Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، ناخدا علیم افشار با بیان اینکه گارد رسمی و دزدان دریایی سومالی با یکدیگر ارتباط دارند اظهار داشت: لنج‌های ما که در آب‌های قانونی فراساحلی مشغول به صید و صیادی هستند به صورت ناگهانی مورد حمله قایق‌های تندرو دزدان دریایی قرار می‌گیرند و از آنجا که لنج‌های ما توان مقابله و فرار را ندارند به تصرف در می‌آیند و دزدان برای آزادی هر لنج 60 تا 70 هزار دلار درخواست می‌کنند و اگر این مبلغ به آنها پرداخت نشود لنج را تحویل گارد دریایی سومالی می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: گارد دریایی ‌هم لنج را مصادره و آذوقه و ماهی‌های آن را عمدتاً به هندوها و پاکستانی‌ها می‌فروشد و سهم فروش را میان خود و دزدان تقسیم می‌کند و تازه برای آزادی لنج و صیادان نیز دوباره پول طلب می‌کند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صیادی‌های چابهار و کنارک با اشاره به آخرین وضعیت صیادان ربوده شده در سومالی، تصریح کرد: لنج ناخدا حیدر رحمتی با 14 سرنشین که در روز 17 مهرماه سال جاری در نزدیکی آب‌های سومالی ربوده شده، هم‌اکنون در مصادره دولت سومالی است و این دولت هر یک از صیادان این لنج را به 2 سال زندان محکوم کرده است.

افشار با بیان اینکه برای آزادی لنج ناخدا حیدر رحمتی 100 هزار دلار و برای آزادی هر یک از ملوانان یک هزار و 500 دلار طلب کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بسیار اتفاق افتاده لنج‌ها همان کمیسیون اولیه 60 تا 70 هزار دلاری را به دزدان می‌پردازند و خود را خلاص می‌کنند اما لنج ناخدا رحمتی به دلیل آنکه چنین مبلغی را نداشته به اسارت درآمده و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته وگرنه ساخت‌ و پاخت دزدان و گارد سومالی با هم و اخاذی‌هایی که از صیادان ما می‌کنند به امری عادی در صیادی تبدیل شده است.

وی بیان کرد: در تلاشیم از طریق مساعدت سازمان شیلات و وزارت امور خارجه مبلغی را جمع‌آوری و برای آزادی صیادان لنج ناخدا رحمتی بپردازیم اما اینکه بخواهیم ملوانان اسارت گرفته شده را به اسیرهایی که توسط دولت و اسیرهایی که توسط دزدان دریایی به اسارت گرفته‌ می‌شوند تقسیم کنیم اشتباه نادرستی است چرا که در کشور بحران‌زده سومالی حکومتی واحد و مرکزی وجود ندارد و گارد دریایی نیز از خود دزدان تشکیل شده و از طریق غارت کشتی‌ها و لنج‌های عبوری به روش‌های مختلف روزگار می‌گذرانند.

منبع:تسنیم

901

ناخدا علیم افشار سومالی اتحادیه‌های صیادی چابهار کنارک دزدان دریایی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۴۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدیده عجیب در ایران؛ استوری مشترک بازیکنان سپاهان با هشتگ عجیب‌تر! | تصویر

بازی پرسپولیس و سپاهان به حاشیه‌های عجیبی کشیده شد. حاشیه‌هایی که هر طرف اعتقاد دارند حق با آن‌ها است. بازیکنان سپاهان با انتشار یک استوری اینستاگرامی مشترک اصفهان را مظلوم نامیدند و از هواداران خود حمایت کردند.

دیگر خبرها

  • پاسخ مهران غفوریان به حواشی ایجاد شده درخصوص پدرش: پدر من ناخدا یکم کمیسر دریایی بوده است (فیلم)
  • فیلیپین: از تجهیزات تهاجمی علیه چین استفاده نخواهیم کرد
  • پارسا پیروزفر و اخاذی از زنان ثروتمند ؛ سکانسی که پربازدید شد | ببینید
  • داور مشهور: به‌خاطر گارد افتخار رئال محروم شدم!
  • عکس/ نشست مشترک اعضای هیئت دولت با استانداران
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • نشست مشترک هیأت دولت با استانداران آغاز شد
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • پدیده عجیب در ایران؛ استوری مشترک بازیکنان سپاهان با هشتگ عجیب‌تر! | تصویر
  • اصفهانِ مظلوم!؛ استوری مشترک بازیکنان سپاهان