Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@04:21:57 GMT

نابغه ۱۱ ساله کرجی با ۱۶ اختراع

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۴۴۸۱۹

نابغه ۱۱ ساله کرجی با ۱۶ اختراع

کرج - حسین عطایی نابغه ۱۱ ساله کرجی که تا کنون ۱۶ اختراع داشته و ۶ اختراع خود را ثبت کرده است، ازبرنامه ها و رازهای موفقیت خود سخن گفت.

وی نفر اول طرح صنعتی کتیا (کار با نرم افزارهای طراحی) در مجتمع فنی تهران و نفر اول تریدی مکس (نرم افزار پیشرفته طراحی) در جهاد دانشگاهی است.

این نابغه کرجی در کلاس پنجم ابتدایی درس می خواند، اما به مدرسه نمی رود و به طور غیرحضوری درس هایش را می خواند و در یک روز همه امتحانهایش را می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عطایی ایده هایش را در بخش های هوافضا، الکترونیک، صنایع کشتیرانی، مبلمان شهری و مبلمان اداری معرفی کرد.

عطایی که ایده های خلاقانه ای در زمینه طراحی خودرو دارد و مورد توجه برخی از خودروسازهای مشهور جهان قرار گرفته است، گفت که برای اجرای ایده های خود نیازهایی دارد که نخستین نیازش یک لب تاب قوی و ویژه طراحی های صنعتی برای پیاده کردن طرح های خلاقانه خود است.

پدر حسین عطایی نیز گفت که وی تنها به موضوع علم و ایده پردازی نمی پردازد بلکه در مسایل شخصی زندگی و امور دینی و مذهبی نیز توجه ویژه دارد. حسین اهل هیات و خواندن قرآن است و نمازهایش را به طور کامل می خواند.

حسین عطایی به حدی خلاقیت دارد که تاکید می کند که هیچ نگرانی درباره کپی شدن ایده ها و طرح هایش ندارد زیرا به ذهن و ایده پردازی خود ایمان دارد و می تواند ایده های جدید ارائه کند.

وی تاکید می کند که تا کنون دو نمادگلزار شهدا در شهرهای گیلان را طراحی کرده است.

عطاءالله ربانی- رئیس پارک علم و فناوری استان البرز- با اشاره به نبوغ و خلاقیت این دانش آموز کرجی، گفت: این نابغه کرجی زیر پوشش پارک علم و فناوری استان قرار گرفته و قرار است در هفته پژوهش و نمایشگاهی که به مناسبت این هفته برگزار شده، معرفی شود.

منبع: ایرنا 

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۴۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویسی، ایده کمیته فنی در فولاد را رد کرد

به گزارش "ورزش سه"، فولاد خوزستان که در حال حاضر عبدالله ویسی را به عنوان سرمربی بالای سر خود دارد، در شش هفته پایانی مسابقات لیگ برتر برای بقا در لیگ برتر تلاش خواهد کرد و پس از آن برنامه این تیم برای فصل آینده مشخص خواهد شد.

ویسی که در اسفندماه با قراردادی یک سال و نیمه به عنوان سرمربی فولاد انتخاب شد، روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی خود حاضر به صحبت درباره فصل آینده نشد و در پاسخ به سوالی در این خصوص گفت: من دیروز در جلسه هیئت مدیره بودم و از من برای سال آینده برنامه خواستند‌. الان این ۶ بازی از زن و بچه و خانواده من مهم‌تر هستند و فقط به این فکر می‌کنم و به آینده فکر نمی‌کنم. شاید من سکته کردم و مردم. الان کارمان سخت است و هیچ برنامه‌ای برای آینده نداریم. این ۶ بازی حیات ماست. یک بیمار در آمبولانس است و باید آن را به بیمارستان برسانیم. فعلا تیم را نگه داریم و بعد من با تمام وجود در خدمت تیم هستم.

او همچنین در واکنش به اینکه آیا در صورت ادامه همکاری با تشکیل کمیته فنی موافق خواهد بود، عنوان کرد: هیچ جای دنیا کمیته فنی وجود ندارد. شاید مشاور مدیرعامل و مشاور ورزشی و روانشناس باشد، اما کمیته فنی معنی ندارد. چهار نفر بیایند که چهار ایده دارند و من ایده دیگری دارم. من ۵۰ ساله هستم و یک ۷۰ ساله یا ۴۰ بالای سر من باشد‌ و اتفاقاتی یا را تفکرات خودش رقم بزند. یا باشگاه سرمربی را قبول دارد و برنامه می‌دهند و همديگر را تایید می‌کنیم، یا می‌گویند برو پی کارت. کمیته فنی هیچ کجای دنیا نیست.

دیگر خبرها

  • وزیر کار : حقوق کارگران هنوز به حد ایده‌آل نرسیده زیرا عقب‌ماندگی چندین ساله‌ای در این حوزه وجود دارد
  • روز جهانی لوازم التحریر ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر World Stationery Day
  • ویسی، ایده کمیته فنی در فولاد را رد کرد
  • کاپلو: در تاریخ فوتبال سه بازیکن نابغه داریم که کریستیانو رونالدو جزو آن‌ها نیست
  • اعتراض مدیرعامل چادرملو به لغو بازی سرنوشت‌ساز
  • اشتباهات داوری به ضرر چادرملو و به سود رقیبان است
  • موج انصراف‌ها از تیم ملی؛ کناره‌گیری سه بازیکن فولادسیرجان
  • موفقیت مخترعان شیرازی در اختراع کیسه مدرج جمع آوری خون از ناحیه جراحی
  • رونالدو نابغه نیست، فقط مسی، پله، مارادونا
  • اگر نمی‌خواهید صعود کنیم به خودمان بگویید!