Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم معارفه میرسعید صفی‌نیا، مدیرکل جدید فرودگاه مهرآباد، و قدردانی از خدمات علی رستمی مدیرکل سابق فرودگاه مهرآباد امروز در محل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد.

علی رستمی که پیش از این مدیرکلی فرودگاه مهرآباد را برعهده داشت، طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی به سمت عضویت در هیأت‌مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) منصوب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: در گذشته مشکلات فرودگاه مهرآباد از درب فرودگاه آغاز می‌شد و در داخل هم مشکلات فراوانی داشتیم و حتی در ارائه سرویس‌های اولیه هم مشکلاتی وجود داشت.

رحمت‌الله مه‌آبادی ادامه داد: غفلت بزرگ ما در فرودگاه مهرآباد عدم توجه به مسافر و آسایش مسافران بود و حتی در چرخ‌دستی، نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی هم مشکلاتی داشتیم.

وی گفت: در آسمان کشور مشکلات گسترده‌تر بود و قطعی‌های مکرر فرکانس رخ می‌داد، همچنین در بحث ارتباطات کلامی بین خلبان و کنترلر مشکلاتی داشتیم و در این شرایط ترافیک معمول مهرآباد به ترافیک سنگین تبدیل شده بود.

وی اظهار داشت: تلاش کردیم و طی این سه سال بسیاری از مشکلات مهرآباد به‌خوبی رفع شد، تعداد مسافران فرودگاه از سالانه 10 میلیون نفر به سالانه 18 میلیون نفر در سال جاری خواهد رسید و این افزایش ظرفیت بدون افزایش عرصه انجام شده است.

مه‌آبادی با تأکید بر اینکه مهرآباد کنونی سنبل کار جهادی و انسجام مدیریتی است، گفت: با وجود اینکه فرودگاه مهرآباد خود منبع دانش فرودگاهی است، اما امروز نیرویی از فرودگاه مهرآباد به آن فرودگاه-امام- می‌رود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: رقابت سالم دانش فرودگاهی بین فرودگاه‌های امام و مهرآباد وجود دارد و در حال توزیع جلوه‌های مختلف رقابت فرودگاهی بین فرودگاه‌های دیگر نظیر مشهد، شیراز و اصفهان هستیم.

وی به بهسازی و نوسازی باندهای فرودگاه مهرآباد اشاره کرد و گفت: تا همین سه سال پیش یک باند سالم و مناسب برای پروازهای مهرآباد وجود نداشت‌، اما هم‌زمان یک باند بازسازی کامل شد که حداقل تا 8 سال دیگر نیاز به بازسازی ندارد و یک‌باند هم نوسازی شد که تا 40 سال دیگر نیازمند بهسازی نیست.

مه‌آبادی بابیان اینکه فقط 11 درصد ظرفیت عرصه مهرآباد در اختیار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هواپیمایی است، گفت: مذاکراتی با فرمانده ارتش انجام شد و آنها قبول کردند که درصدی به ظرفیت عرصه فرودگاه مهرآباد در بخش مسافر و بار غیرنظامی افزوده شود، به این ترتیب ترمینال 80 هزار مترمربعی در عرصه‌ای که به ما واگذار خواهد شد، ساخته می‌شود تا این سیستم چند ترمینالی در فرودگاه مهرآباد برچیده شود و فقط ترمینال یک به‌عنوان یادمان ورود امام خمینی(ره) باقی می‌ماند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اضافه کرد: همچنین جلساتی با وزیر اقتصاد و دارایی و وزیر راه و شهرسازی برگزار کردیم و برای تخلیه اراضی گمرک به توافقاتی دست یافتیم که عملیات آزادسازی این عرصه مهم به‌زودی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برای سازمان هواپیمایی کشوری، ساختمان جدیدی ساخته‌ایم که به‌زودی به آنجا منتقل می‌شوند و ساختمان فعلی تخریب شده و برای افزایش ظرفیت در اختیار ما قرار می‌گیرد.

مه‌آبادی اظهار داشت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا سازمان هواشناسی،‌ سازمان نقشه‌برداری و چندین ارگان غیرمرتبط دیگر نیز از فرودگاه مهرآباد به مکانی دیگر نقل مکان کنند، زیرا فرودگاه مهرآباد باید عرصه‌ای برای خدمات حمل‌ونقل هوایی باشد و کلکسیون ادارات دولتی نیست.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: مهرآباد مرکز حمل‌ونقل ترکیبی تهران بزرگ خواهد شد و به‌زودی قطار مسافربری نیز به مهرآباد می‌رسد و در این فرودگاه سه مدل حمل و نقلی با یکدیگر ترکیب می‌شوند.

وی افزود: در فرودگاه مهرآباد ضرورت دارد سامانه راداری نوسازی شود، در این باره خریدها به‌سرعت در حال انجام است.

مه‌آبادی بیان کرد: در بازآفرینی ساختار فضا که فرمانده ارتش نیز در این حوزه با ما همکاری دارد، گشایش بزرگی در کار کنترلرها ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: عمر سامانه‌های الکتریکی ما در سه سال اخیر از 28 سال به 12 سال و به‌زودی به 10 سال کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: مهرآباد اصلی‌ترین فرودگاه کشور است و 30 درصد سهم پروازهای کشور را به خود اختصاص داده است.

مه‌آبادی اظهار داشت: همچنین در حوزه فضای کشور پیشنهاد‌اتی تقدیم وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی امنیت ملی کرده‌ایم تا بتوانیم راه‌های جدید را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری، نزدیک به ۲۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

همچنین پنج فرودگاه پرتردد در این ایام به ترتیب فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده و شهرهای مشهد و کیش بعنوان محبوب ترین مقاصد در نوروز ۱۴۰۳ معرفی شدند.

در بین شرکت های هواپیمایی نیز آتا ایر با جابجایی ۱۸۷۹۴۸ مسافر در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، مقام اول کشور در پروازهای نوروزی را به خود اختصاص داد همچنین این ایرلاین با اختصاص ۲۳۷۶۳۲ صندلی در فروردین ماه ۱۴۰۳ سهم قابل توجهی را در جابه جایی مسافر به خود در ماه اول سال جاری اختصاص داده است.

کد خبر 6093055 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک
  • هشدار درباره تاثیر اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی بر امنیت ناوبری هوایی لبنان
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران