Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@23:34:33 GMT

همایش کویرنوردی کشوری در بادرود برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۴۴۶۵۴

همایش کویرنوردی کشوری در بادرود برگزار شد

نطنز- همایش تخصصی کویرنوردی با حضور ۶۵۰ کوهنورد برتر ایران از ی۱۱ استان کشور در طبیعت زیبا و بکر بادرود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، این کوهنوردان با حضور در امامزاده آقاعلی عباس (ع) مستقر شده و در کارگاه تخصصی علم محیط ‌زیست که توسط انجمن حافظان محیط ‌زیست بادرود تشکیل شد، شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

عبدالعظیم شکاری مسئول هئیت کوهنوردی بادرود در این رابطه اظهار کرد: کوهنوردان مسیر ۱۲ کیلومتری ( رفت و برگشت)حرم آقا علی عباس (ع) تا ریگ شق بادرود را به‌صورت سرعتی و قدرتی به مدت دو ساعت پیمودند و بعد از استراحتی نیم‌ساعته و اجرای موسیقی محلی بادرود، در مسیری جدید به مدت دو ساعت به آقا علی عباس (ع) بازگشتند.

استاد پیشکسوت احمد معرفت، ابرمرد کوهنوردی ایران از شهر شیراز، همچنین کوهنوردی از تبعه کشور فرانسه و ۳۵ مربی برتر کوهنوردی و سنگ‌نوردی ایران در این همایش حضور داشتند.

سیدرحمان دانیالی مدیر کل محیط زیست اصفهان در حاشیه کارگاه علم محیط زیست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهمترین هدف این همایش آگاهی بخشی افکار عمومی و آموزش محیط زیست به دیگران است.

دانیالی گفت: در حوزه استانی، محیط زیست همسو با ورزش دوستان می توانند عرصه‌های طبیعی را  که موهبت الهی هستند به خوبی شناسایی کنند تا از تخریب طبیعت به صورت خواسته  و یا ناخواسته جلوگیری کنند.

وی گفت: اداره کل محیط زیست اصفهان در راستای تقویت و نگهداری عرصه های طبیعی زیبا و بکر استان و برطرف کردن معضلات زیست محیطی آمادگی کامل در جهت حمایت از سازمان‌های مردم نهاد دارد.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۴۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلس دانش سنتی محیط‌زیست کشور تدوین می‌شود

نورالله مرادی در آیین همایش ملی دانش سنتی در شهرکرد با بیان اینکه تدوین اطلس دانش سنتی محیط‌زیست کشور در دستور کار قرار گرفته است، گفت: این اطلس به زودی تدوین و ارائه می‌شود.

وی افزود: تمدن ایرانی اسلامی از پیشینه بسیار بزرگی در حوزه دانشی و به ویژه دانش بومی و سنتی برخوردار است و از موضوعاتی که از همان ابتدای شکل‌گیری دولت سیزدهم همواره مورد تاکید بوده است توجه به ویژگی‌ها و خرد بومی مناطق مختلف کشور است و بر اساس آن همایش دانش بومی را طراحی و میزبانی آن به چهارمحال و بختیاری که به لحاظ پیشینه و توان محققان غنی است، واگذار شد.

معاون آموزش و مشارکت‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: برای اجرای این همایش طراحی خوبی در چهارمحال و بختیاری انجام شد و زوایای جدیدی از دانش پنهان و فراموش شده در حوزه محیط‌زیست استخراج شد که گواه آن مقالات متعددی است که به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

بیشتر بخوانید

ارسال ۲۱۰ مقاله به نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست در شهرکرد

مرادی با اشاره به ارسال ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش، اظهار کرد: تلاش علمی محققان در این همایش نقطه آغازی است که بحث‌های توسعه‌ای مورد نظر رهبر معظم انقلاب محقق شود و اطلس دانش سنتی کشور در حوزه محیط زیست چراغ راه ما در این حوزه باشد.

وی با بیان اینکه ۳۱ جلد کتاب در حوزه دانش بومی و محیط‌زیست ویژه استان‌های کشور تدوین می‌شود، گفت: این مهم به زودی محقق می‌شود و اطلس دانش بومی کشور از مجموع پژوهش‌های این کتاب‌ها نهایی خواهد شد.

مرادی از تداوم در برگزاری همایش دانش سنتی محیط زیست خبر داد و افزود: این همایش به صورت دوسالانه ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه نهایت کاری که در سال‌های گذشته در حوزه دانش سنتی انجام شده بود تهیه یکی دو مورد بروشور بوده است، اظهار کرد: دانش سنتی محیط زیست موضوع بدیع و تازه‌ای است و این همایش فرصت خوبی فراهم کرده تا با هم افزایی سایر حوزه‌ها از جمله دانشگاه بتوان در حفظ محیط‌زیست گام‌های بیشتری برداشته شود.

منبع : ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است
  • اولین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست در چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال و بختیاری باید استان گردشگری و نه صنعتی باشد
  • نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست به میزبانی شهرکرد برگزار شد
  • اطلس دانش سنتی محیط زیست کشور تدوین می‌شود
  • همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران برگزار شد
  • چهارمحال و بختیاری یک استان گردشگری است
  • بالغ بر ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران رسید
  • اطلس دانش سنتی محیط‌زیست کشور تدوین می‌شود
  • مناطق ممنوعه کوهنوردی آذربایجان‌شرقی در فصل بهار اعلام شد