Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:00:29 GMT

شهردار جیرفت قانونی انتخاب شده است

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۴۱۷۰۵

شهردار جیرفت قانونی انتخاب شده است

جیرفت - ایرنا - رئیس شورای شهر جیرفت گفت: انتخاب شهردار جیرفت بر اساس تطبیق و بررسی مواد قانونی بوده و در این زمینه با بسیاری از افراد متخصص و اهل فن مشورت شده است.

محمدعلی امیرمحمودی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شورای شهر جیرفت طبق تبصره یک ماده 71 که از مهمترین وظایف این شورا انتخاب شهردار بوده است، پس از برگزاری جلسات متعدد سرانجام نعمت الله حسین زاده را به عنوان گزینه نهایی انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه که شورا بر اساس قانون و رای مردم تشکیل شده است، اظهار کرد: این شورا به قانون متعهد و پایبند بوده و انتخاب شهردار
جیرفت نیز بر اساس مر قانون بوده است.
وی به انتشار رأی صادره از سوی قاضی محترم دیوان عدالت اداری مبنی بر دستور موقت جلوگیری از فعالیت شهردار منتخب، در فضای
مجازی اشاره کرد و گفت: همانگونه که از نام این رای پیداست، تنها دستور موقت بوده است لذا مجموعه شورای شهر جیرفت مدارک و مستندات لازم را در زمینه حقانیت و اثبات تصمیم خود به این دادگاه ارائه خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر جیرفت طبق سوگندی که برای خدمتگزاری مردم یاد کرده است به کارشکنی ها توجه نکرده و ضمن احترام به قانون و با اتکاء به حق و حقوق قانونی خود، سیر خدمت رسانی به مردم شریف و نجیب جیرفت کهن را طبق برنامه ریزی شهردار ، پیگیری خواهد کرد.
امیرمحمودی با بیان اینکه همواره چیزی غیر از خیر و صلاح شهر مد نظر اعضای شورا نبوده است، اظهار کرد: مجموعه شورای شهر تمام تصمیم های خود را در چارچوب قانون و بر اساس منفعت شهر برنامه ریزی و اجرا می کند.
وی خاطرنشان کرد: شورای شهر جیرفت در یکم شهریورماه سال جاری به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و در این مدت 25 گزینه انتخاب شهردار را بررسی کرد که از این تعداد هفت نفر برنامه های خود را ارائه دادند و در نهایت نعمت الله حسین زاده به سمت شهردار جیرفت انتخاب شد.
نعمت اله حسین زاده شهردار جیرفت دارای مدرک کارشناسی ارشد عمران است که در سابقه مدیریتی خود چهار سال شهرداری عنبرآباد، هشت سال فعالیت در اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان و 2 سال فعالیت در بنیاد مسکن را دارد.
اعضای شورای شهر جیرفت در دوره های قبل 11 نفر بوده اندکه این تعداد امسال به هفت نفر کاهش پیدا کرد و یکهزار و 636 نفر در این شهرستان در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کردند که 54 نفر در شهر جیرفت و بقیه در روستاهای این شهرستان داوطلب شدند و از این تعداد 9 نفر زن و بقیه مرد بودند.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز**انتشار: بهنام احمدی *
7450/7429/ 5054

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۱۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا

برخی از اعضای شورای شهر تهران امروز همزمان با صحبت‌های علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران، صحن شورا را ترک کردند؛ این اقدام در راستای از حدنصاب انداختن جلسه شورای شهر تهران ارزیابی می‌شود که البته امروز جلسه با حدنصاب قانونی به کار خود ادامه داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران آغاز شد و در این جلسه پس از تذکرات اعضا، محسن هرمزی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پشت تریبون قرار گرفت و گزارشی را از اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل و به‌ویژه سفر شهردار تهران به چین ارائه کرد.

در ادامه برخی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به این گزارش و قراردادهای چین اعتراض و انتقاداتی را مطرح کردند.

در ادامه جلسه شورای شهر تهران، علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران در پشت تریبون قرار گرفت تا به انتقادات مطرح شده از سوی برخی اعضای شورای شهر تهران پاسخ دهد اما در حالیکه هنوز زاکانی توضیحات خود را آغاز نکرده بود، برخی از اعضای شورای شهر تهران اقدام به ترک صحن شورا کردند!

سوده نجفی، جعفر شربیانی، ناصر امانی، مهدی اقراریان، سید جعفر تشکری هاشمی، مهدی عباسی، علی‌اصغر قائمی از اعضایی بودند که همزمان با قرار گرفتن زاکانی در پشت تریبون، صحن شورا را ترک کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امکان تعویق بازنشستگی شهردار قم وجود ندارد
  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار
  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود