Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد میدری در گفت‌وگو با خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس در مورد روش مقابله با فساد و رفع فقر در کشور گفت: یکی از این راهها در جریان بیمه‌ها است چراکه وجود  بیمه‌های درمانی و تعدد آنها در میان خانوارها یکی از انواع این فساد است.

وی ادامه داد: تعدادی از دو دفترچه‌ای ها کسانی هستند که کارکنان دولت بوده و همسرانشان از خدمات تامین اجتماعی هم استفاده می‌کنند، تعدادی بیماران خاص نیز دو دفترچه ای هستند که ابتدا حذف را از این افراد شروع کردیم؛ 110هزار بیمار خاص در کشور داریم که در بین‌شان کسانی بودند که از طریق دفترچه‌های مختلف خدمات درمانی و یارانه‌ می گرفتند، بنابراین از این افراد دعوت کردیم تا با ارسال پیامکی یکی از دفترچه‌های درمانی را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میدری در خصوص نحوه مقابله با فساد در جریان بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی گفت: یکی از این راهکارها ایجاد سامانه‌ ایی بود که باید کارگران ساختمانی در آن ثبت‌نام می‌کردند که اطلاعات هویتی آنان و مشاغل‌شان احراز شود.

وی افزود: از این طریق و با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی در سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی متوجه شدیم که بسیاری از آنان عملا کارگر ساختمانی نیستند.

میدری با بیان اینکه تحقیقاتی را با همکاری مرکز آمار آغاز کردیم و روی 40هزار نفر تحقیقات انجام شد تا میزان فقر در آنان مشخص شود، گفت: اقدامی نیز در وزارت رفاه صورت گرفت که مبنای آن 23میلیون خانوار یارانه‌بگیر بود تا میزان فقر سنجیده شود، بنابراین این همکاری‌ها تا اعلام نتایج نهایی مشخص خواهد شد.

معاون رفاهی وزیر رفاه یکی دیگر از راههای کاهش فقر و فساد را بررسی وضعیت کودکان جامانده از تحصیل عنوان کرد و گفت: در آمارها تعداد کودکان جامانده از تحصیل 500 هزار نفر اعلام شده بود اما در بررسی انجام شده قدری رقم تغییر کرد و حدود 350هزار نفر شد.

وی افزود: ما در این بررسی های دقیق خود تعداد دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی را با آمار ثبت احوال کشور تطبیق دادیم و مشخص شد بیش از 50درصد از این کودکان نیز تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.

معاون وزیر رفاه گفت: اما متاسفانه 30هزار نفر از این کودکان را نتوانستیم، پیدا کنیم و هیچ شماره تماسی از آنان نداشتیم، چرا که تنها اطلاعات موجود ما فقط کد ملی بود.

وی یکی دیگر از راههای کاهش فقر را ایجاد پایگاه جامع رفاهی برای شناسایی و رصد اقشار مختلف جامعه اعلام کرد و گفت: این سامانه برای حذف یارانه افراد پردرآمد اطلاعات کافی می دهد تا راهی هم برای مبارزه با فساد باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۳۶۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: تهران دارای ۱۳۵ اتحادیه بوده و نزدیک به ۵۰۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه هستند و همه آنها باید کد (شناسه) یکتا را دریافت کنند. 

به گزارش ایسنا، حمیدرضا رستگار در یک گفت‌وگوی رادیویی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت، خدمات الکترونیک است و در این راستا برخی مجوزها از سوی درگاه مجوزها اعطا شده است. همچنین تمام کسانی که دارای مجوز کسب و کار هستند برای دریافت تسهیلاتی که دولت ارائه می‌دهد، باید کد یکتا داشته باشند.

وی افزود: کد یکتا به حساب بانکی افرادی که فعالیت اقتصادی دارند متصل می‌شود. پیش‌تر افراد باید از مجوز فیزیکی استفاده می‌کردند یا استعلامی از نهادهای زیربط انجام می‌گرفتند تا اعتبار پروانه کسب بررسی می‌شد، اما با الکترونیکی شدن و ایجاد کد یکتا دیگر نیازی به موارد یاد شده نیست. 

رستگار با بیان اینکه مهم‌ترین موضوعی که اتاق اصناف و اتحادیه‌ها دنبال می‌کنند، این است که همه فعالان اقتصادی باید پروانه کسب داشته باشند و این مجوزها مورد تایید درگاه ملی مجوزها باشد، تصریح کرد: با کد یکتایی که افراد دریافت می‌کنند، هم افرادی که مجوز دارند یا مجوز قدیمی دارند و نیازمند به روز شدن هستند، عملیات به‌روزرسانی خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: تهران دارای ۱۳۵ اتحادیه و نزدیک به ۵۰۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه هستند و همه آنها باید کد یکتا را دریافت کنند. افرادی که پروانه کسب ندارند حتما باید با این کد یکتا مجوز کسب و کار را دریافت کنند.

به گفته رئیس اتاق اصناف تهران یکی از موضوعات مهم این است که همه مردم تا پایان این ماه باید برای دریافت کد یکتا به آدرس الکترونیکی اقدام کنند. غیر از آن افراد صنفی می‌توانند به اتحادیه مرتبط مراجعه کنند و اتحادیه‌ها نیز این کد را ارایه می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاریخچه آتش‌سوزی، پیوست ساخت‌وسازها باشد/بیمه در اسرع وقت کارشناسی را آغاز کند
  • اجرای طرح بیمه عشایر در شهرستان بدره
  • همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • رحمت‌اله بیگدلی خطاب به احمد خاتمی: نه در مقابله با فساد صادقید نه کلید بهشت دست شما است!
  • درمان رایگان کودکان بیمه شده زیر هفت سال
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • حضور ۸۰ دندان پزشک از سراسر کشور در اردوی جهادی شیراز
  • خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال