Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس مد و لباس امتداد نیوز: مدتی است جلسات کارگروه ساماندهی برندهای خارجی با هدف پیگیری اجرای شیوه‌نامه واردات پوشاک با حضور روسای انجمن صنایع پوشاک ایران، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک و اتحادیه صنف پوشاک و نمایندگان دولتی تعیین‌شده از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم نیز شاهد یکی دیگر از جلسات این کارگروه بود که البته با اعتراض رئیس انجمن صنایع پوشاک ایران همراه شد.

در این جلسه و پس از آن که گلناز نصراللهی مشاور وزیر صنعت در امور نساجی و پوشاک و دبیر کارگروه و همچنین افسانه محرابی، مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک گزارشی از فعالیت کارگروه ارائه دادند، هاکوپیان، رئیس انجمن صنایع پوشاک ایران در اعتراض به فقدان توان اجرایی امور اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت در اجرای دستورالعمل جلسه کارگروه را ترک کرد.

هاکوپیان به اعضای جلسه گفت: ما هر چه حرکت می‌کنیم و هر چه تلاش می‌کنیم، مشکلاتی که باعث عذاب تولید داخل می‌شوند، به سبب فقدان توان اجرایی امور اصناف وزارت صنعت از جای دیگر خود را نشان می‌دهند و سر بلند می‌کنند. ما هر چه مشکل داریم در این وزارتخانه است.

به گفته این پیشکسوت عرصه مد و لباس، ۲۲۰ برند واجد شرایط نیستند اما امور اصناف هیچ توضیحی نمی‌دهد که چرا وقتی 220 برند واجد شرایط نیستند، چه اقدامی برای مقابله با آن‌ها انجام شده است یا چرا در فروشگاه‌های آن‌ها بسته نمی‌شود. آیا این روند دچار بی‌عملی و ضعف بنیه اجرایی نیست؟

هاکوپیان با پرسش‌هایی روند اجرایی وزارت صنایع را این‌گونه به چالش کشید: اگر معاونان وزیر در جلسه کارگروه حاضر می‌شدند تا فکری برای مشکلات بکنند، بهتر نبود. آن‌ها باید پاسخگوی مردم باشند. ما تولیدکنندگان پوشاک هم از مردمانیم. چرا اجازه می‌دهید پوشاک کیلویی وارد کشور شود. مگر شما و مردم کیلویی از فروشگاه‌ها لباس می‌خرید؟ آیا این که بنشینیم و مدام بگوییم کار انجام می‌شود اما هیچ کاری صورت نگیرد، خدمت به کشور و صنعت پوشاک است؟

باید دید با توجه به این رخدادهای در آخرین جلسه کارگروه ساماندهی برندهای خارجی، مسئولان بالارتبه در وزارت صنعت، معدن و تجارت چه تدابیری خواهند اندیشید.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۶۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی گفت: تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده‌‎گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در استان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محسن صفایی اظهار داشت: سپرده‌گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی تنها طرح قانونی و حمایتی اتباع در کشور است که به ابتکار سازمان ملی مهاجرت و با همکاری شرکت زنجیره تأمین دانش و بانک ملی اجرایی شده و با استقبال اتباع، فرآیند اجرایی آن در استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اتباع و مهاجرین خارجی مجاز در استان می‌توانند با مراجعه به دفاتر اقامت و اشتغال نسبت به مشارکت در این طرح اقدام کنند، تصریح کرد: متقاضیان با افتتاح حساب نزد شعب بانک ملی و در چارچوب همین طرح می‌توانند از مزایای آن از جمله اقامت، اشتغال، بیمه و سایر موارد بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: طی مراسمی امروز دفترچه‌های اقامت در اختیار اولین گروه از اتباع مشارکت‌کننده در این طرح قرار گرفت.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • خرید شکلات تلخ بهتر است یا  شکلات شیرین؟
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • همکاری با ۵۰ برند و برگزاری ۱۲ کمپین موفق/ پلاتین دستاوردهای خود را جشن گرفت
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی
  • جشن دستاوردهای آژانس پلاتین در سال 1402
  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند