Web Analytics Made Easy - Statcounter

عربستان از یک قاضی آمریکایی خواسته تا شکایت علیه ریاض به اتهام مسئولیت داشتن در حملات تروریستی 11 سپتامبر که در دادگاهی در شهر نیویورک در جریان است را با استناد به یک قانون تصویب شده در 2016 در کنگره آمریکا، رد کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، استدلال عربستان این بوده که قانون سال 2016 به این معنی نیست که عدم وجود شواهد و مدارک در این پرونده تاثیر خود را از دست می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وکلای حکومت عربستان در اسنادی که در دادگاه فدرال منهتن نیویورک ثبت کرده‌اند گفتند که اگرچه کنگره آمریکا در قانون سال 2016 برخی موانع حقوقی به منظور شکایت از عربستان به اتهام دست داشتن در حملات 11 سپتامبر را برداشته اما به شاکیان اجازه نداده که بدون ادعاهای واقعی و شواهد مستدل از عربستان شکایت کنند.

این در حالیست که از 19 عامل حملات 11 سپتامبر 2001، 15 نفر شهروندان عربستان بوده‌اند و یک سری اسناد خارج شده از حالت محرمانه نشان می‌دهد که پیشتر بازرسان آمریکایی درباره برخی دیپلمات‌های عربستانی و دیگر مقام‌های مرتبط با دولت عربستان که با هواپیماربایان بعد از ورود آنها به خاک آمریکا ارتباط داشته‌اند، تحقیق کردند.

وکلای عربستان گفتند احکام دادگاهی اخیر صراحتا نشان می‌دهد که دادگاه‌ها باید پیش از هرگونه حکم برخورد با یک مقام خارجی، تحقیقات دقیق در مورد ادعاها و مدارک انجام دهند و یک سری ادعاهای اخیر شاکیان در آمریکا علیه عربستان در صورت بررسی‌های بیشتر مردود خواهند بود و می‌بایست کنار گذاشته شود. با این حال یک گروه مستقر در آمریکا که وکیل خانواده‌ها و بازماندگان حملات 11 سپتامبر است، گفته بر خلاف ادعای عربستان انبوهی از مدارک وجود دارد که قضات باید مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۳۶۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض

معاون اقتصادی وزیر امو خارجه کشورمان به منظور شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد صبح امروز وارد ریاض شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه امروز صبح در فرودگاه ریاض مورد استقبال علیرضا عنایتی، سفیر ایران در عربستان قرار گرفت.

صفری برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد با شعار «همکاری بین‌المللی، توسعه و انرژی» با حضور سران کشورها و سیاستگذاران  اقتصادی کشورهای مختلف جهان به عربستان سفر کرده است.

هدف از این نشست یافتن راه‌حل‌هایی برای چالش‌های جهانی مرتبط با مسائل بشردوستانه، تغییرات اقلیمی و موضوع‌های اقتصادی عنوان شده است.

آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایرانتعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد