Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت رشت رفع فتنه و ایجاد آرامش را مهم‌ترین اولویت امروز کشور دانست و گفت: بعد از ایجاد آرامش در کشور نباید خواسته‌های به‌حق و مشروع مردم را فراموش کرد. ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا شفیعی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به روایتی از امیرالمومنین حضرت علی (ع) اظهار داشت: انسان بابصیرت کسی است که بشنود و بیاندیشد، ببیند و آگاه شود و از آنچه می‌بیند برای روزهای سخت عبرت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت رشت داشتن بصیرت را سبب نجات مردم از لغزش‌ها و گمراهی دانست و عنوان داشت: در تاریخ اثبات شده است که هرکجا مردم با بصیرت رفتار کردند موفق بودند و هرکجا بصیرت نداشتند ضربه خوردند.

شفیعی‌زاده به اعلام اینکه امروز دو سوم مردم جهان مسیحی و یک سوم مسلمان هستند تصریح کرد: اگر بی‌بصیرتی برخی خواص در دوران پیش از اسلام نبود امروز تمام مردم جهان مسلمان بودند و میانشان تفرقه و انحراف پیدا نمی‌شد.

وی حضرت عیسی (ع) را حلقه اتصال اسلام و پیروان حضرت موسی (ع) دانست و ابراز داشت: حضرت مسیح (ع) پیروانش را به آمدن پیامبراکرم (ص) بشارت داد اما بی بصیرتی خواص مسیحیت در دورات ابتدایی ظهور اسلام سبب شد تا عموم مسیحیان به حضرت محمد (ص) ایمان نیاورند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به حوادث رخ داده در تاریخ اسلام اظهار داشت: در طول تاریخ اسلام نیز بی‌بصیرتی‌هایی از سوی خواص پیش آمد که نمونه آن عهدشکنی در ماجرای غدیرخم و در نهایت شهادت ائمه اطهار (ع) بود.

شفیعی‌زاده بی بصیرتی را علت محرومیت امروز مردم از وجود امام زمان (عج) دانست و عنوان داشت: معنای بصیرت نگاه عمیق به مسائل و حوادث پیرامونی، مشاهده نشانه‌ها، تجزیه و تحلیل این علائم برای رسیدن به حق و واکنش نشان دادن در برابر باطل است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید حوادث و وقایع پیرامون خود را با دقت بررسی کنند خاطرنشان کرد: علت لزوم داشتن بصیرت توسط مردم و خواص آن است که بتوانند از حوادث و فتنه با موفقیت و سربلندی عبور کنند.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه تاریخ اسلام و انقلاب هیچگاه بدون فتنه نبوده است گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون 20 فتنه را پشت سر گذاشته که رمز موفقیت مردم در رفع این فتنه‌ها ولایت پذیری و داشتن بصیرت بوده است.

امام جمعه موقت رشت ولایت را به نورافکنی تشبیه کرد که در دوران فتنه مسیر را برای مردم روشن می‌کند و ابراز داشت: هر زمان مردم در کنار ولایت بوده و از آن حمایت کردند توانستند با مشکلات و فتنه‌ها مقابله کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز تاسیس هسته‌های گزینش توسط امام خمینی (ره) تصریح کرد: کارکنان مجموعه‌های گزینش باید دقت کنند تا افراد صالح را انتخاب کنند که در غیر این صورت به خدا، پیامبر (ص) و مردم خیانت کرده‌اند.

شفیعی‌زاده به اشاره به فرارسیدن سالروز صدور دستور کشف حجاب توسط رضاشاه خاطرنشان کرد: رضا شاه تصور می‌کرد ایران نیز مانند ترکیه کشوری سکولار است اما مردم با دینداری خود در مقابل او ایستادگی کردند.

امام جمعه موقت رشت ضمن بررسی علل حوادث و فتنه‌های اخیر پیش آمده در کشور گفت: آنچه که تا امروز از اعترافات افراد بازداشت شده به‌دست آمده حکایت از برنامه دشمن برای ایجاد فتنه‌ای عظیم در سال 97 و 98 دارد.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد فتنه‌ای بسیار بزرگتر و شدیدتر از فتنه 88 بود خاطرنشان کرد: دستپاچگی دشمنان انقلاب سبب بروز فتنه‌ای زودهنگام و ناقص الخلقه شد که تمام نقشه‌های آنان را خراب کرد.

وی با اشاره به اعترافات یکی از بازداشت شدگان اظهار داشت: وی در اعترافاتش بیان کرده است که وظیفه داشته تا 700 اسلحه را در یکی از شهرهای کشور توزیع کند اما موفق به انجام این کار نشده بود.

امام جمعه موقت رشت خاطرنشان کرد: فتنه‌گران در شهر تویسرکان تلاش کردند تا برخی منافقان را از زندان‌ها فراری دهند که در درگیری با نیروهای انتظامی دو تن از آن‌ها کشته شده و هویتشان هنوز هم مشخص نیست.

شفیعی‌زاده با اعلام اینکه فتنه‌گران به دنبال کشته سازی و امنیتی کردن فضای کشور بودند تاکید کرد: 50 درصد تحریک شوندگان وقایع اخیر از طریق تلگرام و سایر شبکه‌های مجازی که از خارج از کشور مدیریت می‌شد درگیر آشوب‌ها شدند.

وی آمریکا، اسرائیل و انگلیس را سه ضلع اصلی فتنه اخیر معرفی کرد و اظهار داشت: آنان در تلاش بودند تا با سوار شدن بر موج فتنه نظام را با مشکل مواجه کنند اما با درایت و بصیرت مردم و الطاف خداوند متعال این فتنه خنثی شد.

امام جمعه موقت رشت فتنه اخیر را به جنگ 33 روزه لبنان و برخی وقایع یمن تشبیه کرد و ابراز داشت: در جنگ لبنان و اسرائیل دستگیری یک خلبان اسرائیلی سبب شد تا رژیم صهیونیستی با دستپاچگی به لبنان حمله کند و یا در ماجرای یمن ناکارآمدی علی عبدالله صالح به عنوان نفوذی آمریکا سبب شکستشان شد.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه هیچ ایرانی وطن پرستی اجازه هتک حرمت به ارزش‌های ملی را نمی‌دهد ابراز داشت: پرچم نظام اسلامی هویت و میثاق ملی مردم است و آتش زدن آن توسط هیچ فرد ایرانی انجام نمی‌گیرد.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر اینکه مردم مسلمان ایران اجازه اهانت به باورهای دینی خود را به کسی نمی‌دهند تصریح کرد: فتنه‌گران با آتش زدن حسینیه‌ها و امامزاده‌ها هویت واقعی و ضد اسلامی خود را هویدا کردند.

وی با اشاره به اصل 27 قانون اساسی اظهارداشت: برپایی تجمعات و اعتراضات بر حق، از حقوق مردم است و ایرادی ندارد و درکشورهای دموکراتیک و مردم‌‌سالار مانند جمهوری اسلامی ایران امری طبیعی است.

شفیعی‌زاده با اشاره به اینکه در کشورهای دیکتاتوری چنین تجمعاتی مورد قبول نیست خاطرنشان کرد: در طول تاریخ شاهد بودیم که حکومت محمدرضا پهلوی و امروزه حکومت‌هایی مانند عربستان تحمل اعتراضات به حق مردم را ندارند.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر اینکه میان تجمع اعتراضی و اغتشاشات تفاوت وجود دارد ابراز داشت: نظام‌های دموکراتیک اعتراضات مردمی را قبول دارند اما تا جایی که از خطوط قرمز عبور نکرده و به فتنه تبدیل نشود.

شفیعی‌زاده ضمن تشریح چگونگی بروز فتنه اخیر گفت: در دو روز نخست مردم به دنبال اعلام اعتراضات برحق خود بودند و حتی بازداشت شدگان آن روز با تعهد آزاد شدند، در روز سوم باز هم مدارا شد اما از روز چهارم به بعد تجمعات برحق مردم تبدیل به فتنه شد.

وی با تاکید بر اینکه از روز چهارم فتنه‌گران خطوط قرمز نظام اسلامی را زیر پا گذاشتند خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی تا روز چهارم با افراد مدارا و مماشات کردند و در این روز ارتباط فتنه‌گران با خارج مشخص شد.

امام جمعه موقت رشت ضمن تقدیر از صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها اظهار داشت: برخی افراد به شیوه رفتار نیروی انتظامی در روزهای نخست تجمعات اعتراض داشتند اما نیروی انتظامی موظف به مماشات بود و وظیفه خود را به درستی انجام داد.

شفیعی‌زاده نظام جمهوری اسلامی را شجره طیبه‌ای دانست که با چنین رخدادهایی دچار بحران نمی‌شود و ابراز داشت: در کل کشور 50 هزار نفر در تجمعات شرکت کردند که بخش عمده آن نیروهای انقلابی بودند که برای خنثی کردن فتنه به میدان آمدند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان ایران را مانند لیبی و یمن می‌دانستند عنوان داشت: دشمن به خوبی می‌داند که به راحتی نمی‌تواند در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران بایستد و دوستداران انقلاب و خانواده شهدا هم بدانند که این نظام باید به قیام امام زمان (عج) متصل شود.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اقدامات عربستان در راستای ایجاد فتنه در ایران گفت: کشور عربستان خودش در باتلاق جنگ با یمن گیر کرده و امروز بچه‌ای مانند محمد‌بن‌سلمان میخواهد برای ایران مشکل ایجاد کند.

شفیعی‌زاده با تاکید بر اینکه کشور عربستان به زودی پاسخ اقدامات فتنه‌انگیزانه خود را می‌دهد تصریح کرد: درخواست مردم از مسئولان این است که با آشوبگران و فتنه‌گران با شدت برخورد شود.

وی با بیان اینکه در وقایع اخیر نقش مخرب فضای مجازی در راستای تهدید امنیت کشور مشخص شد گفت: مسئولان باید تلاش کنند تا فضای مجازی به صورت افسار گسیخته عمل نکرده و به راحتی در اختیار دشمن قرار نگیرد.

امام جمعه موقت رشت رفع فتنه و ایجاد آرامش را مهم‌ترین اولویت امروز کشور دانست و خاطرنشان کرد: بعد از ایجاد آرامش در کشور نباید خواسته‌های به حق و مشروع مردم را فراموش کرد بلکه باید به آن رسیدگی شود.

شفیعی‌زاده برخی عوامل را شتاب دهنده فتنه اخیر عنوان کرد و اظهار داشت: مسئولان باید فتنه را باور کنند و از آن درس بگیرند تا دیگر شاهد بروز چنین حوادثی در نظام جمهوری اسلامی نباشیم.

انتهای پیام/

R7877/P1336/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۳۸۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به مناسبت روز کارگر با حضور در سه واحد تولیدی، با اهدای گل این روز را به کارگران زحمتکش تبریک گفت.

وی بیان کرد: شما افسران صنعتی و سربازان امام زمان (عج) در این عرصه هستید و برای نایب امام زمان (عج) سربازی می‌کنید.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: کارگران از دوران مبارزات انقلاب تا دفاع مقدس و پس از آن همیشه در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: تولید کالای با کیفیت موجب جلب اعتماد مردم، ارتقای معیشت و امنیت شغلی خود و رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

شرکت‌های سپهر الکتریک، بهمن دیزل و کاشی الوند، سه واحد تولیدی بود که امام جمعه به مناسبت روز کارگر در آنها حضور یافت و روز کارگر را تبریک گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • وحید شمسایی: یک برند، پول عجیبی به من می داد تا برای تبلیغات برنج بخورم؛ مردم تولدم را فراموش می‌کنند اما سالگرد برنج نخوردنم را تبریک می‌گویند! / فیلم
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین