Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@18:07:51 GMT

معتضد: زلزله‌زدگان به مالک و مستأجر تقسیم نکنید

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۴۴۳۸۵

معتضد: زلزله‌زدگان به مالک و مستأجر تقسیم نکنید

ساعت24 -آیا خجالت نمی‌کشید مردم را به موجر و مستأجر تقسیم کرده کانکس‌هایی را که تعداد زیادی از آنها را مردم هدیه کرده‌اند و مجانی تحویلتان داده‌اند جایی انبار کرده و هنوز خانواده‌های ایرانی را وادار می‌کنید در چادر زندگی کنند؟

روزنامه جوان: فرمانده کل سپاه اعلام کرد 8 هزار و 100 دستگاه کانکس به وسیله مهندسی سپاه آماده و به روستاهای زلزله‌زده ارسال شده است، چند هزار دستگاه کانکس هم از سوی ارتش تهیه و ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک شرکت خصوصی 250 دستگاه کانکس ساخته و فرستاده است، اما روزنامه قدس همین روز پنج‌شنبه 14 دی‌ماه در صفحه 5 اطلاع داده است که رئیس شورای شهر سرپل‌ذهاب گفت متأسفانه خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان به کندی انجام می‌شود. یک بسته ارزاق عمومی در هشتم آذر به زلزله‌زدگان داده شد. قرار بود ماهی یک بسته بدهند که دیگر نداده‌اند. وی گفته بنیاد مسکن و شهرسازی تاکنون در شهر سر پل ذهاب حدود هزار کانکس توزیع کرده است، اما طبق بررسی‌ها حدود 5هزار واحد مسکونی در این شهر تخریب شده و همه آنها کانکس دریافت نکرده‌اند. او گفته: «2 هزار و 500 کانکس از سوی مردم و ان.‌جی.‌اوها و سازمان‌ها و مردم خیر به مردم سر پل ذهاب اهدا شده، اما مشکل عمده افراد مستأجر هستند که شامل 4هزار خانوار در شهر سرپل‌ذهاب است، اما چون مستأجر هستند به آنان کانکس واگذار نشده است. عده زیادی از مردم اسباب و اثاث خود را از دست داده‌اند، اما با این مشکل هم مواجه هستند.»

 ملاحظه می‌کنید صحبت از اهدای کانکس‌هاست، نگفته‌اند کانکس‌ها فروشی است، اما دیوان‌سالاری فرسوده و مزاحم دولتی این حرف‌ها را نمی‌فهمد. باور کنید دستی در کار است که مردم را اذیت کنند و سبب نارضایتی آنها شوند.

او گفته است کانکس‌ها به صورت امانت در اختیار مردم قرار می‌گیرد. وقتی کانکس‌ها به مسکن و شهرسازی برگشت داده شود به هر خانواده که به جای گرفتن 5میلیون تومان کانکس گرفته‌اند 2 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت خواهد شد. هنوز 4هزار خانوار شهروند این مملکت به گناه اینکه مستأجر هستند در چادر زندگی می‌کنند و افراد ضعیف و بی‌عرضه و سهل‌انگار و نالایق کانکس‌های اهدایی مردم، ارتش، سپاه، شرکت‌های خصوصی و خیرین را ارث پدر خود می‌دانند و 4هزار خانوار مستأجر ساکن شهر سرپل‌ذهاب باید زیر چادر بیتوته کنند و کانکس‌ها در بیابان دپو شده است.

مقام معظم رهبری که هنگام دیدار از مناطق زلزله‌زده چند بار تأکید کردند: من دغدغه دارم این مردم در چادر باشند و سرما آزارشان دهد و آقای سردار سرلشکر جعفری دو بار گفتند: حداکثر دوماهه تمام احتیاجات این مردم از حیث کانکس رفع خواهد شد. آیا نگرانی مقام معظم رهبری فقط بابت صاحبان مسکن‌های زلزله‌زده بود یا تأکید کردند تمام چادرنشینان از سرما و مصیبت چادرنشینی رهایی یابند و در کانکس اسکان یابند؟
 

دیوان‌سالاری مزاحم، سهل‌انگار و وظیفه‌نشناس را باید سرزنش و توبیخ و حتی تنبیه اداری کرد که برای توزیع کانکس امانتی میان زلزله‌زدگان اشکال‌تراشی و کارشکنی می‌کند و موجبات عدم رضایت مردم را فراهم می‌آورد؟ چرا آقای وزیر راه و شهرسازی شخصاً به سرپل‌ذهاب عزیمت نفرموده یا معاون امور خانه‌سازی و مسکن را در محل مستقر نمی‌کند؟ چرا به دست مخالفان بهانه و گزک می‌دهید؟ آیا تصویر آن مادر سرپل‌ذهابی را ندیده‌اید که در هوای سرد و پرسوز سرپل‌ذهاب طفل دو‌، سه ساله خود را لخت کرده داخل تشت با آب و صابون می‌شوید؟ آیا خجالت نمی‌کشید مردم را به موجر و مستأجر تقسیم کرده کانکس‌هایی را که تعداد زیادی از آنها را مردم هدیه کرده‌اند و مجانی تحویلتان داده‌اند جایی انبار کرده و هنوز خانواده‌های ایرانی را وادار می‌کنید در چادر زندگی کنند؟  آیا از مقام معظم رهبری و آن همه سفارش‌های ایشان خجالت نمی‌کشید؟ بعد می‌گویند چرا مردم ناراحت و عصبانی و خشمگین می‌شوند. آقایان خاطرجمع خوش‌نشین هنجارشکنی می‌کنند؟

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۴۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات، با اشاره به امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی از ۴ تا ۹ اردیبهشت ١۴٠٣ و تا ساعت ۶:۳۰، گفت: ۱۳ استان (اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد) و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، ادامه داد: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند.

محمودی افزود: امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسروجات، ١٩٤ قرص نان و ٥٤٠ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

دیگر خبرها

  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تقسیم استان تهران به دو استان شرقی و غربی در حال پیگیری است
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • تنها راه برای جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی، تقسیم اراضی است
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان