Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@02:43:36 GMT

سامسونگ از تراشه موبایل Exynos۹ سری ۹۸۱۰ رونمایی کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۴۵۳۳۸

سامسونگ از تراشه موبایل Exynos۹ سری ۹۸۱۰ رونمایی کرد

رکنا:سامسونگ تراشه موبایلی طراحی کرده است که 40 درصد عملکردش بالاتر از نمونه های قبل است.

یک تولید کننده موبایل تراشه ای مجهز به شبکه عصبی برای موبایل ساخته است. عملکرد این تراشه ۴۰ درصد بهتر از نمونه هایی است که سال قبل تولید شده اند.

به گزارش ورج، سامسونگ از تراشه موبایل Exynos۹ سری ۹۸۱۰ رونمایی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تراشه شامل یک پردازشگر ارتقا یافته است و سرعت سلولار بیشتری را فراهم می کند. همچنین ظرفیت شبکه عصبی آن برای به کار انداختن اپلیکیشن های هوش مصنوعی کافی است.

اگر سامسونگ استراتژی که در تولید موبایل های گلکسی S۸ و گلکسی S۸ پلاس را ادامه دهد، این تراشه در تولید موبایل های گلکسی S۹ و گلکسی S۹ پلاس استفاده می شود. البته بازار Store هدف چنین موبایل هایی کشورهایی غیر از آمریکای شمالی و چین هستند.

تراشه مذکور پردازشگری ۸ هسته ای با حداکثر سرعت ۲.۹ گیگاهرتز دارد. همچنین عملکرد پردازشگر چندهسته ای آن ۴۰ درصد بهتر از تراشه هایی خواهد بود که سال گذشته تولید شده اند. به عبارت دیگر فعالیت های سنگین در موبایل به شیوه ای کارآمدتر و سریع تر از قبل انجام می شوند.

در تولید این تراشه از هوش مصنوعی نیز کمک گرفته شده است. این بدان معناست که دستگاه می تواند فعالیت های یادگیری عمیق مانند شناسایی اشیا و افراد در تصاویر را انجام دهد.شبکه عصبی هوش مصنوعی همچنین مسیر را برای ساخت و به کارگیری سیستم های شناسایی صورت پیشرفته تر با دقت بیشتر فراهم می کند.

اطلاعات حساس بیومتریک مانند اجزای صورت و اثر انگشت در واحدی ایمن داخل Exynos۹ سری ۹۸۱۰ نگهداری می شوند.از سوی دیگر این تراشه به موبایل قابلیت ثبت ویدئو ۴K با سرعت ۱۲۰ فریم برثانیه را می دهد. همچنین عملکرد دوربین در نور کم نیز بهبود می یابد.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۵۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، تاکنون هیچ یک از خودروهای سری AMG مرسدس نتوانسته اند سرعت خود را در ۲.۷ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسانند. اما خودروی پرچمدار جدید شرکت به نام ۲۰۲۵ Mercedes-AMG GT ۶۳ S E که در حاشیه فرمول یک در شانگهای رونمایی شده، چنین قابلیتی را دارد.

سیستم هیبریدی پیشرانش این خودرو شامل یک موتور برقی است که روی محور عقبی قرار گرفته و یک موتور ۴.۰ لیتری V۸ بی توربو AMG در قسمت جلو قرار گرفته که واکنش سریع و قدرت بالا فراهم می کند.

به گفته شرکت سازنده در خودروی کوپه ۲ برخی از فناوری هایی به کار رفته که در خودروهای مسابقه ای هیبریدی Mercedes-AMG PETRONAS F۱ Team وجود دارد. عملکرد GT ۶۳ S E سبب شده تا لقب سریع ترین خودروی این برند را بگیرد. مدیر ارشد اجرایی مرسدسAMG در بیانیه ای نوشت: موتور ۴ لیتریV۸ در کنار عملکرد سیستم هیبریدی سبب شده تا وسیله نقلید به مدل برتر سری خودروهایGT تبدیل شود.

موتور ۴.۰ لیتری V۸ بی توربو AMG و واحد AMG الکتریک درایو در خودروی Mercedes-AMG GT ۶۳ S E ترکیب می شود تا ۸۰۵ اسب بخار و گشتاوری تا ۱۰۴۷ lb-ft تولید کند.

این سیستم تضمین می کند که خودرو در ۲.۷ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برساند. همچنین از لحاظ الکترونیکی حداکثر سرعت آن به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

سیستم پیش رانش الکتریکی نیز ۲۰۱ اسب بخار قدرت دارد. یک باتری سبک انرژی موتور برقی را تامین می کند. این سیستم در عقب خودرو قرار دارد. موتور برقی به طور مستقیم محور عقبی خودرو را فعال می کند و در نتیجه پیش رانش خودرو را هنگام افزایش سرعت بیشتر می کند. البته موتور برقی قدرت را به چرخ های جلویی نیز منتقل می کند.

کد خبر 6087308 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود
  • رقیب تسلا موبایل هوش مصنوعی عرضه کرد
  • هوش مصنوعی گوگل روی موبایل کارآمدتر می‌شود
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • رونمایی از کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ بهترین پرچمدار سامسونگ چند؟
  • افت و خیز سرعت اینترنت ایران در داشبوردهای جهانی