‌رسد.  

این منطقه به علت وجود کوه‌های بلند و پوشش جنگلی درختان در بیشتر روزهای سال دارای مه غلیظ است و گاهی روستا و مسیر آن زیر مه قرار می‌گیرند، تا حدی که رفت‌وآمد به روستا قطع می‌شود.

هر سال با آغاز فصل سرما اهالی افراتخته به قشلاق می روند. آن ها به زبان محلی صحبت می کنند. چاه سنگی و باستانی پیرآلا و گورستان گبری حمامی باستانی به اسم کهنه حمام از آثار تاریخی این روستاست.

زمستان 96 در روستای افراتخته

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۳۶۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گفت: فراهم بودن امکانات زیر ساختی و زمین‌های حاصلخیز موجب رغبت اهالی به زندگی در این روستا شده است.
مرادی همچنین از اجرای طرح هادی در ۳۷۱ روستا با اعتبار ۴ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد.
به گفته وی، از ۸۰۱ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان ۵۶ درصد مقاوم سازی شده است.

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • هیچگونه قطع درختان جنگلی در فندقلو اتفاق نیفتاده است
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان گیلاس در جنگل فندقلو اهر + فیلم
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • شیرجه در سرسبزی طبیعت با سفر به این مکان‌ها
  • گردشگران ناپدید شده در ارتفاعات نوشهر تحویل خانواده‌هایشان شدند
  • شکوفه درختان گلابی باغات روستای جغدان به روایت تصویر
  • اردیبهشت ماه، زمان کنترل و کاهش خسارت کرم خراط درختان گردو
  • ۱۰ مصدو بر اثر برخورد ۲ سواری در جاده جنگل گلستان