Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس اتاق اصناف تهران گفت:بانک‌ها وام می‌دهند با سود بالا که مشکلی از تولیدکننده حل نمی‌کند و مالیات هم فشار را بر تولید کننده می‌افزاید.

وحید بلالی- ابراهیم درستی نایب رئیس اتاق اصناف تهران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی به سوالات خبرگزاری دانشجو پاسخ داد.   نظرتان درباره قانون نظام صنفی چیست؟ قانون نظام صنفی با یک شتابی از دولت به مجلس رفت و آن موفقیتی را که باید داشته باشد نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
قانون نظام صنفی باید بر اساس اصول و معیار چیده شود نه عوامل دیگر. یک بخشی که حق و حقوق اصناف است حق نداشتن بیشتر از دو دوره ریاست متوالی اتاق است و این تنها درباره رئیس جمهور در قانون اساسی کشور ذکر شده است و در مجلس هم کسانی هستند که شش دوره حضور دارند و باید این قانون اصلاح شود.
بحث دیگر بحث کسب و کار است و اصناف باید دخیل باشند. در اتاق‌های بسته نمی‌توان برای اصناف تصمیمی گرفت و بازخورد مثبت از آن گرفت که تا امروز نتیجه‌ای از آن نگرفته شده است. از آقای شریعتمداری و معاونان درخواست دارم حتما قانون نظام صنفی را از یک یا دونفر نظرخواهی نکنید.
بنده هنوز از اصلاحیه قانون نظام صنفی هیچ اطلاعی در اتاق اصناف تهران نداریم این ضعف است آقای وزیر و آقای سینکی است که باید حتما به آن دقت کنند،  پس از اصلاحیه قانون  به اتاق اصناف شهرستان برود و سپس در صحن علنی اجلاس بازگو شود و پس از نظرخواهی اتاق اصناف و اتحادیه‌ها قانون به مجلس برود اگر جز این بشود زیان اش را خود آقایان خواهند دید.
بعضی از این قانون‌ها برای فکر یک فرد عوض می‌شود، دولت بنگاه دار خوبی نیست و فقط باید زیرساخت‌ها را درست کند. باید شرایطی ایجاد شود که سرمایه گذار خارجی بتواند در این بازار سرمایه گذاری کند.   عملکرد اصناف در کمک رسانی به زلزله کرمانشاه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ باید باور کنیم اگر ۸۳۰۰ اتحادیه در کشور وجود دارند و حدود ۳۲۴ اتاق اصناف، بر خودمان هم نقد داریم و می‌شد بهتر از این مسئولین اصناف برنامه ریزی کنند. اگر هر اتحادیه یک کانکس می‌داد مساله بیشتر حل می‌شد و من به صورت میدانی برای بازدید رفتم. شرایط برای یک شب ماندن هم سخت است.
باید از سپاه و آقای حسن پور و خسروی تشکر ویژه کرد. به این طرح‌ها از سهم سه درصدی اصناف برای کمک به  بحران هایی مانند زلزله اختصاص داد. متاسفانه در اتاق اصناف خیلی‌ها رو بازی نمی‌کنند و به هر گروهی قول همکاری می‌دهند. به ما مسئولین اصناف این ایراد وارد است که مردم یک مقدار اعتمادشان را به ما از دست داده اند.ما بابت میز و صندلی باج نمی‌دهیم و حرف مان را می‌زنیم رهبری گفتند که قول داده اید در عمل چه شد؟
به معاون وزیر صنعت آقای سینکی عرض کردم وی اشاره کردند آقایان نمایندگان در اتاق من باز است من بعد از پنجاه روز هنوز نتوانستم با ایشان دیداری داشته باشم، آقایان وزارت صنعت از بالا به ما نگاه نکنید ما نماینده مردم هستیم و با رای مردم هم می‌رویم.
حضرت امام اشاره کرد اصناف بازوان توانمند انقلاب هستند، آقای سینکی سلیقه‌ای برخورد نکنید. حتما باید گوش کنند و آحاد مردم حرف‌های ما را می‌شنوند، حتما به آقای سینکی توصیه می‌کنم چرا شما تا به حال هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران را ملاقات نکردید پس چگونه می‌خواهید مشکلات کسب و کار را بررسی و رفع کنید؟
ولی خدا را به شهادت می‌گیرم اگر بخواهد اتفاقی بیفتد باید در این دوره بیفتد، چون آقایان سینکی و شریعتمداری کاربلد هستند و ما از ابتدا خیلی خوشحال شدیم آمدند و الان نمی‌دانم به چه علتی ما را نمی‌پذیرند تا حرف اصناف و اتحادیه‌ها را بزنیم.   مشکل اصناف با سازمان امور مالیاتی چیست؟ آیا اصناف را همراهی می‌کنند؟ بنده نماینده اصناف در سازمان امور مالیاتی هم هستم. در این بخش شاید این حرکتی که در این یکی دو سال شد در بحث دادن برگه‌های قطعی سابقه نداشت و بسیار خوب عمل کردند و جای تشکر ویژه دارد از آقای تقوی نژاد و جای امیدواری است با وجود شخص کاربلدی مانند آقای کرباسیان که سکان دار وزارت اقتصاد معرفی شدند.
ما هیچ زمان از فردی که کار کرده و باید مالیات بدهد صحبتی نداریم، ولی حرف این است که امروز ۳ میلیون واحد صنفی داریم و این‌ها پرونده‌ای دارند و کم و زیاد در حال پرداخت هستند. سازمان امور مالیاتی به سراغ افرادی برود که به هیچ عنوان پرونده مالیاتی ندارند.
بنده به سازمان امور مالیاتی پیشنهاد می‌کنم بگویید اصلا اصناف سه سال مالیات ندهند و همان پرسنلی که مامور رسیدگی به مالیات اصناف هستند را برای ردیابی منابع جدید مامور کنند. این همه نیرو‌های سازمان مالیات برای اصناف را دو سال آزاد کنید و برای مبالغی کم سرگرم نکنید و به سراغ سرمایه دارانی بروید که هیچ پرونده مالیاتی ندارند. 
مشکل دیگر ما بحث ماده ۱۶۹ است آن‌هایی که تا سال ۹۵ آمدند اظهارنامه دادند شامل این حال نکنید نباید یک کاری کنیم که جو بازار را به هم زده و سواستفاده پیش بیاید مالیات آن چنانی که بدون سند می‌بندند این فسادآور است.
فعالان اقتصادی که در دنیا کار می‌کنند جلوی پایشان فرش قرمز پهن می‌کنند و ما سنگ اندازی می‌کنیم. ما افرادی داریم، چون نظام و ولایت را دوست دارند برای آبرو نگاه داشته اند، چون سودی نیست این همه به اصناف فشار وارد نکنند، نکنند حرکتی که یک عده پشت اصناف پنهان بشوند.    کنکاش کردن روی حساب‌های افراد منطقی نیست. اگر بخش تولید را احیا کنیم قاچاق از بین می‌رود. عمده قاچاق از دهه هشتاد نشات گرفت، ترکیه به تولید کننده وام یک تا سه درصد می‌دهد و بیمه صادرات به تولید کننده می‌دهد.
بانک‌های ما وام می‌دهند با سود بالا که مشکلی از تولیدکننده حل نمی‌کند و مالیات هم از طرف دیگر بر فشار بر تولید کننده می‌افزاید.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۳۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/خوزستان رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان از برنامه‌ریزی برای تشکیل و راه‌اندازی پنج شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز خبر داد.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در نشست با رئیس و نایب رئیس اتاق اصناف اهواز که شامگاه جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: مشارکت مردمی، اساسی‌ترین رکن جهت تحقق سند تحول و تعالی قضایی، افزایش صلح و سازش در پرونده‌های قضایی و ایجاد امنیت پایدار در جامعه است. مشارکت‌های مردمی در راستای ایفای نقش مردم در اجرای عدالت است و قطعا می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری در امنیت و پایداری صلح و سازش در جامعه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی احیای فرهنگ صلح و سازش در همه بخش‌ها را از اهداف قوه قضاییه دانست و افزود: به منظور تحقق شعار امسال و منویات مقام معظم رهبری و با توجه به اینکه اصناف از مهمترین عناصر اقتصادی کشور هستند و حجم بالای قشر مرتبط با اتاق اصناف وجود دارد، به زودی پنج شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز تشکیل و راه‌اندازی می‌شوند که فعالیت این شعبه‌ها سبب کاهش حجم پرونده‌ها در دادگاه خواهد شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: شعبه تخصصی اتاق اصناف در رفع اختلاف و مسایل بین واحدهای صنفی، مشتریان و اتحادیه‌ها نیز ایفای نقش می‌کند و سعی بر حل مسائل بر اساس ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا دارد.

وی بیان کرد: شعب تخصصی به مشکلات و مسائل اصناف رسیدگی خواهند کرد تا علاوه بر اینکه در بهبود روند اجرایی برنامه‌ها و حل اختلافات اثرگذار باشند موجب افزایش رضایت قشرهای مختلف مردمی نیز شوند.

امانت بهبهانی خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد راهکارهای کاربردی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های این اتاق، شورای سیاست‌گذاری مرتبط با شعب شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز نیز راه‌اندازی خواهد شد.

در این نشست مراد بدری رئیس اتاق اصناف اهواز ضمن معرفی ساختار این اتاق، برای راه‌اندازی شعب تخصصی شورای حل اختلاف اتاق و هیأت‌های صلح اتحادیه‌ها، ابراز علاقه‌مندی و اعلام آمادگی کرد.

وی با اشاره به وجود هیات‌های رسیدگی به شکایات در محل اتاق و اتحادیه‌ها، گفت: با توجه به جایگاهی که شوراهای حل اختلاف و هیأت‌های صلح دارند و زیر مجموعه دادگستری و قوه قضاییه هستند، اعتبار بالایی در ایجاد صلح و سازش و حل و فصل اختلافات دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • برات الکترونیکی رونمایی شد | جزئیات و اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟