Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-18@14:50:26 GMT

نابغه ۱۱ ساله کرجی با ۱۶ اختراع

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۴۴۹۳۲

نابغه ۱۱ ساله کرجی با ۱۶ اختراع

کرج - حسین عطایی نابغه ۱۱ ساله کرجی که تا کنون ۱۶ اختراع داشته و ۶ اختراع خود را ثبت کرده است، ازبرنامه ها و رازهای موفقیت خود سخن گفت.

وی نفر اول طرح صنعتی کتیا (کار با نرم افزارهای طراحی) در مجتمع فنی تهران و نفر اول تریدی مکس (نرم افزار پیشرفته طراحی) در جهاد دانشگاهی است.

این نابغه کرجی در کلاس پنجم ابتدایی درس می خواند، اما به مدرسه نمی رود و به طور غیرحضوری درس هایش را می خواند و در یک روز همه امتحانهایش را می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عطایی ایده هایش را در بخش های هوافضا، الکترونیک، صنایع کشتیرانی، مبلمان شهری و مبلمان اداری معرفی کرد.

عطایی که ایده های خلاقانه ای در زمینه طراحی خودرو دارد و مورد توجه برخی از خودروسازهای مشهور جهان قرار گرفته است، گفت که برای اجرای ایده های خود نیازهایی دارد که نخستین نیازش یک لب تاب قوی و ویژه طراحی های صنعتی برای پیاده کردن طرح های خلاقانه خود است.

پدر حسین عطایی نیز گفت که وی تنها به موضوع علم و ایده پردازی نمی پردازد بلکه در مسایل شخصی زندگی و امور دینی و مذهبی نیز توجه ویژه دارد. حسین اهل هیات و خواندن قرآن است و نمازهایش را به طور کامل می خواند.

حسین عطایی به حدی خلاقیت دارد که تاکید می کند که هیچ نگرانی درباره کپی شدن ایده ها و طرح هایش ندارد زیرا به ذهن و ایده پردازی خود ایمان دارد و می تواند ایده های جدید ارائه کند.

وی تاکید می کند که تا کنون دو نمادگلزار شهدا در شهرهای گیلان را طراحی کرده است.

عطاءالله ربانی- رئیس پارک علم و فناوری استان البرز- با اشاره به نبوغ و خلاقیت این دانش آموز کرجی، گفت: این نابغه کرجی زیر پوشش پارک علم و فناوری استان قرار گرفته و قرار است در هفته پژوهش و نمایشگاهی که به مناسبت این هفته برگزار شده، معرفی شود.

منبع: ایرنا 

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۴۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختراع میز آزمایشگاه سیار توسط فناوران کشورمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این میز آزمایشگاهی سیار ، به منظور تسهیل دسترسی دانش‌آموزان در مناطق مختلف بویژه مناطق کم‌برخوردار و محروم طراحی و ثبت اختراع شد . عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و مدیرعامل این مجموعه خلاق گفت : «میز آزمایشگاه سیار» ، میز بسیار کوچک و قابل حملی است که فضایی مانند کلاس درس را برای علم‌جویان فراهم می‌کند. مصطفی راهوار افزود : این آزمایشگاه در مدارسی که دانش‌آموزان امکان استفاده از آزمایشگاه را ندارند یا در مدارس روستایی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. وی از ثبت اختراع این محصول خلاق در داخل کشور خبر داد و گفت: این محصول در داخل کشور ثبت اختراع شده است و به دنبال ثبت اختراع بین المللی آن هستیم. مدیر عامل این مجموعه خلاق افزود : میز آزمایشگاه سیار، فضای امن و شخصی را در اختیار دانش‌آموز قرار می‌دهد که می‌توانند کار‌های علمی، عملی و آزمایشگاهی را انجام دهند و کاربرد‌های دیگری همچون میز تحریر و کتابخانه نیز دارد. راهوار ، عدم اطلاع رسانی را از دلایل ناشناخته ماندن میز آزمایشگاه سیار برشمرد و گفت : میز آزمایشگاهی ما ثبت اختراع شده است ، اما کسی آن را نمی‌شناسد، زیرا در تبلیغات و اطلاع رسانی محدودیت داریم و شناخت مردم از این محصول کم است. وی تاکید کرد هدف از ساخت میز آزمایشگاه سیار ، آموزش با تاکید بر تجربه است .      

دیگر خبرها

  • کسانی می خواهند گاو اردک بزاید
  • کسانی که می خواهند گاو اردک بزاید
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • دعوت ۲۰ کشور دنیا از نابغه قرآنی برنامه محفل
  • اجرای محدودیت‌های ترافیکی رژه روز ارتش در اردبیل
  • حسین علایی: حمله موشکی و پهپادی موجب احیا قدرت بازدارندگی ایران شد/ راهبرد ایران از «سکوت و خویشتنداری» به «واکنش متقابل» تغییر یافته است/ حمله دوباره اسرائیل به معنای طراحی یک تهاجم جدید خواهد بود
  • اختراع میز آزمایشگاه سیار توسط فناوران کشورمان
  • «میز آزمایشگاهی سیار» طراحی و ثبت اختراع شد
  • ثبت دو اختراع برای نخستین بار در رشته طراحی شهری توسط نخبه دانشگاه ارومیه