Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:23:25 GMT

مسیر ریلی گرمسار - اینچه برون برقی می شود

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۴۵۳۶۲

مسیر ریلی گرمسار - اینچه برون برقی می شود

ساری - مدیرکل راه آهن شمال گفت: پروژه برقی سازی مسیر ریلی گرمسار - اینچه برون سبب افزایش ظرفیت خط ریلی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف گران پاشا صبح شنبه در حاشیه بازدی هیئت روسی از مسیر ریلی گلوگاه - گرمسار در راستای پروژه برقی سازی مسیر ریلی گرمسار- اینچه برون و به منظور بررسی و جانمایی نقاط نصب تاسیسات و پستهای کشش برقی سازی گفت: شبکه ریلی یکی از شریان‌های مهم اقتصادی در کشورهای توسعه یافته محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود :راه آهن با جابجایی تعداد زیاد مسافر و حجم عظیم بار سهم عمده‌ای را در کاهش مصرف انرژی، کاهش ترافیک و خطرتصادف و ... دارد.

گران پاشا افزود: با برقی کردن خطوط ریلی خصوصاً منطقه شمال که دارای موقعیت جغرافیایی خاص با شیب بالا است، مدت زمان سیر قطارها در مسیر کاهش چشمگیری خواهد یافت و با این کار در آینده‌ای نزدیک قطارهای باری نیز بصورت برنامه‌ای و منظم سیر خواهند داشت و تعهد زمان سیر برای قطارهای باری، همچون قطارهای مسافری منظم‌تر از پیش خواهد داشت.

گران پاشا با بیان اینکه راه آهن رسالت بزرگی در حوزه بار و مسافر دارد تصریح کرد: با برقی سازی این مسیر و افزایش ظزفیت خط، شاهد افزایش سرعت قطارها در راه آهن شمال خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از اصلاحات مورد نیاز در حوزه علائم و تونلها انجام شده است گفت: برقی سازی علاوه بر افزایش ظرفیت حمل بار، آلودگی صوتی و زیست محیطی بسیار کمتری دارد و مصرف سوخت مایع را به صفر می‌رساند. وی مجموع طول این مسیر را ۴۳۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: از این مسیر ۳۳۱ کیلومتر در حوزه کاری اداره کل راه آهن شمال قرار دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر آبشار لوه مسدود شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گالیکش گفت: در پی فوت ۲ مسافر در کمتر از ۱۰ روز در آبشار لوه، مسیر دسترسی به این آبشار مسدود شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، سیدسعید جباری اظهارداشت: شهرداری صادق آباد و اداره منابع طبیعی این شهرستان 10 روز فرصت دارند این مسیر و نقاط حادثه خیز  آن را ایمن سازی کنند و تا زمانی که کارشناسان ایمنی مسیر را تایید نکردند ، ورود به این منطقه ممنوع است.

دادستان گالیکش افزود: در صورتی که تغییری در وضعیت امکانات و ایمنی این منطقه گردشگری ایجاد نشود و در اثر کوتاهی متولیان، مسافران صدمه ببینند، با مدیران دستگاه های متولی از باب ترک فعل، برخورد قانونی خواهد شد.

سال گذشته با دستور دادستان گالیکش مسیر دسترسی به آبشار اول در لوه ایمن سازی شده لود و از امروز هم ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار دوم که مرتفع‌تر است، آغاز شد.

انتهای پیام/581

 

دیگر خبرها

  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان، از مرز ریلی اینچه برون وارد کشور شد
  • افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته
  • فاجعه بزرگ در حمل و نقل ریلی استان یزد/ قطار سریع‌السیر یزد حذف شد
  • فاجعه در حمل و نقل ریلی یزد
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • مسیر آبشار لوه مسدود شد
  • محور کندوان به سمت تهران یک طرفه شد
  • محور کندوان به سمت تهران یکطرفه شد
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!
  • در مسیر نهضت مسکن سازی برای محرومان دهاقانی