Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهای خدمات درون‌شهری اتوبوس‌رانی مشهد در تابستان سال جاری از ۳۵۰ تومان به ۴۰۰ تومان افزایش پیدا کرد و هم‌اکنون، مسافران درون‌شهری در صورت داشتن «من کارت»، به‌صورت الکترونیکی ۴۰۰ تومان به‌عنوان کرایه پرداخت می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای چناران، بهای خدمات درون‌شهری اتوبوس‌رانی مشهد در تابستان سال جاری از ۳۵۰ تومان به ۴۰۰ تومان افزایش پیدا کرد و هم‌اکنون، مسافران درون‌شهری در صورت داشتن «من کارت»، به‌صورت الکترونیکی ۴۰۰ تومان به‌عنوان کرایه پرداخت می‌کنند؛ اما چنانچه کارت الکترونیکی خود را فراموش کرده و به همراه نداشته باشند و یا آن را تهیه نکرده باشند، ناگزیر به پرداخت ۵۰۰ تومان وجه نقد، جهت استفاده از خدمات اتوبوس‌رانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق مصوبه جدید، قرار است نرخ نقدی بهای اتوبوس‌ها از ۵۰۰ تومان به هزار تومان افزایش پیدا کند، البته این مصوبه جهت اجرا شدن نیازمند موافقت و ابلاغ فرمانداری است.

گفته می‌شود هدف از این گرانی، شیفت دادن بیشتر مردم به‌سوی استفاده بیشتر از من کارت است؛ اما آیا این افزایش قیمت، موجب نمی‌شود شهروندان به‌جای استفاده از اتوبوس از خودروهای سواری و شخصی استفاده کنند؟ آیا این مصوبه با وظایف ذاتی شهرداری که حمایت و تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی است، سازگار است؟ و دیگر اینکه، تکلیف زائران علی ابن موسی‌الرضا علیه‌السلام چه می‌شود؟ این میهمانان که برای چند روز می‌خواهند از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری پایتخت معنوی جهان اسلام استفاده کنند، در سه‌راهی استفاده از خودرو و تاکسی، استفاده از اتوبوس با نرخ بهای هزار تومان (حتی برای مسیرهای کوتاه و یک کورسی) و خرید چند هزار تومانی «من کارت» جهت پرداخت کرایه واقعی، مردد خواهند ماند.

 

به‌منظور پیگیری این سؤالات خبرنگار ندای چناران، گفتگویی را با رمضانعلی فیضی، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای شهر کلان‌شهر مشهد انجام داده است.

ایجاد تفاوتی قابل‌ملاحظه بین پرداخت نقدی و الکترونیکی

 

فیضی در این خصوص اظهار داشت: افزایش بهای نقدی اتوبوس‌ها تأثیر مستقیمی بر استفاده بیشتر شهروندان از خودروی شخصی و کاهش استفاده از اتوبوس و حمل‌ونقل عمومی ندارد. سیاست و برنامه‌های مدنظر ما این است که تفاوتی قابل‌ملاحظه‌، بین پرداخت الکترونیکی با پرداخت نقدی ایجاد شود تا شهروندان به سمت تهیه مشهد کارت‌ها و یا همان من کارت‌های قدیم بروند.


رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر مشهد ادامه داد: این کار موجب می‌شود نظام پرداخت کرایه مطمئن‌تر و دقیق‌تر شود و گریزگاه‌هایی که برای عدم پرداخت بهای سفر وجود داشت و سوءاستفاده‌های احتمالی به حداقل برسد.

 

این عضو شورای شهر مشهد بابیان اینکه نظام بخشیدن به جریان پرداخت بهای سفر، هدف مدنظر شورا است، افزود: البته نتایج این طرح پس از اجرا، باید بررسی شود و ببینیم که آیا ضریب استفاده از من کارت‌ها افزایش پیدا کرده یا نه و آیا این طرح با این اهدافی که بیان شد موفق بوده است یا نه؟.

 

فیضی در پاسخ به این سؤال که اگر شهروندانی من کارت همراه نداشته نباشد، در این طرح جدید ترجیح می‌دهند از اتوبوس استفاده کنند و یا تاکسی و خودروی شخصی؟ گفت: این مسئله به طول سفر مسافران، بستگی دارد. درمجموع استفاده از اتوبوس به‌صرفه و صلاح شهروندان است و استفاده از وسایل شخصی و تاکسی خیلی گران‌تر درمی‌آید و این علاوه بر مشکلات پارکینگ و ترافیک در صورت استفاده از خودروی شخصی است که استفاده از اتوبوس این مشکلات را ندارد و ارزان‌تر است.

 

عضو شورای شهر مشهد بابیان اینکه بالا بردن قیمت بهای نقدی هدف ما نیست، خاطرنشان کرد: در طرح جدید شهروندان به سمت استفاده بیشتر از من کارت سوق داده می‌شوند.

 

ضرورت ایجاد کارت‌های تک‌سفره

 

وی در پاسخ به این سؤال که زائرانی که صرفاً چند روز در مشهد هستند و می‌خواهند از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند آیا از سایر شهروندان استثنا می‌شوند یا خیر؟ گفت: در مشهد نیز مانند تهران باید کارت‌های تک‌سفره طراحی شود تا مسافران بتوانند از این بلیت‌ها استفاده کنند.

 

رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر مشهد بابیان اینکه حتماً باید چنین تدبیری در این خصوص اندیشیده شود، گفت: در صورت تهیه این کارت‌ها توسط شهرداری، بهای خدمات و بلیت به میزان هزینه من کارت‌ها (۴۰۰ تومان) خواهد بود.

 

افزایش قیمت‌ها از ۳ ماه دیگر

 

وی با تأکید بر لزوم پیگیری و عملیاتی شدن هر چه سریع‌تر این ایده با توجه به اهتمام شهردار هوشمند سازی شهر، گفت: افزایش بهای نقدی اتوبوس‌ها مصوب شده است و تا ابلاغ آن توسط فرمانداری اگر مستقیم تأیید شود و ایرادی بر آن مترتب نباشد یک‌فاصله زمانی دو الی سه‌ماهه نیاز است.

صرفاً پرداخت بهای خدمات هوشمند سازی می‌شود

 

همچنین وحید برکچی نیز در گفت‌وگو با ندای چناران اظهار کرد: موضوع افزایش بهای بلیت در کار نیست، بلکه دریافت بهای خدمات هوشمند سازی و پرداخت‌های الکترونیکی می‌شود.

 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: قیمت بلیت همان قیمت قبلی است و صرفاً مردم به استفاده از من کارت هدایت می شوند درعین‌حال هنوز ابلاغیه آن صادر نشده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۴۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه نقدی ۵ باشگاه لیگ برتری

کمیته انضباطی آرای خود را درباره تخلف برخی از تیم‌های لیگ برتری صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، باشگاه سپاهان اصفهان به دلیل توهین تماشاگرانش به مقامات رسمی و غیررسمی در دیدار برابر نساجی مازندران در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر باید ۵۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قابل تجدیدنظر است.

* مسابقه تیم‌های فولاد خوزستان و هوادار لیام تهران برگزار شد و از سوی میلاد فاندر مدیر رسانه‌ای تیم هوادار لیام تخلفاتی مبنی بر نقص اصولی کلی رفتار رخ داد. وی باید ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قابل تجدیدنظر است. (با توجه به یک جلسه محرومیت تعلیقی ناشی از رأی شماره ۱۲۱۸، پس از قطعیت این دادنامه، محرومیت در لیگ برتر به اجرا در خواهد آمد).

مهرداد طهماسبی مربی تیم هوادار لیام به دلیل نشر اکاذیب از طریق کنفرانس خبری بعد از بازی به پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رأی قابل تجدیدنظر است.

باشگاه فولاد خوزستان به دلیل داشتن شش بازیکن اخطاری باید ۲۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قطعی است.

باشگاه هوادار لیام تهران به دلیل داشتن شش بازیکن اخطاری باید ۲۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قطعی است.

* مسابقه تیم‌های استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان برگزار و از سوی فرشاد بختیاری‌زاده مربی تیم استقلال خوزستان تخلفاتی مبنی بر رفتار غیرورزشی منجر به اخراج شد، رخ داد. وی به یک جلسه از همراهی تیم خود به مدت شش ماه تعلیق می‌شود و باید ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی از حیث جریمه نقدی قابل تجدیدنظر است.

باشگاه استقلال خوزستان به دلیل پرتاب نارنجک توسط تماشاگرانش در چند نوبت و نقض اصول کلی رفتار باید یک میلیارد ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قابل تجدیدنظر است.

* دیدار تیم‌های تراکتور و سپاهان اصفهان برگزار شد و از سوی شجاع خلیل‌زاده، بازیکن تیم تراکتور تخلفاتی مبنی بر رفتار غیر ورزشی رخ داد. وی به توبیخ کتبی محکوم شد.

باشگاه تراکتور به دلیل نقض اصول کلی رفتار (نقض مقررات بازی) رایگان اعلام کردن بلیت بیش از ظرفیت حضور باید یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رأی قابل تجدیدنظر است.

کد خبر 747218

دیگر خبرها

  • جریمه 238 میلیونی برای 3 باشگاه
  • جریمه نقدی ۵ باشگاه لیگ برتری
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد
  • اختصاص ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز
  • تزریق تدریجی ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل مشهد
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • جابجایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی
  • پیگیر موضوع افزایش سهم مشهد از بودجه ملی زیارت هستیم
  • کاهش زمان انتظار در ایستگاه‌های خط واحد شهر یزد