Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم سینمایی "قاتل اهلی" آخرین ساخته مسعود کیمیایی این روزها در چرخه اکران قرار داشته و با وجود تبلیغات فراوان نتوانسته فروش چندان خوبی را برای خود به همراه داشته باشد.

این فیلم به دور از دوران فیلمسوزی سینما علاوه بر شکست نسبی در گیشه، هواداران کیمیایی را نیز نامید و دلسرد کرده است. فیلمی که شاید از سه فیلم آخر کیمیایی بهتر است اما در کل اثری سرشار از زیاده گویی، شعار و پلان های اضافی لقب می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاتل اهلی از زمانه خود دور است. شاید در نگاه ابتدایی فیلمساز به دنبال بیان مشکلات حال حاضر بوده اما با نوع دیالوگ ها و ساختار و شخصیت پردازی نه تنها به مخاطب نزدیک نمی شود بلکه در نقاط تعلیق خود بیش از تاثیرگذاری برای مخاطب کمدی و خنده دار است.

نقطه ضعف اصلی فیلم کیمیایی از همان روزهای اکران در جشنواره حضور زیاده از حد پسرش پولاد کیمیایی است. بازیگری که در حال حاضر بیش از آنکه کمکی برای پدر باشد به مشکلی عمده تبدیل شده است به حدی که شاید با حذف تمام پلان های وی از فیلم میشد نگاهی بهتر به قاتل اهلی داشت.

قاتل اهلی زیاده گو است. شعار می دهد و بی آنکه بخواهد به مخاطب نزدیک شود اصرار ویژه ای به ادامه سینمای تمام شده کیمیایی دارد. سینمایی که هنوز نام وی را یدک می کشد و از سینمای روز ایران و جهان به شدت فاصله دارد.

کیمیایی جهان بینی خودش را دارد و در این جهان بینی نیم نگاهی به جهان پیرامون انداخته است. نگاهی که در قالب ذهنی کیمیایی دل مخاطب را زده و از او تنها یک خاطره خوب می سازد. خاطره ای که شاید با ادامه روند فیلمسازی کارگردان کمرنگ و کمرنگ تر شود.

بازی ها در فیلم قاتل اهلی غلو شده و اغراق آمیز است. سینمای کیمیایی بازیگران را بیراهه می برد و در اوج خود پرویز پرستویی را از اوج به پایین ترین سطح بازیگری خود می رساند. هر چند پرستویی بعدها از بازی در این فیلم اعلام پشیمانی کرد اما این اثر نقطه نه چندان مثبتی در کارنامه او محسوب می شود.

شخصیت های اصلی فیلم با زبانی حرف می زنند که قابل باور نیست. نه تنها باورکردنی نیست بلکه به شدت درگیر طمطراق و شعار ذهن نویسنده است. کیمیایی با قاتل اهلی ثابت می کند که برنامه ای برای تغییر و تحول در سینمای خود ندارد و چه بهتر که دیگر به این سینما ادامه ندهد. سینمای که نه مخاطب عام را با خود همراه می کند و نقد مثبتی را به همراه دارد.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۳۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی مسی را تعویض کردم، خبر از عواقبش نداشتم!

به گزارش "ورزش سه"، گالتیه فصل گذشته نتوانست با پی اس جی در فوتبال اروپا موفق کار کند، با وجود اینکه او سه اعجوبه فوتبال دنیا یعنی لیونل مسی، کیلیان امباپه و نیمار را در اختیار داشت. پاریس با او قهرمان لیگ فرانسه شد ولی از مهمترین هدفش خیلی زود و در یک هشتم نهایی باز ماند و به دست بایرن حذف شد.

گالتیه در مورد تجربه هدایت این سه فوق ستاره گفت: «فکر نمی کنم دیگر فوتبال فرانسه چنین مثلثی را به خود ببیند. مدیریت چنین بازیکنانی قطعا متفاوت است و هر بحث و گفت و گویی را باید به طور خصوصی و رودررو انجام داد تا موضوعی به بیرون درز نکند. وقتی چنین بازیکنان خارق العاده ای در تیمتان دارید، باید مراقب همه حرکات‌تان باشید. برای مثال هر لبخند و واکنش بی موقع می تواند تاوان داشته باشد.»

گالتیه ادامه داد: «یادم است در اولین بازی لیگ قهرمانان برابر یوونتوس، مسی را در دقایق پایانی تعویض کردم چن از نظر خودم منطقی بود تا مسی را برای حفظ توان بدنی اش بیرون بکشم. بعد از بازی همه جا پر شده بود از اینکه گالتیه اولین مربی ای شد که مسی را در یک بازی لیگ قهرمانان تعویض کرده است. من اصلا از این موضوع خبر نداشتم و تازه متوجه شدم مسی چقدر بزرگ است و یک تعویض معمولی او چه اندازه عواقب و بازتاب خواه داشت. در مجموع ولی مسی، نیمار و امباپه بازیکنانی حرفه‌ای و فروتن بودند و هدایتشان افتخار بزرگی بود.»

دیگر خبرها

  • بازیگر مشهور ترکیه اول ساختمان یک مدرسه را خرید سپس با خاک یکسان کرد | اقدام عجیب و جنجالی این چهره همه را شوکه کرد + عکس
  • وقتی مسی را تعویض کردم، خبر از عواقبش نداشتم!
  • مهاجری: بعضی وزرا از حضور در دولت پشیمان هستند/ برخی نقش شاه سلطان حسین را بازی می کنند
  • انتقام بازیگر مشهور ترک، سوژه کاربران ایرانی شد
  • آنتونی هاپکینز در نقش آهنگساز مشهور بازی می‌کند
  • نام بازیگر مرد مشهور فرانسوی در سیاهه متجاوزان سینما
  • وقتی سرگرمی، قربانی بزرگ شعار دادن می‌شود /چرا «نون خ» در فصل پنجم مورد استقبال قرار نگرفت؟
  • نام بازیگر مرد مشهور فرانسوی در سیاهه متجاوزان سینما / صنعت سینما برای زنان جای امن‌تری می‌شود
  • حرف‌های جنجالی بازیگر مشهور که صداوسیما اصلا قبول ندارد
  • نگاهی به بی‌بدن|متهمان ردیف اول قتل که قاتل نیستند!